/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ingen adgang til Windows installer...
Fra : Karl_Smart
Vist : 2132 gange
100 point
Dato : 21-10-04 15:38

Jeg har et lille problem, når jeg skal installere programmer som bruger "windows installer" i XP Home... Inden jeg overhovedet kommer i gang med installationen, får jeg ganske enkelt følgende fejlmeddelelse:

"Der kunne ikke opnås adgang til Windows Installer. Dette problem kan opstå, hvis du kører Windows i fejlsikret tilstand, eller hvis Windows Installer ikke er korrekt installeret. Kontakt supportpersonen for at få hjælp."

Jeg er selv sat op som admin på systemet, så det kan ikke være fejlen, og problemet er aldrig opstået før..

/Karl Smart

Accepteret svar
Fra : goofy_dk

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-04 16:07

læs her hvordan du reinstallere windows installer

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;324516

Hvilket program forsøger du at intallere ??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 21-10-04 18:28

som goofy_dk link viser
The Windows Installer Service could not be accessed.
kunne du se om den service eller tjeneste er sat til at starte ved
start-kontrol panel-administrator-tjenester-find den og dobbelt klik på den vælg
1.automatisk når windows starter
2.klik på knappen start.
prøv så.iøvrigt hvad er det for et program der kræver windows indstaller måske kan det kun bruges til xp pro og ikke til home....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-10-04 19:13

Nogle gange skyldes problemet ganske enkelt at en installation er afbrud og derfor ligger der installationsfiler i Temp mappen. Prøv at slette filer iTemp-
C:\Documents and Settings>brugernavn>\Lokale indstillinger\Temp

Godkendelse af svar
Fra : Karl_Smart

Dato : 19-11-04 00:00

Tak for dit link, goofy_dk, det hjalp at installere service pack 2, som det står beskrevet lidt nede på siden.