/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Genskabe partitoner
Fra : Christianth
Vist : 423 gange
100 point
Dato : 20-10-04 21:01

Jeg har prøvet programmet PartitionMagic og ville ændre størrelsen på et par partitioner på min harddisk... skidtet gik imidlertid død under processen og nu mangler jeg hele min ene partition... det ser stadig ud som om den er der men jeg kan ikke se den i windows. er der nogen der kender et program der kan genskabe partitioner eller noget lignende???

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 20-10-04 21:44

Et godt råd når man bruger Partition Magic, er ikke at køre for mange processer ad gangen. Jeg giver helst ikke mere end 1-2. Lader dem køre ferdig, for så at give flere ordre bagefter.

Hvis du går ud i : h.klik denne computer>administrer>diskhåndtering, kan du så se partitionen, og hvad står der om den?
Selvfølgelig kun hvis du har win2000 eller xp.
Hilsen tukols

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 20-10-04 22:40

Jeg vil anbefale at du bruger Partiotion Magic til igen at prøve at skabe den ønskede partition.

Jeg har selv brugt Partition Magic meget og har kun sjællendt oplevet nogle problemer.
Kører normalt 10-20 processor ad gangen.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 20-10-04 23:30

Har oplevet problemer med PM, i forbindelse med "bad sectors" på HD, eller hvis jeg har for mange processer i gang- mange data der skal flyttes.
Derfor mit råd.........Des mindre programmet skal lave ad gangen, des mindre ødelagt hvis noget går galt.
M.h.t andet program, kommer det jo an på hvilken windows og hvad filsystem du kører med. Er det NTFS, ville jeg bruge PM igen, da det er det mest sikre at bruge. Du kan også bruge en win98 eller Me startdiskette, men det kræver du har prøvet det før. Det er ikke programmer du "bare" kan bruge uden en del forhåndsviden.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-10-04 08:32

Du er nok kommet til at skjule partitionen! Start PM op marker partitionen og vælg unhide tror jeg det hedder!

Kommentar
Fra : Christianth

Dato : 21-10-04 08:59

førhen var partitionen NTFS men nu hedder typen PqRP! Jeg kan ikke finde funktionen til at genskabe partitionen i PM og heller ikke noget med at "unhide"...

Tukols>> Jeg kan ikke se noget under diskhåndteringen. Den skriver "Der kunne ikke oprettes forbindelse til tjenesten Local Disk Manager.

HJÆÆLP! Mine skoleopgaver ligger på den partition

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 21-10-04 09:34

Hvad er problemet med at bruge PM igen?
Her kan du jo i hvert fald helt sikkert se den omtalte partition. Herefter at det bare at oprette den igen!?

Kommentar
Fra : Christianth

Dato : 21-10-04 10:00

problemet er at jeg helst ikke vil af med mine data på drevet... jeg kan ikke se nogen steder hvor man kan oprette den igen, kun formatere den

Kommentar
Fra : Christianth

Dato : 21-10-04 10:00

problemet er at jeg helst ikke vil af med mine data på drevet... jeg kan ikke se nogen steder hvor man kan oprette den igen, kun formatere den

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 21-10-04 10:08

Hvis partitionen står som "ikke allokeret" ellers for den sags skyld uden formatering, har du et problem. Så er dine data nok allerede røget.

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-04 10:36

prøvede f1 i partition magic, og fandt flg.:
PqRP Partitions

If your computer fails during a PartitionMagic operation, you may see a partition that displays as PqRP or PQFLEX in the partition list in the main screen. PartitionMagic flags a partition with a PqRP file system and a PQFLEX label, so you know that the partition has been modified. You should assume that a PqRP partition is not stable. Contact PowerQuest technical support for help in recovering data from a PqRP partition.

Ovenstående et udklip fra et andet forum. Har du brugt en PM 4 eller 7 på en NTFS partition? Her skal bruges PM8. Som jeg skrev i et tidligere indlæg så oplevede jeg problemer med programmet hvis der var dårlige sektorer på disken. Så vil den også komme til at stå som PqRP.

Syntes du skal prøve Power Quest hjemmeside om du kan få hjælp. Er forresten overtaget af Symantec.

Hilsen tukols

Godkendelse af svar
Fra : Christianth

Dato : 21-10-04 10:52

Tak for svaret tukols.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 21-10-04 11:11

Håber du får held med at genskabe dine data.

Hilsen tukols