/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Der er et loft på hvor stort et fradrag ~
Fra : Bragesvej
Vist : 885 gange
20 point
Dato : 17-10-04 18:17

Men hvad er max?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-10-04 18:22

Hvad tænker du på helt nøjagtigt, altså hvilken slags fradrag?

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-10-04 18:36

hvis det er skattefradrag, der er loft på, så er der ingen, ikke andet end der skal være et beløb tilbage som du kan leve for, ellers er der ingen der tror på dit fradrag.

Du kan ikke have et fradrag som A.P, Møller, og en indtægt som Jens Velmand

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-10-04 18:41

Mogens Glistrup fik fængsel få at betale 0% i skat så max må vare 99.99% fradrag af ens løn ind til andet er bevist

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-10-04 18:54

Jeg tænker på fradrag som renter, kørselsfradrag, og det man trækker fra når man har hus.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 30 point
Dato : 17-10-04 19:03
Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-10-04 19:04

Renteudgifterne på huset, de er/skal anføres på selvangivelsen med det faktiske beløb, og så bliver der udregnet den skattemæssige procent man kan trække fra.
Og der kan rentefradraget så ikke være større end det du tjener, for hele bruttohuslejen inkl renter, kan jo ikke være større end din indtægt hvis det skal løbe rundt.
Og med hensyn til kørselsfradrag, er der bestemte takster for antal kørte kilometer pr. dag der kan trækkes fra.

mvh dova

Kommentar
Fra : arkibald

Dato : 17-10-04 21:41

Der er ikke noget loft over hvor stort fradrag man må have - man skal dog kunne dokumentere fradraget.

mvh
Peter

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-10-04 22:30

Rotw: Om 5 måneder!! jeg skal have et nyt skattekort den 01-01-05 der skulle det hele gerne med.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 17-10-04 22:32

Så længe jeg kan dokumentere jeg har købt hus, og har 120km til arbejde, skulle det ikke være et problem.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 18-10-04 06:16

Ring til din lokale skattefrorvaltning og aftal et møde med dem, og tag alle dine papirer med, så vil de hellere end gerne hjælpe dig. . Der er ingen loft på fradraget, men du kan ske at have glemt ex nogen rentefradrag, som de har fået oplyst.
Det lyder til at hushandlen er faldet godt på plads
Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-10-04 16:27

huset komme automatisk med hvis det stå i dit navn (det oplyser realkredit/banken)
km. skal du selv skrive på (www.krak.dk) =km

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 21-10-04 07:54

Rotw: når de at oplysse det inden det nye skatte kort kommer ud? (hvornår er det nu det kommer )

Huset er handlet lige nu, skødet skrevet under igår.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 23-10-04 21:32

Tak for svaret rotw.