/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Hvordan får jeg serveren til at liste ma~
Fra : doomie
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 16-10-04 10:54

Jeg er selv webmaster og har adgang til serveren via ftp...

Mit spm. er hvordan jeg får serveren til at liste alle filer og mapper i den mappe man er når man går ind på serveren via browser..?

dvs. at når andre personer kommer ind ser det bare en liste over alle filer og mapper i mappen de er i... Altså lidt ligesom på http://www.leech.dk/

Nogen der kan hjælpe? :)

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 16-10-04 11:12

markere mappen højer mus Proporities - Web sharing Share this folder - Edit Proporities -flueben i Directory browsing

Kommentar
Fra : doomie

Dato : 16-10-04 11:20

Hvor henne..?
Når den ligger på serveren..? via? Cuteftp bruger jeg selv? eller kan man jo få adgang til serveren via stifinder??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-10-04 13:02

prøv at skrive ftp i stedet for http

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 16-10-04 13:02

Ok Det jeg beskrev var direkt på en windows server Apache ved ej men kig på http://www.sslug.se/emailarkiv/novice/2004_01/msg00369
Men jeg tror ikke du kan gøre det hvis du ikke hoster helt self

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-10-04 13:03

Altså i browserens adresselinie

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-10-04 13:06

Hvis serveren har tilladelse til at vise mapperne vil der typisk dukke en logonboks op hvor du så skal logge på med dit sædvanlige ftp logon.
Nogen servere har tilladelse til at vise mapper uden logon, men det er jo når det er beregnet til download.

Kommentar
Fra : doomie

Dato : 16-10-04 14:04

Til PerOlof: Okay jeg hoster ikke selv :) så var det derfor jeg ikke forstod det :)
Til BjarneD: Den tillader ikke anonymt login :(

Andre forslag?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-10-04 14:21

Nej selvfølgelig gør den ikke det (så kunne hvem som helst jo gå ind), men hvis du selv er webmaster må du jo have et ftp login.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-10-04 14:29

OK, jeg overså, at du vil have alle til at kunne gå ind og kigge, men det er din host der skal give den tilladelse og det gør de garanteret ikke fordi de færreste vil understøtte download muligheden da det giver for meget trafik på serveren og forbindelsen til denne.
Hvis serveren havde tilladelsen kan man få mapperne frem ved at oprette en mappe med filerne og øvrige mapper i, men uden en index.html

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 16-10-04 15:07

Lad være med at lave en index.html fil. Så kommer der automatisk en listing af alle de ting du har liggende i roden af serveren.

Kommentar
Fra : doomie

Dato : 16-10-04 15:19

ved godt jeg ikke skal lave en index fil da den vil være det første serveren kigger efter når man går derind, men er der ikke andre måder..?

En anden ting er om jeg kan CHMOD en mappe eller fil med frontpage eller stifinderen?? Hæver points 30 mere hvis der er en der kan svare på det...

Kommentar
Fra : doomie

Dato : 16-10-04 15:20

PS. det er fordi jeg ikke kan bruge ftp programmer til det... :(

Accepteret svar
Fra : PerOlof

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-04 15:37

Hvis du ikke hoster self så er du nødt til at spørge din udbyder men jeg er rimligt sikker på at han siger nej.

Kommentar
Fra : doomie

Dato : 17-10-04 12:26

Hmm... okay...

Godkendelse af svar
Fra : doomie

Dato : 17-10-04 12:27

Tak for svaret PerOlof. ^_^

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-10-04 13:23

Det er åbenbart svært at forstå da du havde fået et tilsvarende svar noget tidligere.

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 17-10-04 13:36

Så lidt