/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
forøge Mhz hvordan
Fra : abella
Vist : 345 gange
20 point
Dato : 15-10-04 14:01

kan man forøge mhz på sin pc ? Hvordan ?

bær over med mig jeg er ny bruger og ved ikke særlig meget om komplicerede ting og sager *s*

Kommentar
Fra : peque

Dato : 15-10-04 14:38

Du kan jo glocke den indeni din Bios - jeg regner med at det er din hastighed på din processor du vil forøge - men jeg vil ikke anbefale dig at gøre det selv den 1. gang. ! Det er lidt kringlet og hvis du ikke har prøvet det før - så få en til at hjælpe dig på stedet

Kommentar
Fra : abella

Dato : 15-10-04 14:41

uha det lyder ikke som noget jeg lige skal røre ved - nogen ideer til hvordan jeg får hjælp og hvorfra ???

Jeg er bruger og kun bruger *S*

Og ja det er hastigheden jeg gerne vil øge - det hjalp da min veninde fik det gjort men da hun ikke er til at træffe før om længe - så prøver jeg her.

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 15-10-04 14:42
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-10-04 14:43

Man kan overklokke sin CPU så hastigheden forøges.
Det er der mange der gør...........................og næsten lige så mange må købe ny CPU/bundkort bagefter.
Den manual som følger med comp/bundkort/CPU kan fortælle hvor meget der må forøges i hastighed.
Højere hastighed = højere temperatur.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-10-04 14:46

Computerhastighed er ikke bare CPU men også RAM størrelse og HD læse/skrive hastighed.
Endelig kan en oprydning i "kørende" programmer og defragmentering øge hastiheden.

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 30 point
Dato : 15-10-04 14:47

Det er jo lige præcis det de fleste gør fejl! Når den blir overglockert brænder dit bundkort og processor af , og ganske rigtigt som emesen siger Der er mange der vil have en hurtigere maskine! Men hvis du har manuellen til dit bundkort så prøv at læse den.... Ellers lad en prof ordne dit problem, for der er for stor risiko ved at du gør det selv - når nu som du selv siger du er bruger! Og kun bruger

Godkendelse af svar
Fra : abella

Dato : 15-10-04 23:37

Tak for svaret peque.
         det var nu også det jeg havde tænkt mig men ville da lige høre andres mening.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 16-10-04 00:51

Jamen selv tak - nu ved jeg ikke hvor i danmark du bor - men det var evt. en mulighed at undersøge her på kandu om der evt. var nogle der ville hjælpe dig der??? Jeg selv er frisk men bor på møn
Og hvis du selv vil rode med det. Så husk at du max skal glocke den 10% - Men held og lykke med det