/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Ordsprog til dåb søges
Fra : Simon3232
Vist : 5843 gange
20 point
Dato : 09-10-04 20:55

Hjælpe

Jeg til til barndåb i morgen og er ved at skrive kortet til gaven - men mangler et klogt ordsprog

Hvad du et godt bud?

Tak for hjælpen

Mvh Simon

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 09-10-04 21:04

En Falafel i maven er bedre end 60 limet fast til milten

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-10-04 21:10

Prøv at se her

http://www.quotes.dk/

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 09-10-04 21:36

Hej simon3232

Min kone og jeg har lige været inde og slå op i "Alverdens ordsprog - 2 bind".
Vi har fundet følgende, som vi begge synes er gode:

Lad barnet have sin vilje, da græder det ikke.

Jo mere mand ynker barnet, jo mere græder det.

Hvis det er til en dreng:
Barnet er fader til manden .

Når man tager barnet til hånden, tager man moderen til hjertet.

Den, der tørrer barnets næse, kysser moderen på kinden.

Håber du kan bruge et af dem, da det allerede er i morgen.

Jeg har selv brugt: Når man tager barnet til hånden, tager man moderen til hjertet. Det synes alle var enormt sødt.

Mvh og god week-end
Franksp

PS: fortæl os bagefter hvad du gjorde/brugte

Kommentar
Fra : goldin

Dato : 09-10-04 22:28

Grædende kom du til verden, mens alle omkring dig smilede. Stræb efter at leve således at du kan tage herfra med et smil, mens alle omkring dig græder.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

Erobre Verden? Det er for meget, jeg vil ikke. Lad Verden erobre MIG - hvis den insisterer.

Livet er den største gave. Bare kedeligt, at så mange aldrig når at pakke den rigtigt ud.

40 års erfaring er ofte det samme som 1 års indlæring og 39 års gentagelser.

Man fødes ikke som kvinde, man bliver det.

Livet er et cirkus. Man kommer ind og bukker, render rundt, bukker igen og går ud.

Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i.

Du må selv være den forandring du ønsker at se i verden.

Mælk! Dette fluidum som mødre tvinger i deres forsvarsløse spædbørn. - W.C. Fields

Kommentar
Fra : goldin

Dato : 09-10-04 22:29

Grædende kom du til verden, mens alle omkring dig smilede. Stræb efter at leve således at du kan tage herfra med et smil, mens alle omkring dig græder.

Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser.

Erobre Verden? Det er for meget, jeg vil ikke. Lad Verden erobre MIG - hvis den insisterer.

Livet er den største gave. Bare kedeligt, at så mange aldrig når at pakke den rigtigt ud.

40 års erfaring er ofte det samme som 1 års indlæring og 39 års gentagelser.

Man fødes ikke som kvinde, man bliver det.

Livet er et cirkus. Man kommer ind og bukker, render rundt, bukker igen og går ud.

Livet er som en pølsemaskine; hvad der kommer ud af det, afhænger af hvad man kommer i.

Du må selv være den forandring du ønsker at se i verden.

Mælk! Dette fluidum som mødre tvinger i deres forsvarsløse spædbørn. - W.C. Fields

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-10-04 13:19

husk at acceptere et svar

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 19-10-04 00:35

Du Simon, det er altså uhøfligt ikke at acceptere et svar fra en af dem, der har gjort sig umage.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-11-04 05:19

Har du fået løst det så husk at luk spørgsmålet