/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Jeres Flash+flashsider
Fra : Telmore
Vist : 629 gange
200 point
Dato : 05-10-04 15:46

Hey.. Kan i ikke poste jeres ting i har lavet i flash? Alt hvad i har lavet. Og lad nu vær med at snyde. Jeg kunne nemmelig godt tænke mig nogle ideer da jeg er ny i flash.

Et lille spøgsmål også: Hvor kan jeg uploade min flash, og hvordan kan jeg få den der side hvor der står "loading" også noget med hvor mange mb den har loadet eller sådan en linie der går op. I ved hvad jeg mener. Hvad kan jeg gøre?

Men som sagt. Post jeres flash ting. Så bliver jeg glad M.V.H Xstrem

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 05-10-04 15:51

Husk det må ikke være alt for indviklet, og jeg har Flash MX prof.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-10-04 19:41

Hej Telmore, jeg har ikke lavet noget i flash, men hvis jeg havde ville jeg ikke kunne poste det til dig - for hvor skulle jeg poste det henne ? ;0) Men jeg har et link til dig med flash templates som er gratis at downloade http://www.freelayouts.com/templates/display/flash

God fornøjelse
//bentjuul

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 05-10-04 21:02

En side der er god efter min mening er http://www.flashkit.com
der er mange god ting man kan hente ned og lure af

Ang. din loader så er det endelig meget enket. du laver en ny Scene, ved at trykke Window, Design Paneles og trykke Scene. her kan du tilføje Scene ved at trykke på pluds.

Når Scenen er lavet er det en god ide at omdøbe den til noget sigende, f.eks. loader. Når det er gjort skal loader Scene flyttes op i toppen, for den tager Scenerne i rækkefølge, det var så det.

Nu skal loaderen så laves, jeg nøjes med at gå ind i programmering af dette, og lader dig styre det kreative på dette punkt
Det vi skal bruge er at kunne se hvor meget der er hentet og hvor meget der skal hentes, her bruger vi følgende kommandoer.
_framesloaded og _totalframes, ja de kræver nok ikke den store forklaring for de siger sig selv. men hvis du så bruger den i en if kommando så er du godt på vej. Eks.

if (this._framesloaded == this._totalframes) {
gotoandplay("Scene 2", 1);
}

Husk de to lighedstegn når man bruger if kommandoen, for det kan give problemmer da den så gerne vil sætte de to lig med hinanden.

Ang. linjen du snakker om ja så er det med at bruge lidt matematik,
bare med de samme kommandoer evt.
HvorLangt=this._framesloaded/this._totalframes*100;

Variablen "HvorLangt" kan man så bruge ved at evt. styre længden af en streg man kunne også bare lave den til en procent display.

Når jeg vil stoppe her, hvis du vil havde ydeliger hjælp, vil jeg prøve at lave dig et eks.

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 06-10-04 19:23

Mange mange tusinde tak til jer begge. Især til dig jhvp for den gode forklaring. Jeg vil lige afprøve tingene og se om de virker

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 06-10-04 19:33

Du må godt prøve at lave mig et eksempel... Fatter ikke det der.. Jeg kopiere "this._framesloaded/this._totalframes*100;
" ind. Men jeg kan ikke se at den loader på nogle måde....

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 06-10-04 23:02

Jeg prøver at lave et eks. i morgen..... og lægger så et link til dig......
Har ikke lige tid idag. SORRY

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 07-10-04 19:40
Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 08-10-04 06:50

Det skal lige tilføjes at jeg i denne ikke har brugt
_framesloaded og _totalframes men har brugt
getBytesLoaded() og this.getBytesTotal() som nok
også er bedre i de fleste tilfælde da der ikke behøver
at være ret mange frames i en movie, og der for
ikke er særlige præcise i deres visning.

En anden ting er det nok er en god ide at afrunde
tallet for det er ikke særlig smart at den viser så
mange tal efter kommaet. så indsæt Math.round()
hvor variablen HvorLangt oprettes.

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 09-10-04 21:07

Okay.. Mange tak! Selvom jeg ikke helt forstår det du siger med "HvorLangt oprettes".. Men nu har jeg lavede en flash film, og er næsten færdig med den. kan jeg så godt bare indsætte loaderen i 1. sene? Og hvordan? Jeg har lavet hele filmen i 1 scene.

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 11-10-04 14:34

Okay.. nu er jeg helt på bar bund... Når jeg importere en sang, hvor ryger den så hen? Jeg siger f.eks "Import to library" men hvor ryger den så hen sangen? Eller når jeg f.eks siger "inport to stage" hvor ryger den så hen?? Den ryger ikke over til "behavios" som den gjorte engang.. Hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 11-10-04 15:24

Ups.. Det var det forkerte spøgsmål jeg stilte det i... Sorry

Accepteret svar
Fra : jhvp

Modtaget 200 point
Dato : 12-10-04 13:10

Hej igen ja du er i tvivl om et bar ting kan jeg se.

1. på tidslinjen i scenen loader, er der et "a" dette betyder der er action på det frame, hvis du stiller din makiring på dette freme og kigge i dit action vindue, så programmeringen der i. det ser således ud...

// kigger om de 2 variabler er lig med hinanden,
// og hvis de er går den til scene 1 og afspille fra frame 1
if (this.getBytesLoaded() == this.getBytesTotal()) {
//gotoandplay("Scene 1", 1);
}

// Laver variablen HvorLangt
HvorLangt=Math.round(this.getBytesLoaded()/this.getBytesTotal()*100);

//Scalere loaderbare
this.loaderbare._xscale=HvorLangt;

Der kan du se variablen HvorLangt blive lavet, der i har jeg tilføjet Math.round() for at afrunde tallet, så det er hele tal den skriver i displayet, eller hvad vi nu skal kalde det....

Jeg har i programmeringen skrevet dette //gotoandplay("Scene 1", 1);, her skal du lige slette de "//" der stå foran for at få den til at forsætte til din "Scene 1"....

Du skal ikke sætte loader i samme scene, men læg den i den første scene "loader"

Ang. din import af sang, jeg forstår det som en lydfil, evt. mp3...

Når du impoterer til stage komme det derekte ind på den scene du arbejder med, du kan sikkert se på din tidsline....

Import til Library trækker du den ind i din flashfilm fil uden at placere den nogen steder ud over Library for din flashfilm, for at se den kan du trykke <Ctrl>+<L> der kan du også se de andre ting du har lavet f.eks. knapper, movieclip og grafik, fra Library kan du trække de enkelte ting ud på din STAGE, alså dit arbejdsområde.....

Ang. hvilken måde du skal gøre det på er det endelig lige meget, ALT VIL ENDE I LIBRARY ALIGEVEL, men når du impotere til stage, sættet du på en plads i din film med det samme. Og fra Library kan du trække du ud fra igen og igen......

Håber du forstod det ellers må du prøve at maile/oploade din fla fil så jeg kan hente den ned og hjælpe dig mere på rette vej.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 12-10-04 13:17

Hvis du ikke kan finde dette action vindue, så prøv at trykke <F9>

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 12-10-04 17:49

Mange mange tusinde tak.... Prøver det lige... ang. lyden så kan jeg ikke se det på min tidslinie, når jeg siger "inport to stage"

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 12-10-04 17:49

Mange mange tusinde tak.... Prøver det lige... ang. lyden så kan jeg ikke se det på min tidslinie, når jeg siger "inport to stage"

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 12-10-04 22:18

Hvad er det for et lyd format du impotere ?

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 15-10-04 10:36

Okay.. Det er MP3 fil. Men jeg har fundet ud af det med lyd.... Det andet er at jeg stadigvæk ikke fatter en brik af det med loader.. Jeg bruger dit forslag og sender min .fla fil til dig. Så kan du lave en loader ind i den lille film, også kan jeg se efter hvad du har gjort. Skal lige uploade den først

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 15-10-04 17:47

det er ok send til flash@jhenri.dk

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 17-10-04 01:01

mailen har været nede men køre nu....

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 17-10-04 01:19

Kan jeg godt sende mail der er over 7 mb?

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 17-10-04 01:52

ja det skulle ikke være noget problem for mig

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 17-10-04 13:19

Jeg prøver at sende den over en FTP server: Her: ftp://80.197.71.113/

Bare log ind som "anonym".. Jeg har min computer tændt ca. kl. 17:00 idag.

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 17-10-04 13:21

Her kan du få den: ftp://H;H@83.92.26.79

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 17-10-04 13:22

Log ind som "anonym"

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 17-10-04 13:30

Jeg kan ikke sende E-mail til dig der er over 7mb fra ofir.dk... Så derfor bliver du nød til at hente over ftp... Men som sagt. Så tænder jeg min com, ca. kl. 17:00 så bare download den der.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 17-10-04 13:47

Men du har da evt. mulighed for at oploade det på den site du vil lave,
og så lade mig downloade den der fra.

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 17-10-04 15:06

Jeg vil ikke lave nogle side.. Jeg vil derimod udgive den på nogle forummer, så de kan se den.... Men kender du et godt sted hvor jeg kan uploade over 7mb, og derefter downloade det? Har prøvet www.whitehat.dk men der kan man kun hente under 1 mb. Så har jeg prøvet www.frip.dk, men der timer den out. Også har jeg prøvet www.freewebs.com. Men der kan man ikke downloade det igen..

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 17-10-04 15:17

har du messenger, for så kan vi overføre den der

Kommentar
Fra : vandahl

Dato : 17-10-04 19:07

Grunden til at du ikke kan se at den "preloader" kan være at det er fordi at du kører den lokalt og at den loader så hurtigt, at man ikke når at se "preloaderen".
Det kan du løse ved at, når du afprøver din fil (Ctrl+enter), vælger "view..Show streaming".
Hvor hurtigt den så skal vises lokalt kan du markere under "debug".

Kommentar
Fra : Telmore

Dato : 18-10-04 22:08

Sejt nok... Ja jhvp.. Det er Kalle2000@ofir.dk.. bare add mig.

Godkendelse af svar
Fra : Telmore

Dato : 20-10-04 16:43

Tak for hjælpen.. Det var virkeligt godt gået. Også at du gad at hjælpe mig over MSN. Så jeg syntes at du fortjener 40 point mere end den var sat til, 200 point (alle dem jeg har).. Håber jeg kan spøge dig over msn til fremtidig hjælp