/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP starter op igen igen.
Fra : sonjor
Vist : 407 gange
50 point
Dato : 04-10-04 18:55

XP Home edit. er begyndt selv at starte op igen umiddelbart efter lukning på normal måde. Hvordan stopper jeg det?

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 04-10-04 19:04

ALtså også selv om den har været lukket helt ned?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-10-04 19:09

ja, den lukker helt ned, men "slår så til" lige med det samme, så det er med at være hurtig på el-kontakten på væggen for at undgå ny opstart

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-10-04 19:10

ja, den lukker helt ned, men "slår så til" lige med det samme, så det er med at være hurtig på el-kontakten på væggen for at undgå ny opstart

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-10-04 19:13

Hovsa undskyld, den kom 2 gange

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 04-10-04 19:23
Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 04-10-04 19:27

Køre du med SP2

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 04-10-04 19:30

Absolut nej, for den konflikter med McAfee. Jeg skal først have Norton af min arbejdsgiver, førend jeg vil/kan køre SP2

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 04-10-04 19:34

Ups - sp. var ikke til mig - undskyld. Men her er der også en mulig løsning, hvis somjor kører SP2

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 04-10-04 19:36

hehe lol edbhans :D

Kommentar
Fra : lars.dk

Dato : 04-10-04 20:02

det kan måske være virus

Kommentar
Fra : jgreve

Dato : 04-10-04 21:47

jeg har prøvet det samme og det jeg gjorde var at holde power knappen inde indtil at den slukkede af sig selv derefter ventede jeg i ca. 5 min hvorefter at jeg tændte igen det hjalp mig om det er det samme med dig ved jeg ikke men du kan prøve og om jeg ved hvorfor den gjorde det NEJ men det er over nu
mvh
jgreve

Kommentar
Fra : jgreve

Dato : 04-10-04 21:47

jeg har prøvet det samme og det jeg gjorde var at holde power knappen inde indtil at den slukkede af sig selv derefter ventede jeg i ca. 5 min hvorefter at jeg tændte igen det hjalp mig om det er det samme med dig ved jeg ikke men du kan prøve og om jeg ved hvorfor den gjorde det NEJ men det er over nu
mvh
jgreve

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-10-04 22:37

Tak for svar - har været ude i aften og ser det først nu. Jeg kører IKKE SP2. men vil prøve nogen af rådene fra de andre svar.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 04-10-04 23:00

Desværre - ingen af alle de gode råd, jeg har fået fra jer har virket, jeg må måske nødvendigvis den tunge gang med omformatering - øv!

Kommentar
Fra : jgreve

Dato : 04-10-04 23:05

prøv da at gendanne dit system først, før du omformatere, det kunne måske lykkes.
mvh
jgreve

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-10-04 23:49

Prøv at resette BIOS.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 05-10-04 01:13

Umiddelbart så syntes jeg det lyder meget som Sasser.
Prøv evnt. fra anden computer- eller at få en bekendt til at downloade "removal tools" til Sasser, og kør den på din computer.

Hilsen tukols

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 05-10-04 03:03

gå til>start>kør,i kør skriv regedit>ok,når regedit åbner så gå til denne nøgle(følg strengen)
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

hvor hvert \ er + i regedit,når du når frem til Winlogon så vil du finde en nøgle/værdi
i højre side som hedder PowerdownAfterShutdown dobbelt klik på denne nøgle og sæt værdien
til 1,vis den ikke står sådan i forvejen.
Vis den ikke eksisterer så opret den,højre klik i højre side i Winlogon>Ny>strengværdi
der vil blive oprettet en strengværdi og i den kopierer du dette ind>

PowerdownAfterShutdown

klik på et tomt sted så værdien bliver aktiveret,dobbelt klik så på denne strengværdi
og sæt det til 1,genstart pc'en.
det er altid en god ide at tage en backup af nøgler man redigere,højre klik på Winlogon>
ekspoter giv den navnet Winlogon(så du kan huske dens tilhørsforhold)bobbelt klik på samme
for at gendanne den originale nøgle.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-10-04 03:05

dobbelt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-10-04 03:08

eksporter

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 05-10-04 08:58

Tak for svaret Manse9933. Det var det, der skulle til, tusind tak, nu kører alt som det skal.
Hilsen Sonja