/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Konvertere masker fra psp7 til psp8
Fra : kreativ
Vist : 422 gange
40 point
Dato : 04-10-04 12:29

Hej. Er nogen som vil fortælle mig hvad jeg skal gøre for at kunne bruge alle mine masker jeg har liggende i min maske mappe psp7 i psp8 ?
På forhånd tak for hjælp.
KH.Birgit

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 04-10-04 16:45

http://www.paintshoppro.dk/tutorial/filelocation.htm

http://www.paintshoppro.dk/tutorials.htm

du kan starte her der er måske noget hjælp at hente.
Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : kreativ

Dato : 04-10-04 17:51

Jeg har lavet søgevej til de diverse mapper. Jeg udtrykte mig nok ikke helt rigtigt da jeg stillede spørgsmålet. Det er kun enkelte masker jeg ikke kan se, de ligger i samme mapper som de jeg kan se.
KH.Birgit
PS. Tak for linkene......

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 40 point
Dato : 04-10-04 20:12

prøv at om døbe et par stykker af dem til
etnavn.Pspmask
ellers må du hvis du begge modeller paint shop pro installeret kopier fra den ene til den anden version og derefter få programmet til at lave mask af den.

jeg er heller ikke helt klar over hvordan det gøres, men det er en ide som jeg tror du kan bruge.

For du kan lave maske af alle slags billeder i version 8 det er faktisk meget sjovt.

jeg har prøvet at markere et billede med tryllestaven og så oprettet en maske ud fra det og det blev ganske godt.
så du må lege dig lidt frem.

eller du kan gå ind på dette link http://www.pspgrafik.dk/
der tror jeg du kan få hjælp hvis du er medlem, det koster ikke noget, du skal bare lave et login og så er hjælpen lige ved hånden.
Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 04-10-04 20:27

Converting jpg masks to msk format for PSP

The .msk format is actually an 8 bit bmp file, black and white or greyscale. PSP can batch convert jpg masks to 256 color bmp files. Do the batch conversion to bmp, choosing run length encoding via the options button to be sure they all end up as 256 color bmps as 24 bit bmps won't work as masks. Save the converted files to an empty folder. Then open a DOS (Command) window in that folder to rename the bmp files to msk and then PSP can use them as any other msk file. The DOS command is ren *.bmp *.msk You can convert black and white or greyscale images in other formats to bmp and change the extension to msk. You can also convert 24 bit color bmps to greyscale, save and then change their extension to msk.

This means, if you see msk format files offered elsewhere online or you have a lot of msk files installed that you would like to use in programs other than PSP, you can reverse the process. ren *.msk *.bmp The bmp format is recognized by other Windows graphics apps for the most part.

Special Note for PSP8 Users: You don't have to convert my jpg masks, just add them to your mask folder or add the path to the jpg masks to the location PSP8 looks for masks and PSP8 will be able to load them from disk and use them as is.

og nye mask links
http://tubes.ominix.com/art/masks/index.html

mvh bevi54

Kommentar
Fra : kreativ

Dato : 05-10-04 07:16

Tusind tak for din hjælp, du har givet mig mange muligheder. Dit svar er accepteret....
KH.Birgit

Godkendelse af svar
Fra : kreativ

Dato : 05-10-04 07:19

Tak for svaret bevi54.