/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Kinesisk restaurant i København
Fra : ahj
Vist : 2932 gange
100 point
Dato : 04-10-04 00:19

Er der nogen der kender en god Kinesisk Restaurant med ta´selv bord på strækningen fra Hovedbanegården ned af Strøget til Det Kongelige Teater? Skal i teatret med mine børnebørn og de vil gerne spise på sådan en restaurant.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-10-04 00:30

JA ahj

I alle de år jeg har boet i Kbh. (tidligere) HAr jeg spist på mange Kinesiske Restauranter, og der er også mange i Kbh. Men på den rute du beskriver er der kun en rigtig god (og gammel og velmeriteret). Når I når til Gammeltorv/Nytorv (Nytorv til venstre, Gammeltorv til højre). Så stop og kig op til venstre. Der er den. Kryds gaden så er det første opgang på venstre hånd. Fåes ikke bedre på jeres rute. Hvis jeg kunne sige "Bon Apetit" på Kinesisk ville jeg gøre det nu! Venlige hilsener Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-10-04 00:39

Det er nok et temmeligt stort krav fra jeres side at der skal være "ta selv bord" på en Kinesisk restaurant.
Jeg tror det I tænker på, er det man kalder "Mongolian Barbeque". Det findes ikke på den nævnte strækning. Men når I frem til Kongens Nytorv, kan i gå venstre om. Forbi D'angelterre og op ad St. Kongens gade. Der åbnedes den første af den slags restauranter for år siden. Om den stadig er der ved jeg ikke. Men du kan jo søge i København efter Mongolian Barbeque. M.v.h. AJ

Kommentar
Fra : ahj

Dato : 04-10-04 00:48

Til arne.jakobsen
Det forstår jeg ikke. Bor selv i en mellemstor provinsby og her har vi 2 kinesiske restauranter med ta´selv bord.
M.v.h.
ahj

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 04-10-04 00:56

Jamen ahj. Det er da absolut også muligt at jeg ta'r fejl. Så håber jeg blot at du får et godt svar fra en anden Kandu'er. Men er du nu helt sikker på at du og dine børnebørn kender forskel på en Kinesisk og en Mongolsk Restaurant?
Mongolerne VED at de er Mongolere. Men Kineserne har besat Mongoliet for mange år siden og SIGER at Mongoliet er Kinesisk.
Mongolerne siger at de er Mongolere, og Kineserne er besættelsestropper. Det der med ta'selv bordet hvor man kan spise så meget man vil og så få det steg af en ansat, ER IKKE KINESISK. Det er Mongolsk.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-10-04 01:46

På den omtalte strækning ligger der flere kinesiske restauranter, men om de har ta' selv bord ved jeg ikke, men kender dog flere kinesiske restauranter med ta' selv bor i det Københavnske område dog et stykke fra jeres rute.
I dette link http://www.aok.dk/section/restauranter kan du i venstre side vælge køkkentype og i deres guide er der 5-6 kinesiske restauranter på din rute. Prøv at ring til dem og forhør dig.
På Kongens Nytorv ligger restaurant Bali og der kan du få indonesisk rijsttaffel se dette link http://www.aok.dk/profile/3276 og så er i lige ved siden af det kongelige teater.
God fornøjelse

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-04 08:47

Der ligger en ganske udmærket kinesisk restaurant merd en fremragende buffet lige ved siden af cirkusbygningen på vejen ned mod Rådhuspladsen.... Hedder den ikke Jernbanegade??

Den ligger i hvert fald overfor bagsiden af Scala, klemt inde mellem Cirkusbygningen og Dagmar biorgafen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-10-04 09:59

Hvis I skal spise først, så er der som Better_Performance skriver en kinesisk restaurant i Jernbanegade

du kan evt. se på denne side http://www.danskerestauranter.dk/dk/index.asp

nu ved jeg ikke om linket går direkte til kinesiske restauranter i København, men til venstre kan du selv taste det ind, som du søger.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-11-04 05:16

Har du fået løst det så husk at luk spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : ahj

Dato : 27-11-04 09:40

Tak for svaret Better_Performance.