/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Scandisk starter hele tiden forfra
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 449 gange
70 point
Dato : 03-10-04 13:04

Når jeg kører scandisk i min Wme, starter den hele tiden forfra. Efter et stykke tid kommer der en meddelelse om at windows skriver til drevet. Men der sker ikke andet end scandisk? Nogle gange lykkes det, men det tager MEGET lang tid?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-10-04 13:14

Alle programmer skal være lukket ned. Antivirus også.
Samt dem der ligger på proceslinien nede til højre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-10-04 13:18

Prøv at køre scandisk fra fejlsikret tilstand. så skulle du undgå problemer med aktive applikationer.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-10-04 13:24

Jep. Den bedste måde at køre scandisk på winME er at starte op i dosprompten og køre den dosbaserede scandisk derfra! mener du bare skal skrive scandisk c: for f.eks bare at checke cdrevet!
For at komme ind i dosprompten skal du trykke F8 lige efter bios er blevet indlæst! Så kommer der en menu op!

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 03-10-04 13:46

Det kunne måske tyde på at din harddisk har fejl , men lad os bare teste den.
Så skal jeg bare vide hvilken harddisk du har for at finde den rigtige tester?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 03-10-04 14:01

din pauseskærm skal også være slået fra.

Det med at din disk er istykker, er vist den sidste løsning.............. Men selvfølgelig virker det andet ikke så.......

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 03-10-04 14:17

Problemer med scandisk skyldes ofte fejl i formatet eller fejl på selve disken - derfor ville det være smart at teste den allerede nu for at se om den er ok.
Det er ikke en sidste løsning , men simpel fejlfinding for at finde ud af hvorfor scandisk ikke kører ok i windows.
det er også muligt at scanneren vil kunne rette eventuelle fejl i formatet og at pc kan fungere ok derefter.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 03-10-04 14:23

Da jeg kørte ME oplevede jeg det samme så det er helt normalt. Jeg havde en startdiskette sidende i mit diskette drev og kørte scandisk derfra.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 03-10-04 14:23

Da jeg kørte ME oplevede jeg det samme så det er helt normalt. Jeg havde en startdiskette sidende i mit diskette drev og kørte scandisk derfra.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 03-10-04 14:27

Jeg vil gerne oplyse hvilken disk der er tale om...hvordan finder jeg ud af det?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 03-10-04 15:54

Du bruger everest og ser under http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1&subpage=5    Everest
Gå til: lager - windows lager - klik på disken -se under producent

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 03-10-04 16:23

Du kan se her hvilken scanner du skal bruge:
http://www.kandu.dk/dk/tip/9129

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 04-10-04 08:47

Når jeg går ind i windows lager er der noget der hedder generic ide disk type01. Er det det jeg skal bruge. Navnet passer ikke med nogen af mulighederne i scanneren?

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 70 point
Dato : 06-10-04 09:14

Hej Helpmeifyouscan

At scandisk starter forfra skyldes at et eller andet i Windows adresserer din harddisk. Gør som foreslået: ved opstart tryk F8 flere gange, og vælg fejlsikret tilstand som opstart.

Derefter startes filhåndteringen, og du højreklikker på din harddisk, og vælger egenskaber. I det nye skærmbillede vælger du faneblad 2, hvor der er undersøg harddisk, defragmenter og lav sikkerhedskopi. Du skal vælge den første først, og derefter defragmentering, så er din harddisk så god som ny.

Lars

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 06-10-04 10:10

Tak for svaret larsfrohn.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 06-10-04 10:21

Sel årsag - jeg har selv været der