/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Kontrol af MC - timeline fra anden MC-kn~
Fra : soyeljefe
Vist : 585 gange
70 point
Dato : 02-10-04 02:12

Det er sikkert forholdsvis simpelt...men klokken er mange og lortet vil bare ikke.

Jeg har en (lettere kompliceret) menu (samlet_menu). menuen består af 3 frames. Der er en knap i hver frame (samme knap, forskellige funktioner). Hovedsagen er, at når man klikker på knappen i frame 2 (hopper til frame 3), så folder menuen sig ud, klikker man derefter på den igen folder den sig sammen (går tilbage til frame 2),

Problemet: samlet_menu består af en menu der kan folde sig ud (dvs. at der er knapper "længere" inde end bare samlet_menu), når jeg klikker på et menupunkt vil jeg gerne have menuen til at lukke sig igen, dvs. hoppe til frame 2 i samlet_menu....det vil den bare ikke...har prøvet med:

tellTarget (_root.samlet_menu) {
gotoAndPlay (2);
}

Nogen der kan hjælpe?...tror bare lige løsningen skal gå op for mig, men jeg er lige for træt til at overskue det

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 02-10-04 12:48

Kan vi ikke lige se den fulde kode for den knap ?

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 03-10-04 21:36

Undskyld jeg lige var lidt tid om at svare

Koden er som følger (knappen er i et movieclip, og knappen er også et movieclip i sig selv):

tellTarget (_root.samlet_menu) {
gotoAndPlay (luk);

}

Accepteret svar
Fra : jhvp

Modtaget 70 point
Dato : 04-10-04 08:37

Ja det kan godt være jeg er helt forkert på den,
men der hvor jeg ser problemmet er, at du ikke
definere at der bliver lavet noget tryk på nogen
knap/movieclip, men koden lægger så i et
frame nu ikke ?

Kommentar
Fra : soyeljefe

Dato : 05-10-04 09:08

Jeg har fundet ud af problemet

Nej, jeg havde bare ikke lige skrevet på mit indlæg at jeg havde lavet en onRelease osv. ...Men jeg havde åbenbart problemer med nogle instance-names

Ja, du får pointene, da du er den eneste der har svaret (heldigt hva' )

Godkendelse af svar
Fra : soyeljefe

Dato : 05-10-04 09:09

Tak for svaret jhvp.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 05-10-04 17:08

Tjaaa men jeg vil da give dem tilbage hvis det er......