/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
overførsel til D drev
Fra : bauchmann
Vist : 1238 gange
300 point
Dato : 27-09-04 14:48

Jeg vil høre om i kan fortælle mig med at overføre fra C til D drev. Jeg tænker på adressekartotek, gemte spørgsmål/svar fra Kandu m.m. Husk lige jeg skal have skåret ud i pap.
Torben

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 27-09-04 14:55

tja, alt kan overføres hvis du kan finde det! kandu spørgsmål er nu ikke noget der er på din personlige PC!

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 27-09-04 14:57

og man kopirer lissom man plejer, ctrl+c/ctrl+v eller højreklik kopier/højreklik sæt ind

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 27-09-04 15:06

Gå ud på dit D drev via denne computer. Opret en mappe som hedder f.eks Kandu
(H.klik et tomt sted og vælg "ny mappe"). Nu kan du skrive navnet på mappen-der står ny mappe i forvejen,men det overskriver du , afslut med at trykke "enter").
Du laver selvfølgelig så mange mapper du har behov for.

Herefter højre klikker du på mappen og vælger "send til" og herefter "skrivebord- opret genvej)

Nu ligger mapperne på skrivebordet, og du kan gemme dine data her. De gemmes nu på dit D drev

Accepteret svar
Fra : nielsjs

Modtaget 300 point
Dato : 27-09-04 20:18

du skriver ikke om det er windows xp for hvis det er det så kan du når du har oprettet mappen eller mapperne på d drevet (åbner d drevet i denne computer højreklikker på et tomt sted og opretter en ny mappe som du igen højreklikker på og omdøber ). gå tilbage til de mapper du skal have kopieret.Derefter holder du ctrl knappen nede og markerer de filer / mapper du skal have kopieret så går du ud til venstre hvor der står kopier / flyt til (under mappeopgaver) trykker på det du vil hvorefter du i det nye vindue finder den mappe du lavede før marker denne og tryk forneden
Det er nemt ikke?!

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 27-09-04 20:32

Det er XP home. Jeg prøver.
Torben

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 28-09-04 21:56

Kan du se det virker eller?

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 28-09-04 22:19

Jeg tror ikke jeg helt har forstået. Men når det er feset ind, er det så på både C og D drevet?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-09-04 10:16

Vis du mener dokumenter>start>dokumenter>højre klik>egenskaber>flyt>opret en mappe på D:\ drevet f.eks. Mine Dokumenter>ok,når du så klikker på anvend så bliver du spurgt og du vil
flytte dine nuværende mapper/dokumenter her klikker du ok,nu ligger dine dokumenter på D drevet uforandret,og alt vil funktionere som det det hele tiden har gjort.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-09-04 10:38

det samme kan du gøre med dine mail folder ,i OE,funktioner>indstillinger>veligeholdelse>lagrings mappe>der kommer en dialog boks frem
med din nuværende mail folder,denne markere du>kopier denne streng til mappen ind i f.eks.noteblok og følg så denne i stifinder,når du så når frem til mappen i enden af strengen
så kopier denne mappe til dit D:\ drev,når du så har gjort dette så går du tilbage i OE>
lagrings mappe>skift>og så henviser du til den mappe som du har kopieret til D:\ drevet
nu vil der så komme en dialogboks frem som fortæller at den mappe du har henvist til allerrede indholder en mappe med mail foldere og om du vil benytte denne,her klikker du så
OK,og nu vil dine mail's så blive lagret i denne mappe i frem tiden,og skulle du i fremtiden
så blive nød til at formatere/geninstallere så henviser du bare til denne mappe igen på samme måde,det gælder også for dine dokumenter.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-09-04 10:49

OE skal lukkes og åbnes igen før mappe skiftet træder i kraft

Kommentar
Fra : jrkok

Dato : 30-09-04 16:54

Dit adr.kartotek kan du exportere direkte fra programmet. Marker alle i kartoteket, gå i Filer, vælg export, og derhen du vil have det. Den wab fil du får kan du efterfølgende importere, f.eks. efter en nyinstallation.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 30-09-04 19:28

Tak for jeres svar. Jeg er nok lidt tungnem, men når jeg kommer hjem tirsdag, arbejder jeg videre. Der er kommet nogle udtryk jeg ikke ved hvad er, så måske det er årsagen.
Torben

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 14-10-04 13:00

Tak for svaret nielsjs.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 14-10-04 21:37

Velbekomme