/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløs net hos naboen...
Fra : Master_DEE
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 27-09-04 12:53

Jeg har lige købt et trådløst netkort, men kan ikke finde noget net. jeg havde regnet med at koble mig på min naboe´s internet/netværk. jeg har hørt at man skal have samme mærke, men hvorfor kan man så komme på et hot spot netværk?? er der ikk noget man kan gøre for at fange min naboe´s net.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 27-09-04 12:56

Man behøver ikke have samme mærke, men din nabos net er sikkert sat op til ikke selv at melde sig. Så må du have at vide hvad nettet hedder, så du kan sætte det op manuelt.

Kommentar
Fra : Master_DEE

Dato : 27-09-04 13:10

hvad med alle de andre metværk der er i nabolaget dem kan jeg heller ikk se...

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 110 point
Dato : 27-09-04 13:13

Nu kommer det jo lidt an på de fysiske forhold, generelt rækker et trådløst netværk ikke specielt langt. Og på hjemmenetværk bør man altså slå broadcast fra, så andre ikke kan se ens SSID. Det kan være det du er oppe imod.
Du må have fat i naboens SSID og hans krypteringsnøgle.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-09-04 13:14

Det er sikkert fordi de er krypteret, hvis du skal koble dig på din nabos net skal du jo nok bruge en adgangskode... Det er vel med din nabos accept, at du forsøger at koble på?

Kommentar
Fra : Master_DEE

Dato : 27-09-04 13:21

selvfølgelig... han kan jo se at jeg er der men jeg kan ikke finde ham. der står på mit netkort at det har en rækkevide på 500meter med 56mbit så det burde ikk være afstanden da han bor 5meter væk..

Godkendelse af svar
Fra : Master_DEE

Dato : 27-09-04 13:55

Tak for svaret hansen9.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 27-09-04 14:10

Det var da så lidt, håber det kommer til at virke