/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
trojan Horse
Fra : janchri
Vist : 499 gange
200 point
Dato : 24-09-04 19:12

Jeg får en meddelse fra AVG antivirus:Trojan horse dowloader.Comet.B is found in file
f:\system volume information\_restore(5d3eeaa3-b32e-4043-8930-a7621eof62d6)\a0052909.dll
To remove this virus,please run AVG for windows.Men når jeg scanner min hardisk med AVG viser den at der er ingen virus er fundet.Er der nogen der ved hvad det er?

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 24-09-04 19:13

er det avg 6.0

Kommentar
Fra : janchri

Dato : 24-09-04 19:16

Ja det er avg 6.0

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-09-04 19:17

Lav en scanning i fejlsikker tilstand (Tryk F8 under opstart af PC'en) Så skulle den gerne kunne fjerne den!

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 24-09-04 19:19

prøv at hente 7.0 pro og scan med den.. det har jeg selv gjort og den har både fundet og fjernet de trojan jeg har haft... var selv mega irriteret over at 6.0 fandt en masse skidt og når man så scanner ens pc finder den alligevel ikke noget.. rimelig værdiløst i mine øjne..
vh
tonnie

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 24-09-04 19:20

eller også skal du hente dr. delete

Søg på google efter det!

Det program kan slette alt!

Kommentar
Fra : tonnie

Dato : 24-09-04 19:20

tedd>> avg 6.0 kan ikke køre i fejlsikret tilstand.. ihvertfald ikke på min pc..
vh
tonnie

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-09-04 19:20

Du skal deaktivere restore for det er jo der den ligger. Derefter laver du en online scanning genstarter og aktiverer restore igen.
Egenskaber for Dene Computer - Systemgendanelse - Fjern markering

http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?Language=2&Country=63&Partner=1&Ref=EN-PR-AS-107

Kommentar
Fra : janchri

Dato : 24-09-04 19:22

Jeg har fundet Comet.B. under søg og fjernet den men avg kommer og fortæller at den stadig er der

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-09-04 19:28

Ja fordi den ligger i dit restore bibliotek, som er et dynamisk bibliotek hvor windows gemmer sin systemgendannelsesfiler! Elendig AV program der ikke kan scanne i fejlsikker tilstand!

Så brug Bjarnes forslag og slå systemgendannelse fra, men du mister alle dine systemgendannelsespunkter på den måde!

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 210 point
Dato : 24-09-04 20:15

Avast! kører perfekt i fejlsikker tilstand - prøv det

Findes gratis på Nettet.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 24-09-04 20:43

Nemlig ja, Hanne . Avast forever

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 24-09-04 20:46
Godkendelse af svar
Fra : janchri

Dato : 25-09-04 06:43

Tak for svaret Camillasmoster.