/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
nyt standarddokument i word
Fra : svak
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 23-09-04 13:17

jeg ønsker, at når jeg åbner et nyt dokument i word, så er det automatisk med lige højremargin

som det er nu, er alle mine nye dokumenter med højrejusteret - og det er jeg træt af.

hvordan gør jeg?

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 110 point
Dato : 23-09-04 13:20

Gå ind i word, vælg åben og vælg dokumentskabelon. Find den der hedder normal.dot og ret den til som du vil have den. Gem den igen (som skabelon). Alle nye dokumenter du opretter tager nemlig udgangspunkt i normal.dot

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 23-09-04 13:23

husk at gemme den som global.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-09-04 13:36

Hvis du får til Filer, Sideopsætning kan du sætte margener mm. og derefter vælge at gemme disse opsætninger som standard hvorved det derefter vil være disse der gælder. Så er du fri for at rode med selve normal.dot da det alligevel er den det bliver gemt som.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-09-04 13:37

får=går sorry

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-09-04 14:00

BjarneD> Du kan vist ikke lave lige-højremargin i sideopsætning.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-09-04 14:18

Jeg har ikke selv Word så jeg kan ikke tjekke.
Det er nok alderen der trykker hvis jeg husker forkert.

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 23-09-04 18:17

Hej,
Klik på File - Sideopsætning (i Word ikke)
På dialogbox klik på Margener - og retter højremargin
Derefter klik på Standard i dialogbox
Nu vil Word spørger dig om du vil ændre Standardsindstillingerne for sideopsætning
Klik på Ok og så fremover vil du få den indstilling af sideopsætning frem - hver gang du starter Word
MVH

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-09-04 18:45

Hej BjarneD

Du husker skam rigtigt!

Og i dag har det slet ikke regnet

Torsdagshilsen
Hanne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 23-09-04 18:49

Kommentar
Fra : Piontek

Dato : 08-10-04 17:47

Formater et Worddokument nøjagtigt som du vil have det, og gem det som Normal.dot (altså som Wordskabelon) og gem det under:
C:\Documents and Settings\[dit profilnavn]\Application Data\Microsoft\Skabeloner.

Derefter vil alle de worddokumenter, du åbner være baseret på denne skabelon!

Dette gælder for Office 2003 med Windows XP som platform

Godkendelse af svar
Fra : svak

Dato : 11-10-04 20:20

Tak for svaret hansen9.