/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Form-mail?
Fra : maya123
Vist : 547 gange
200 point
Dato : 23-09-04 08:51

Ja det er første gang jeg skal prøve dette, så nu må I hjælpe mig, tak
Opsætning af formmail:
Når du skal sætte koden ind på en side skal du huske at trykker på knappen "Vis html" for at komme ind i htmlmode først. Beskeden som bliver sendt fra din hjemmeside kommer ind i din brevkasse hvor du så kan læse beskederne. Husk at skifte dit "ditbrugernavn" ud i koden når du har sat det ind.
Du kan selv bestemme hvor mange felter der skal være, de komme automatisk med i beskeden. I nedenstående eks. er der 2 felter navn og besked, men du kunne godt tilføje hjemmesidenavn eller andre felter du syntes ville være spændende.
I det felt der er hidden der hedder felterderskalmed der kan du skrive de felter som SKAL udfyldes af brugeren.
Feltet sendvidere bruges til at sende bruge til en url efter at have sendt beskeden feks. dit eget hjemmesidenavn således at de kommer til forsiden af din hjemmeside.
Kopier nedenstående ind i html mode i designeren:

<CENTER>
<FORM name=form action=mailprivat.asp method=post target=_top>
<INPUT type=hidden value=navn,besked name=_felterderskalmed>
<INPUT type=hidden value=http://www.ditbrugernavn.webbyen.dk name=_sendvidere>
<INPUT type=hidden value="Kontakt fra hjemmeside" name=_overskrift>
Navn:<BR>
<INPUT size=24 name=navn><BR>
Besked:<BR>
<TEXTAREA name=besked rows=20 cols=40></TEXTAREA><BR>
<INPUT type=submit value="Send besked" name=submit>
</FORM>
</CENTER>

Jeg har prøvet flere gange og jeg har udskiftet: ditbrugernavn med mit eget. Det går fint, men ak den er lidt kedelig, lidt farver og jeg vil gerne have at de skal sætte deres e-mail, desuden valgfri: Køn, alder og geografisk område.
Så har jeg måske en lille statestik samtidig MEN det skal være valgfrit.

Øverst vil jeg gerne have mit nick og nederst en linie med tak fordi du giver respons eller noget i den retning, lidt venlighed...
Please kandu-eksperter, gør det nemt for mig
Hellere en ting ad gang end slet ingen, jeg er en skovl til koder, ingen link tak, jeg har prøvet, det virker mere forvirrende.
Altså hellere lidt end ingénting.
Mange venlige hilsner fra maya

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 23-09-04 09:54

Selvom du har frabedt dig links, synes jeg alligevel du skulle følge med her : http://www.kandu.dk/dk/spg/49079

...eller prøve denne generator : http://www.htmlbasix.com/forms.shtml

...eller denne : http://www.aota.net/Pre-Installed_Scripts/instantmailform.php3

De laver selv koden til dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 23-09-04 12:00

Hej MOLO
Ja jeg kan altså ikke med de link, det første link lignede overhovedet ikkke mit problem, det andet var på svært engelsk og jeg for stod næsten ikke noget andet. Det sidste link prøvede jeg 7-8 gang at sætte ind og selvom jeg kunne ville have navn og mail og land på, kom den hele tiden med en kode med zip og state og meget andet som jeg ikke skal bruge, æv æv.

Kan du ikke bare tage den jeg har sat i mit indlæg og kopier den og lave den specielt till mig.
Jeg ved du kan. Søde MOLO, (fedte fedte), der skal kun tilføjes en overskrift feks skriv til mig her og jeg vil besvarer hurtigt muligt og en underskrift tak fordi du brugte kontakt muligheden. Så må jeg vente med at tilføje andet til jeg har lært det ordentligt.

Tanker fra maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 23-09-04 12:01

RET selv stavefejl, tak

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-09-04 12:57

UPS... jeg ser først nu du ikke bare vil kontaktes via E-mail, men selv kunne bestemme, hvad brugeren skal eller ikke skal indtaste i en form og så sende indholdet til dig

Har desværre ikke tid at kigge på det nu, men det kan være der er andre der har ?

Jeg ved du ikke er glad for links og engelsk, men det hele står faktisk her : http://www.pageresource.com/html/formhelp.htm

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 23-09-04 15:34

Tak for svaret molokyle. Nej jeg bruger det sidste link, så må jeg se om jeg kan få det tilpasset med saks og lim, he he.
See you eller skrives ved, hvis du finder en bedre kode, kan du jo altid "kaste", den til mig.
MVH maya