/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mails til Outlook - via online mailadres~
Fra : Dkkasper
Vist : 510 gange
100 point
Dato : 18-09-04 19:15

Jeg er på nettet via min sambos internetopkobling - som følge heraf har jeg ikke nogen mailadresse fra en internetudbyder.

Derfor har jeg brug for en mailadresse som jeg kan tjekke online (webmail) samtidig med at jeg kan hente ned via Outlook.

Jeg er klar over at jeg kan købe domain med tilhørende mail.. men jeg vil gerne have noget som ikke koster så mange penge...

Og hotmail synes jeg ikke umiddelbart om som "offentlig" mail...

Kender du til noget eller har du forslag til alternativer?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 18-09-04 19:27

hmm, det er nok svært, hvis du vil ha en personlig webnail gratis, faktisk umuligt. altså hvis det er til et firma eller andet i den dur, duer det jo ikke med hotmail, ofir og jubiimail for lige at nævne nogen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-09-04 19:28

Så har du et problem, da du skal bruge din internets mailadresse, (som du ikke har) til at videresende web-mailen.
Dvs. det kan du ikke før du får en "rigtig" mailadresse.

Følger der slet ikke nogen mail med, til din sambos opkopling???

Kommentar
Fra : bokke31

Dato : 18-09-04 19:37

Du kan bruge hotmail.com som også kan bruges i Outlook....

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 18-09-04 20:20

MSN mail kan også hentes via Outlook

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 50 point
Dato : 18-09-04 20:24

Alternativt kan du jo købe et domæne som du selv er inde på, eksempelvis hos www.b-one.net

Her kan du få alle de mailkonti du vil for 9 kr. pr. måned (+90 kr. i oprettelse)

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 18-09-04 21:13

BP, jeg har et domæne ved b-one, og man kan IKKE få sin mail tilsendt direkte. Man skal selv ind og checke sin mail, men man kan få omdirigeret mailen til en netudbyder mail.

ellebye

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 18-09-04 22:50

ellebye??????

Jeg har da mine domæner registreret ved B-one og har adgang til webmail, MEN jeg har da også mine konti installeret i min Outlook som alle andre POP3 konti, så jeg forstår ikke helt hvad du mener

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-09-04 01:00

Jeg har da som webmaster for en forening, også en mailadresse hos b-one. Den kan jeg da sagtens hente mine mail hjem via OE.
Det som ellebye nok tager fejl af, er at du skal have en anden udbyder, for at sende dine mails, hvis det skal ske fra OE, hvor imod det er muligt at sende fra webmail.

I modsætning til andre mailbokse, så er de hos b-one små selvstændige mailbokse, til forskel for den jeg har hos TDC, hvor det hele havner i den samme boks.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-09-04 11:32

Du kan da sagtens bruge B-one som SMTP server.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-09-04 11:51

Kan jeg bruge jeres SMTP server?

Hvis din udbyders mail server er langsom, eller at du ikke har mulighed for at sende via denne, kan du sende e-mails via vores udgående (SMTP) mail server.

Det kræver at du logger ind på vores SMTP server hvilket du ikke behøver hvis du bruger din udbyders server. Dette gøres for at sikre at mailserveren ikke kan misbruges til at sende SPAM (uønsket reklame mail). For at logge ind på vores SMTP server skal dit mailprogram opsættes så det benytter SMTP godkendelse.

I f.eks. Outlook Express gøres dette ved at markere indstillingen "min server kræver godkendelse".

I SMTP server skal der skrives: customer-smtp.b-one.net
-------------------------------------------------------------

Det er lidt svært at fortolke. Jeg fortolker det, som skal jeg logge på b-one serveren for at hente mine mails, men jeg afviser ikke at jeg har misforstået noget, da jeg ikke behøver at bruge en mail-konto fra b-one.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-09-04 12:17

Det er rigtigt at du skal logge på deres server for at hente dine mails, når du bruger en Hotmail konto, eller en hvilken som helst anden konto skal du jo også logge på deres server for at hente dine mails, det smarte ved Outlook er jo at den selv kan finde ud af at gøre det

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 27-11-04 05:09

Har du fået løst det så husk at luk spørgsmålet

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 27-11-04 11:25

Jeg har ikke haft tid til at kigge på det endnu...

Godkendelse af svar
Fra : Dkkasper

Dato : 29-01-06 16:11

Tak for svaret Better_Performance.