/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Erhvervspraktik som astronom
Fra : Karl_Smart
Vist : 2434 gange
100 point
Dato : 15-09-04 19:06

Egentlig er dette spørgsmål ret svært at placere.. For det første går jeg ikke på en folkeskole, men i 9. klasse på en privatskole, og for det andet skulle det måske hellere have ligget under "Andet videnskab"..

Sagen er ihvertfald den, at jeg er på jagt efter en praktikplads indenfor astronomi, hvilket har interesseret mig siden jeg var helt lille.. Skolens erhvervsvejleder gav nærmest op før jeg overhovedet nåede at sige astronomi (han troede jeg mente astronaut..) og nu er jeg så blevet bedt om selv at se hvad jeg kan finde.

Hvis der er nogen som ved noget som helst om mulighederne eller måske selv har prøvet det, må de altså meget gerne skrive til mig på karl-smart@mailme.dk så snart som muligt..

På forhånd tak
Karl Smart

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-09-04 19:09
Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 15-09-04 19:13

Hvad har det at gøre med NASAs nye infarøde rumteleskop?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-09-04 19:17

Hvis du er "smart" finder du sikkert en løsning.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-09-04 19:18

Karl_Smart
Teil mener sikkert Planetariet.
Der er et af de eneste steder i DK der beskæftiger sig meget med astronomi.
Der er en rubrik på linket der hedder spørg astronomerne, hvor du sikkert kan få noget oplysning om muligheder for en praktikplads et eller andet sted i DK.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 15-09-04 19:20

Nåå - det er bare mig der af en eller anden grund kiger på overskriften på siden... Men jotak Teil!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-09-04 19:23

Undskyld Karl_Smart, du skulle have et link til planetariets forside.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 15-09-04 19:24

Du er tilgivet..

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 15-09-04 19:35

Det kunne jo også være at du kunne bruge denne side
http://as.dsri.dk/AstronomiskGuide/fagast.html

Der er flere adresser, som du kunne rette henvendelse til.

Godkendelse af svar
Fra : Karl_Smart

Dato : 24-05-05 17:12

Nu synes jeg det er på tide at få lukket dette spørgsmål - ans's link ledte mig på vej (jeg ved ikke hvorfor jeg ikke havde kigget i "Astronomisk Guide", som jeg til og med havde liggende herhjemme i forvejen... Dooh!).

Det endte med at jeg fandt frem til Dansk Rumforskningsinstitut (Nu en del af Dansk Rumcenter), som to gange om året modtager en flok skoleelever til erhvervspraktik i en uge. Jeg kom dog aldrig derud, da tidspunktet lå udenfor den fastsatte periode, og fordi skolens erhvervsvejleder øvlede rundt og glemte alt om det... Hmf...

Alligevel tak for hjælpen allesammen - Hilsen Karl Smart

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-05 17:40

Tak

Trist at erhvervslederen havde øvlet og glemet alt om det

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 26-05-05 11:31

Ja.. Men man må så bare håbe at en anden vil kunne få nytte af det jeg er kommet frem til, så der ikke bliver flere lærere der klokker i det...