/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
regerings defination
Fra : kohaii
Vist : 674 gange
100 point
Dato : 12-09-04 15:56

jeg har brug for at finde regeringens difination på arbejdsløshed

dvs hvem der er arbejdsløs

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-09-04 16:17

Dansk retskrivningsordbog siger:

1. som ikke har job selv om man ønsker det = ARBEJDSLEDIG, LEDIG

Jeg mener at regeringen definerer det som "Alle arbejdsduelige personer der IKKE er i job, uanset om de ønsker et job eller ej." Der ER altså en forskel!

Kommentar
Fra : kohaii

Dato : 12-09-04 16:18

heheheh
ja det kunne jeg også godt tænke

jeg skal bruge det på skrift hvad deres holdning er

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-09-04 16:24

Jeg tror ikke at de har lavet et opslagsværk hvor man kan slå definitioner op. Det ville være en for stor belastning at skulle leve op til sådan én. Man kan bedre skifte mening UDEN! Men du kan jo prøve deres hjemmeside. Find den selv via Google!

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 110 point
Dato : 12-09-04 16:24

Prøv at se her!
http://www.leksikon.org/art.php?n=138

frieda

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-09-04 18:22

Hvis du kigger lidt nærmere på begrebet det "rummelige arbejdsmarked" vil du kunne finde ud af, at regeringen ikke alene vil have arbejdsduelige i job.
De syge, handicappede, socialt som fysisk -alle skal i job og, at der ikke findes ret mange arbejdsgivere der vil have den slags er jo så åbenbart underordnet.
http://www.rummelige.dk/
http://www.sm.dk/include/show.article.asp?art_id=461&cat_id=93

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-09-04 18:28
Kommentar
Fra : klanger

Dato : 12-09-04 18:51

Det må vel kaldes et godt spørgsmål.
Men er selv i samme situation, og det er nok det "arbejde" der giver flest problemer hvor AF Fagforening og Regeringen overhovedet ikke set ude fra arbejder sammen men nærmere det modsatte.
Så konklusionen: Skaf dig selv et arbejde...vi hjælper ikke!!!!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-09-04 19:53

En kendt dansk politiker udtalte en gang: "Hvis arbejde er sundt, så giv det til de syge" !

Glem min kommentar, for den har ikke noget med spørgsmålet at gøre, og må ikke misforstås.
Hvis nogen mangler arbejde, og gerne vil, så er det ikke noget der skal gøres morsomheder ud af.

Jeg havde bare lyst til at citere Jacob Haugaard.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-04 19:46

Hej kohaii. Håber at du har fundet svar på dit spørgsmål. Du har i hvertfald fået nogen hjælp herfra Kandu'erne.
Nu skal du huske at lukke spørgsmålet. Det gør du ved at trykke på "Accepter som svar", der står til højre over den kommentar du synes har været dig til størst hjælp. Du får så lejlighed til at sende en bemærkning til svareren. Spørgsmålet lukkes og de af dig udlovede point bliver udløst. Venlig hilsen Arne Jakobsen

Godkendelse af svar
Fra : kohaii

Dato : 30-09-04 20:45

Tak for svaret frieda.