/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
vinter
Fra : tronddk
Vist : 633 gange
22 point
Dato : 11-09-04 20:26

jeg har 4 kaniriefulge (2 par) skal man ta dem ind her til oktoper eller lade den stå ude i udstuen (det kan nem blive under 0 der ude) eller ta dem ind på mit værlse ?

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 32 point
Dato : 11-09-04 20:31

Ta dem ind i dit værelse. Du skal tænke på hvordan de lever ude i naturen, og så altid forsøge at efterligne disse forhold. Der hvor kanariefugle lever er der ikke frostnætter. Nogle fugle (Trækfugle) flyver til varmere himmelstrøg når det bllir koldt, men Kanariefuglen er IKKE en trækfugl.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-09-04 21:15

Har haft kanarier i voliere, de overvintrede i indendørs voliere med +10 gr., men frost tåler de ikke i længere tid.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 11-09-04 21:53

jeg har et bur på cirka den her størlse http://www.dba.dk/asp/soegning/picpop.asp?AnnonceId=35413795&Url=http://www1.dba.dk/images/annbilleder/3/95/35413795_0.jpg hvormange kanariefulge kan man ha i såden et bur ? cirka uden at det er dyre plagerig jeg har 4 intilvider men vel gerne ha fler men hvor mange kan man ha i sådan et bur ???

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 11-09-04 21:54
Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-04 23:14

Du kan absolut ikke have kanariefugle hvor der er frost. Nu kan jeg ikke få dit link til at virke, men buret skal være noget stort til 4 fugle.
Men der er masser af sider her på nettet hvor du kan læse om alt vedrørende pasning og burstørrelse o.s.v.
Du skal bare søge på Kanariefugle.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-09-04 00:12

Et bur til et par kanariefugle bør måle længde: 70 cm, bredde: 40 cm, højde: 70 cm.
Og i så små bure bør man kun have et par i hvert bur, da de ellers vil slås.
Men du kan læse meget mere om det her www.fuglesiden.dk/ofte_kanariefugl.htm
mvh dova

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 12-09-04 11:04

den er 75 bred og 110 høj og dybten er 50 hvor mange kan der cirka være i den så ?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 12-09-04 11:13

bred = længten

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-09-04 12:02

Det bur klarer nemt 5-6 fugle, bortset fra i ynglesæsonen.
Der er i hvert fald ingen problemer i at have dine 2 par i det vinteren over----hvis de altså kan forliges.
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 17-09-04 19:27

Tak for svaret arne.jakobsen. og undskyld at jeg føst har godkent nu men har ikke været hjemme hele siste uge for var på landbrus skole på riber kærgård i bræming i prektik