/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
unger
Fra : kohaii
Vist : 1078 gange
120 point
Dato : 11-09-04 00:35

hvordan kan jeg se om mine fisk er gravide

Jeg har :
Guld babere
Plattyer (ved ikke om jeg har han eller hunner (eller begge))
sværdrager
Gubbier
sort neon
og en eller anden malle med pletter

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-04 00:43

Guldbarber, neon, og maller føder ikke unger. De lægger æg, og dem er det meget svært at få til at yngle.
Platyer, der ser du om det er hanner eller hunner på den finne de har under maven. Hos hunnen er det en almindelig trekantet finne, mens den hos hannen er "klemt" sammen så den nærmest ligner en tynd spids.
Sværddrager ved du nok med halesværdet hos hannen, og guppier er det halen og farverne du ser forskel på.
Men du kan se om de skal have unger ved at de bliver tykke, og under maven får de et mørkere farvet område,
mvh dova

Kommentar
Fra : kohaii

Dato : 11-09-04 00:51

ok
så er mine gubbier gravide

men jeg har sådan en føde kasse kan jeg smide dem alle der op i eller?????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-04 01:05

Du kan godt putte de gravide guppier op i sådan en kasse. Og guppyer æder ikke deres egne unger, men det gør platy og sværddragere.
Men hvis du får en masse unger, skal du også tænke på at have et lille akvarium til dem, for de kan ikke gå for længe i fødekassen, og de skal have en vis størrelse før de kan lukkes ned til de andre fisk uden at blive ædt.
mvh dova

Kommentar
Fra : kohaii

Dato : 11-09-04 03:17

HVOR LÆNGE KAN MINE 2 HUNNER GÅ I FØDE KASSEN UDEN AT FÅ STRESS

Kommentar
Fra : kohaii

Dato : 11-09-04 21:15

kan man ikke "tvinge" dem til at føde

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-09-04 23:47

Nej du kan bestemt ikke tvinge dem til at føde.
Jeg tror nu heller ikke det er fiskene der bliver stresset. Jeg tror måske snarere det er dig der er meget utålmodig af at vente på, at ungerne skal komme
mvh dova

Kommentar
Fra : kohaii

Dato : 12-09-04 00:20

nå hvorfor tror du da det LOL

men tak for hjælpen

men skal jeg forstå det som at det ikke gør noget at der er mere en 1 fisk (hun) i føde kassen

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 120 point
Dato : 12-09-04 00:47

Ja, det gør ikke noget at have 2 guppier gående i sådan en kasse.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : kohaii

Dato : 12-09-04 00:49

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-09-04 01:00

Selv tak og held og lykke med fiskene
hilsen dova

Kommentar
Fra : kohaii

Dato : 12-09-04 01:07

takker
må jeg lige spørge om en hurtig ting

hvad med fiskene lort hvad gør jeg med det jeg vil jo nødig lukke dem ud i aquraiumet og så skal til at fange dem igen

skal jeg bare lade det ligge

og skal jeg fodre dem ???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-09-04 22:00

Ja, du skal da fodre dem, og hvis der kommer unger, skal du have noget foder til dem. De kan ikke rigtig spise sådan noget de voksne får, medmindre det pulveriseres helt.
Med hensyn til fiskelort, skal du bare holde øje med, at vandet ikke begynder at rådne og lugte grimt.
Hvis det gør det, skal du lige sætte de 2 fisk over i et eller andet,imens du renser kassen.
Mvh dova