/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Linksys WAG54G
Fra : bimbobo2
Vist : 436 gange
50 point
Dato : 09-09-04 11:34

Hej,
jeg vil gerne høre om denne Linksys er OK...?
Jeg har et almindeligt hus på 130km2 og har en desktop og en bærbare...Webspeed 512/128 og vil gerne høre om denne model "bevarerer" speed hastighed indenfor huset (ikke så mange vægge imellem) og ikke mister forbindelsen/signalstyrken.
Nogle erfaringer?
Tak for alle svar.
Mvh

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 09-09-04 11:50

Hejsa.

Jeg bruger den i et 100 m2 stor (går ud fra at du mener 130m2 og ikke km ) med en 2048/512 og der kan jeg sagtens få fuldt udbytte af linien.

Signal styrken kan svinge hvis f.eks. der er meget stål i husmurene..

Men ellers et godt køb

Kvolsgaard

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-09-04 12:22

Hos os kører vi med LINKSYS BEFW11S4 og WUSB11 USB
fra routeren og til den computer der står længst væk er der ca. 50 meter
det virker altid

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 09-09-04 13:05

Jeg tror ikke du kan få et trådløst netværk, eller for den sags skyld et kablet netværk til at virke på et areal på de angivne 130 km2
Jeg formoder at du mener 130 m2, så her skulle problemet være meget mindre.

Hvis du placere dit AP midt i det område, hvor du bruger det trådløse, så skulle du gerne få en god forbindelse.
Men igen som Kvolsgaard skriver om, så er omgivelserne af betydning.
Pas på med at placere dit AP for tæt på vægge af tungere materiale, da det kan have stor betydning af udstrålingen fra antennen.
Blot en lille ændring af afstanden mellem antenne og et elektrisk ledende materiale kan ændre udstrålingsbilledet enormt, lige fra reflekterende til absoberende.
De høje frekvenser der benyttes er meget sårbare over for omgivelserne, og har en væsentlig kortere rækkevidde i forhold til effekten der sendes med.
(Hvis man sendte med en almindelig kortbølge frekvens omkring 40 - 80 meter båndet, og med samme effekt som et AP, ville det række op til omkring 100 km, mod nu omkring 100 meter)

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 09-09-04 13:43

Hej og tak til alle
ja!! så stort et hus har jeg ikke råd til.... det er 130m2!
Ok..hvis væggene er almindelig gips eller gasbeton.. så skulle der ikke være problemer...! PC'erne er ikke på netværk med hinanden! 2 dynamiske IP!
1) hvad med signaludfald..?
2) og hastighed? lige nu downloader jeg 60Kb/s og uploader 15Kb/s... skal jeg regne med, at "den mister pusten)?
Mvh

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-09-04 14:12

det er ca. de hastigheder vi kører med her, ( 5 computere opkoblet) 512/128
dog ind imellem noget mindre, især om formiddagen

Kommentar
Fra : kvolsgaard

Dato : 09-09-04 16:32

Tror ikke du mister hastighed. Din samlede hastighed vil være det samme om det er trådløst eller med kabel. Det bliver først et problem når vi engang kan få 100Mbit internet forbindelser til en fornuftig pris

Kvolsgaaard

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 09-09-04 20:56

Tak for svaret severino.