/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
"loadMovie" med variabel
Fra : jhvp
Vist : 564 gange
200 point
Dato : 09-09-04 04:56

Hej jeg loade en del billeder ind fra ekstern kilde,
til dette vil je bruge en variabel fra en FOR lykke,
men jeg kan ikke få det til at fungere.

for jeg prøver først med denne, den virker ikke...
i = 3;
loadMovie("b ("+i+").jpg", 1);

så for at se om det er noget placeringen af tallet
prøver jeg bare at sætte tallet direkte ind som her,
og det virker.
loadMovie("b ("+3+").jpg", 1);

Nogen der har en løsning på dette.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 20-09-04 15:46

Jeg ville HJERTENSGERNE hjælpe med lige netop dette, men jeg sidder netop og "kæmper" med noget lignende. Jeg er i forvejen ingen ørn til AS, men finder jeg en løsningsmodel giver jeg den straks videre til dig.
FLASH er KANON, men det kan saftsusme også være DRILAGTIGT!!!

Ja, jhvp, det var mere et "trøstende" ord fremfor en løsning....men du er ikke alene!!!

Al mulig held og lykke.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 23-09-04 11:48

Jeg har selv fundet løsningen på mit problem, og den kom til
at se sådan ud:

for(i=1; i<10; i++) {
   duplicateMovieClip(this.imagetaget, "image"+i, i);
   setProperty("image"+i, _x, i*130+10);
   setProperty("image"+i, _y, 10);
   loadnu="image00"+i+".jpg";
   loadMovie(loadnu, "image"+i);
}

Den nærmere forklaring er:

Lavede et movieclip med navnet "imagetaget", uden noget i,
skal bare huske og navngive den.

for(i=1; i<10; i++) {
}
Forlykken tæller fra 1 til 10, og det der er mellem clammerne
bliver udført det antal gange, og variablem tæller op, og kan
der med også bruges til noget.

duplicateMovieClip(this.imagetaget, "image"+i, i);
Copier den tidliger nævnte "imagettaget" og de nye copier
bliver navngivet "image"+i , hvor i er vores variabel fra forlykken
så det vil så danne "image1", "image2", "image3" osv.
de placeres så i lag, der for det sidste i.

setProperty("image"+i, _x, i*130+10);
setProperty("image"+i, _y, 10);
Ja det er nok en biting men jeg skynder mig at sætte en plasering
at de nye movieclip i min flashmovie.

loadnu="image00"+i+".jpg";
Her laver jeg en ny variabel med navnet "loadnu", meget sigende
ikke ? , men efter flere forsøg virker dette som om det virker,
jeg opbygger simpelthendt mit filnavn som jeg vil hente i denne
variabel. alså navnen "image001", "image002", "image003" osv.

loadMovie(loadnu, "image"+i);
Ja det kræver nok ikke nogen forklaring, men her henter jeg så
mine filer ind, og plasere dem i mine før omtalte movieclip.

Håber evt. nogle kan bruge dette, jeg lader spørgsmålet stå åben
weekenden over, så evt. pallenoc og andre uden at skulle koste
point på det, men der efter trækker jeg mine 200 point tilbage,
med mindre der kommer et endnu bedere svar.

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 23-09-04 20:36

Ok de kan ikke trækkes tilbage ha ha, såååååå
nu må vi se om der er nogen andre der kan få
dem....

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 200 point
Dato : 23-09-04 23:02

Hej igen jhvp
Jeg er glad for at du lagde din løsning her ud. Selvom det er ikke lige præcis det samme som jeg "kæmper" med, er det "lærerigt" at se hvordan du har "tacklet" problemet. Som nævnt er jeg (endnu) ikke hardcord til AS (LANGTFRA), men det går da fremad.
Jeg opretter gerne en tråd til dig med de 200 point, for dine kommentarer som jeg har STOR glæde af, hvis det er OK for dig?!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 23-09-04 23:15

Lad os hellere sige 100, så kan du jo få lidt for det også,
evt. kunne jeg prøve at hjælpe dig med dit problem, hvis
jeg kan

Godkendelse af svar
Fra : jhvp

Dato : 24-09-04 09:32

Tak for hjælpen vi flasher må jo hjælpe hinanden