/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Hvilke Aktie, KFX
Fra : BXTC
Vist : 573 gange
50 point
Dato : 08-09-04 21:39

Hej, jeg har en pose penge som jeg vil prøve lidt aktier med. Hvilken aktier burde jeg sætte mine penge på, kun danske KFX.... Er der nogen der kender et forum hvor man snakker om aktier osv...

Jeg er ikke super god til dette med aktier, men er villig til at prøve mig lidt frem og tage nogle chancer!

Nogen der har et bud på hvilke aktier der er gode for tiden?

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 08-09-04 22:00

Jeg vil kalde det et lotterispil, hvor du selv må danne dig en fornemmelse af hvad der kan gå godt.
Følg med i dagspressen og her på nettet, så får du efterhånden et kendskab til virksomhederne og deres udvikling.

http://www.shareholders.dk/
http://www.borsen.dk/
https://www.danskamp.dk/content/investorer/default.asp
http://www.nordnet.dk/

Hvis du hører eksperterne, så er de også uenige, så gå efter dit eget hoved og egne fornemmelser.
Det er ikke noget der er nemt, men kan være spændende...når ikke det er hele formuen der står på spil.

God fornøjelse med din investering.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-09-04 22:31

Hvis ikke det er fordi du netop skal bruge det til aktiespillet så er her et link hvor du kan lære uden at det koster en rød øre
http://aktiespil.tv2.dk/aktiespil/pc
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Tikker

Dato : 09-09-04 08:02

Hej
Der har netop været en artikel i Berlingske, hvor det anføres at i aktiespillet skal man satse voldsomt på enkelt aktier, fordi der er meget at vinde men intet at tabe. I den virkelige verden skal man slet ikke gøre sådan da man netop risikerer at tabe.
Jeg har et jordnært forslag. Gå ind på Euroinvestor og se på hvad nogle investeringsforeninger med gode resultater har placeret deres formue i. Der er 3 eller 4 med danske aktier, som ligger på ca. 24% år til dato bl.a. Alfred Berg. Så kan du vælge et udsnit af de aktier, som de har valgt, købe dem selv og undgå at betale omkostninger til investeringsforeningen.
Efter min mening skal man aldrig købe investeringsbeviser med obligationer men købe dem selv. Udenlandske aktier skal man derimod ikke købe selv men bruge investeringsforeninger. Danske aktier kan man købe selv men læne sig op ad investeringsforeningerne mht. valget.
Men nogen garanti er det ikke. Selv om det er gået godt i fortiden er det ikke garanti for at det går godt fremover.
Og så det med at snakke om aktier. Det er vigtigt at du er bevidst om at du kun hører succes historierne og at det er på bagkant. De investeringer som går skidt er folk uhyre diskrete om. Lad også være at hoppe rundt og købe og sælge, det er for dyrt i omkostninger.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-04 08:14

Dansk Aktionærforening er måske noget.
http://www.shareholders.dk/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-04 08:17

Som tidligere sagt må du selv vurdere markedet og ikke
hænge din investering op på en rådgiver. Det handler om
at se ind i fremtiden, vurdere hvilke brancher der er på
opadgående.

Kommentar
Fra : Tikker

Dato : 09-09-04 08:40

Hej!
Til Teil: Jeg er ret uenig med dig. Dansk Aktionærforening er sikkert en udmærket forening og de holder kurser for medlemmerne i aktie investering. Men man kan ikke få gratis støtte ved at bruge deres hjemmeside. De er meget omhyggelige med ikke at give anbefalinger netop for ikke at blive opfattet som havende egen interesse jvf. den gamle historie om Klaus Riskjær, der startede sin karriere med at rådgive investorer ved at anbefale køb af aktier, som han selv havde interesse i.
Det er meget godt at du siger man selv skal vurdere, se ind i fremtiden. Det er jo netop det folk er usikre på og jeg tilråder at man bruger en rådgiver man har tillid til, eventuelt indirekte ved at gøre det samme som en habil investeringsforening. I alle andre forhold i livet trækker man jo på rådgivning, også om sit helbred, sin bil, sine tænder og sit hus, så hvorfor skulle man ikke spørge om råd hos professionelle, der beskæftiger sig med investeringer hele deres arbejdstid?
Jeg skal måske understrege at jeg ikke selv er rådgiver men privat investor uden voldsom succes med aktie investeringer. Jeg har dog en væsentlig del i danske aktier herunder aktie investerings foreninger og det har været OK i år med 24%, 21% og 11% år til dato for investeringsbeviser samt tilsvarende resultater på egne aktie investeringer i Novo, DSV, Novozymes, TDC og Forstædernes Bank. --- og det er baseret på rådgivning.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-04 08:43

Tikker du være så uenig du vil bare du retter til svar til BXTC.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-09-04 09:13

En skrivefejl, undskyld.

Tikker du må være så uenig du vil bare du retter dit svar til BXTC.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 09-09-04 10:18

Et godt råd. Brug det ovenfor nævnte aktiespil til at tilfredsstille dit behov for investering.

Man skal kun investere penge man kan acceptere at tabe.

Hvis du endelig vil investere, vil jeg foreslå dig at købe aktier i dit pengeinstitut, for derved at opnå bedre kundefordele.

Kommentar
Fra : BXTC

Dato : 09-09-04 10:20

Hej venner, jeg har beslutter at være med i det der aktiespil på tv2, og prøve at bruge det som om det var rigtige penge, så afprøver jeg begge jeres teknikker, i skal have mange tak... Jeg vælger et svar om 2 ugers tid...

Tak for det!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-09-04 05:48

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu for over 10 dage siden og fået svar.
Det er almindeligt i kandu at man takker for hjælpen og lukker spørgsmålet. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dab

Godkendelse af svar
Fra : BXTC

Dato : 09-03-06 23:23

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-03-06 23:15

Jeg siger tak.

mvh
jakjoe