/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Bilforsikring...
Fra : Lilleput
Vist : 2057 gange
60 point
Dato : 08-09-04 14:32

Jeg skal anskaffe mig min første bil og vil gerne have en billig, men god forsikring uden at blive snydt. Har fået et godt tilbud hos GF - forsikring, men vil høre om der er andre der har erfaringer med dette firma. Gode som dårlige... Jeg har valgt at der kun skal være ansvar på bilen, og bilen er en gammel bil, d.v.s 8 - 10 år. Kan I hjælpe mig???

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 08-09-04 14:37

hvis du er pædagog, lærer, sygeplejerske, underviser - eller studerer til nogen af delene er Lærestandens Brandforsikring et rigtig godt valg.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 08-09-04 15:24

Hvis du er mand under 35 og ikke har haft bil før, så findes der ikke en billig forsikring.

BIlens alder er i øvrigt mindre væsentlig end mærke og hk

Accepteret svar
Fra : sidal26

Modtaget 60 point
Dato : 08-09-04 16:23

prøv at sammenligne på www.forsikringsluppen.dk

Jeg får min ford forsikret billigt (4300) gennem TopDanmark ved at samle alle forsikringerne. Som BetterPerformance skriver er det din alder samt mærke, hk og vægt på bilen der er afgørende.

Spørg evt. et forsikringsselskab hvilke bilmærker de har aftaler med - det var sådan jeg fik min forsikring til ½ pris iforhold til hvad der oplyses på forsikringsluppen.dk

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-09-04 17:31

Bruger "fair" forsikring og de er billige - har ikke haft brug for forsikringen, så ved ikke om den er god - men i alle tilfælde var de de eneste der ville acceptere mig som elitebilist. Alle andre jeg henvendte mig til ville have 10.000 mere, fordi det var den første forsikring jeg tegnede i mit eget navn selv om jeg havde kørt hver dag i 25 år!!!!

Kommentar
Fra : Lilleput

Dato : 15-09-04 10:25

Er der så nogle der har erfaringer med Thisted Amt forsikring? Jeg har fået et tilbud hos Top Danmark til 7800kr om året, hvilket jeg synes er et godt tilbud umiddelbart som førstegangsforsikret. Dermed stiger min præmie heller ikke hvis jeg laver en skade. Jeg hører gerne fra jer igen. Tak for de gode råd so far...

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 15-09-04 17:39

Jeg har hørt Thisted Amt også skulle være billige, men at de sætter visse krav. Jeg kan dog ikke huske hvilke krav om det er: (bopæl, alder eller....)

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 15-09-04 18:26

Jeg har brugt GF-forsikring i mere end 30 år, og har aldrig haft problemer med dette selskab.
Det gælder bil, hus, indbo, hunde og sommerhusforsikring.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Lilleput

Dato : 16-09-04 14:52

Tsuind tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 16-09-04 17:21

Husk at acceptere svar på det svar du synes var bedst dækkende på dit spørgsmål. Du accepterer til højre for svaret.

sidal

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 16-09-04 18:41

Du skal være opmærksom på at der kan ved thisted amt være dobbelt selvrisiko - som i forvejen var temmelig høj - hvis FØREN er under 25 - og ja det er føren ikke forsikringstager.
Det er meget meget træls at opdage når skaden er sket.

Kommentar
Fra : janjuul

Dato : 03-10-04 11:21

Som nybillist er GF langt det billigste. Men efter en 3 år så skift til danskeforsikringer hvis du bruger Danske Bank

MVH.Jan

Godkendelse af svar
Fra : Lilleput

Dato : 09-10-04 15:25

Tak for svaret sidal26. Da jeg har mine forsikringer ved Top danmark vil jeg helst blive her. Dit svar hjalp mig til at træffe en afgørelse. Tak igen....