/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Forhøjet børnebidrag...
Fra : Toupie
Vist : 2915 gange
200 point
Dato : 05-09-04 11:32

Jeg skal til at søge om forhøjet børnebidrag, men er lidt i tvivl om hvad der er "det bedste" at skrive og hvormeget jeg skal skrive om grunden.
Er der nogen der har erfaring med dette, vil jeg blive meget glad for nogle råd

// Toupie

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 05-09-04 11:37

Du skal være være ærlig, det kommer du længst med i den forbindelse.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-09-04 11:40

Nullerbullerpige, det har jeg også tænkt mig også fordi ærligheden i dette er grunden til jeg søger men gider de læse en hel roman eller???

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 05-09-04 11:41

Hej Toupie

Jeg kender ikke grunden til at du ønsker at søge om forhøjet bidrag, men jeg ved dog, at man har krav på forhøjet bidrag, hvis den anden forælder tjener et bestemt beløb pr. år og så er der ikke grund til at skrive andet end at man ansøger om forhøjet bidrag grundet den andens indtægt.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 05-09-04 11:44

Hvis du vil søge forhøjet bidrag, skriver du, at du mener at den bidragspligtiges indtægt er væsentlig forhøjet efter bidraget blev fastansat. Så klarer Statsamtet resten.

Du kan altid anmode om regulering af bidraget.

Læs lidt her http://www.familieadvokaten.dk/Emner/334.html

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-09-04 11:50

Hej Ibenboel

Jeg har ingen anelse om hvad hans far tjener, men grunden til jeg søger er, at min søn er startet på efterskole og hans far var med på ideen lige fra start og ville betale halvdelen af udgifterne......det ville han så lige indtil den første regning skulle betales Havde han bare fra start meldt ærligt ud, kunne jeg havde fundet på alternativer så regningerne ikke væltede mit budget helt. Inden jeg finder et job nr. 2 eller finder en billigere lejlighed kan der jo godt gå noget tid...

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-04 11:55

Toupie

Ring til Statsamtet og hør dem.

http://www.statsamt.dk/default.asp?vis=dokument&id=020503123603&path=statsamter/statsamtet%20roskilde

Nu ved jeg ikke lige om det er Roskilde du hører til.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-04 11:56
Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-09-04 11:59

Ans, jeg læste et sted, at det skulle sendes til faderens Amt og han er lige flyttet til et sted på Lolland.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-04 12:07
Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-09-04 12:10

Tak Ans

Lukker tråden senere, hvis der nu skulle komme nogle med egne erfaringer der har lyst til at skrive noget

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-04 12:10

Toupie

Har du ikke undersøgt muligheden for friplads til din søn.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-04 12:14

Da min søn på et tidspunkt ville gå på et privat gymnasium, søgte jeg og fik friplads. At han så ændrede mening senere hen er en anden sag.
Jeg fik i forvejen forhøjet bidrag.

Det synes jeg, du skulle undersøge.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-09-04 12:14

Ans, jo jeg har også fået delvis friplads og får betalt transporten. Jeg skal selv betale 822,- + lommepenge + alt det ekstra de skal bruge af tøj og div. Min søn skal bruge mere af næsten alt.. så alt i alt bliver det en størrere udskrivning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-04 12:24

Toupie, ring til Statsamtet, så sender de dig et skema til ansøgning om forhøjelse af børnebidrag.
I værste fald kan du kun få afslag.

Kan din søns far slet ikke forstå, at det er umuligt for dig at klare den ekstra udgift?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-09-04 12:34

Ans, hvis han kunne forstå noget somhelst om at være far, så ville jeg være lykkelig Nej, seriøst så tænker han ikke specielt meget den vej rundt - han tænker mere, at jeg er ude på at straffe ham selvom han selv foreslog at betale halvdelen. Jeg har lidt svært ved at forstå hans tankegang indimellem
Men ét er sikkert - han bliver "tosset" når jeg søger forhøjet bidrag, men det må jeg tage med - det er jo også hans søn Jeg har overvejet længe om jeg skulle søge eller ej, for jeg har ikke lyst til konflikterne og vil heller ikke fremstå som en bitch, men har nu besluttet mig for gøre det - han må tage sin del af ansvaret. Jeg har også snakket med min søn om det, for det kommer jo også til at påvirke ham og det er ok med ham.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-04 12:40

Det med at "blive tosset" kender jeg selv til. Min eks. foreslog et beløb, stadig højere en normalbidraget, men da jeg så søgte Statsamtet, så var fanden løs.
Både min søn og jeg kom os over det.
Jeg synes at du skal søge. Nu er det jo ikke til at vide om du er berettiget til mere, men det får du først at vide, når du har søgt.

Pøj pøj

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-09-04 12:43

Tak Ans og tak for støtten

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-04 12:54

Når du nu søger, så bed om aktindsigt. Du vil så fra Statsamtet få tilsendt kopier af din søns fars selvangivelser og breve, som han sender til Statsamtet. Telefonopkald vil de citere.
Vær opmærksom på at det også kan ske den modsatte vej.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-09-04 13:04

MÆND!.......altså

Håber det går i orden for dig og din dreng

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-09-04 14:00

Creamygirl, heldigvis er det ikke alle mænd der er sådan TAK

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-09-04 16:16

Held og lykke Toupie.Det kan være en tung dans,selvom
det ikke burde være det.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 05-09-04 17:48

Det er utroligt at mange fædre tror at de har betalt deres del blot ved at betale et månedligt forudbestemt bidrag som ofte kun ligger på små 1000,00. Det rækker jo ikke engang til husleje og vand og varme for et voksent barn. Hertil kommer mad, betydelige tøjudgifter samt lommepenge og penge til fritidsinteresser.

Der burde være større momsdiff. på børnetøj og ting, der relaterer sig til børn alene.

Iben

og pøj pøj Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 07-09-04 17:29

Keldd

TAk Det har du ret i...

Ibenboel
Min X er af nøjagtig samme mening....han mener udgifterne til efterskolen går ind under de børnepange han betaler,m en tager slet ikke i betragtning at jeg jo nok ikke ville bo i så stor en lejlighed og have de ting jeg har, hvis det ikke var for min søn - men der er nok mange der ikke lige tænker over disse udgifter når man ikke har børnene til dagligt......eller også har man bare en forstokket holdning til tingene

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-04 18:25

Toupie

Har du søgt eller har du talt med Statsamtet?

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 07-09-04 22:38

Hej Toupi,
Du har sikkert ikke en skriftlig aftale med din ex om at han vil betale for efterskoleopholdet - og hvis du ikke har det, kan du ikke hænge ham op på noget og han vil kun blive sat op i bidrag, hvis hans indtægt er blevet forhøjet.
Ked af af skrive det, for i bund og grund er det altid børnene, det kommer til at gå ud over
Håber I klarer det alligevel, uden du behøver tage flere jobs- knus Ripley

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 07-09-04 23:27

Ans: jeg har fået ansøgningsskemaet og skal nu bare have det udfyldt med hans adr. og personnr.

TheRipley: Jeg kan forstå på ansøgningsskemaet at man godt kan søge om tilskud til "ekstraordinære" udgifter, samt at hvis den ene forældre ikke overholder "forældre" forpligtigelsen, kan han/hun "dømmes" til det så selvom hans indtægt ikke er væsentlig forøget, tror jeg på at der er håb alligevel.

Men jeg vil give dig ret i, at det altid er børnene det går ud over og det er så næsten ligegyldigt hvad det gælder. I mit tilfælde her, vil det gå ud over min søn ligegyldigt hvad jeg vælger.....også hvis jeg vælger endnu et job, for så er det en meget "brugt" mor han kommer hjem til i weekenderne
TAK for knuset

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 08-09-04 07:19

Ja men et efterskoleophold, det kunne da være en ekstraordinær udgift!
Jeg håber I klarer den så, for selvfølgerlig bør en far da være med til at betale, det er da også hans barn.
Held og lykke - Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-09-04 23:46

Jeg ringede til Statsamtet i dag og der fik jeg af vide at det ingen forskel gjorde om jeg sendte en forklaring med eller ej - andet end at faderen nok ville fortryde at han ikke havde betalt fra starten af Jeg skrev alligevel et brev med forklaring og det er nu sendt så nu kan jeg så bare vente i spænding på resultatet....

TheRipley
Ja, jeg håber også de ser Efterskoleopholdet som en ekstraordinær udgift eller om ikke andet så som en form for uddannelse

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-09-04 23:56

Pøj - pøj Toupie

Jeg tror, han kommer til at gi' et tilskud. Det kan så være i perioden, mens din søn er på efterskole, eller statsamtet finder ud af, at han betaler for lidt i børnebidrag.

Har du husket at bede om agtindsigt? Det kan nemlig blive en spændende læsning

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 09-09-04 08:48

Hej Ans

De andre gange der har været noget hvor Statsamtet har været involveret, har de entet sendt en kopi af hans breve til mig eller også har de været så flinke at give mig et hint om, hvad han har skrevet he he men du har ret, det er spændende læsning

Sad lige i går og kikkede på alle de papirer jeg har fra Statsamtet....puu haa, sikke en roman man kunne skrive om det -D

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-09-04 11:48

Hej Toupie

Har du hørt fra din søns far. Han har vel fået brev fra Statsamtet.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-09-04 12:20

Hej Ans

Næææ ikke endnu, men jeg har fået brev fra Statsamtet om at de vil have indtægter/udgifter fra mig samt dokumentation!!! Det er vel også fair nok, men jeg kan bare ikke rigtigt forstå hvad de skal med det, da det jo helt afhænger af faderens indtægt om jeg kan få forhøjet eller ej?? Medmindre de har planer om, at lade ham betale halvdelen af udgifterne uanset hans indtægt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-09-04 12:47

De skal jo have dokumentation for at din søn er på efterskole og du nu har den ekstra udgift. Send dem en kopi. Måske faderen kommer til at betale halvdelen. Har du slet ikke nævnt for ham, at du har søgt forhøjet bidrag. Ser han sin søn nu, hvor han er på efterskole?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-09-04 13:22

De får kopi af det hele

Jeg snakker ikke med min søns far, så jeg har ikke nævnt det. Min søn snakker med sin far men de har ikke set hinanden i snart 2 mdr. Og jeg tror heller ikke min søn har lyst...efter en hel dagsrejse fra efterskolen og hjem, tror jeg ikke han har lyst til at tage til Falster hvor hans far bor.
Hans far har heller ikke samkvemsret, hvilket ikke gør tingene spor nemmere Det er min søn selv der har fået ophævet samkvemsretten.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-09-04 13:52

Må vist hellere lige uddybe lidt...

Jeg snakker kun med min søns far når han har haft hentet sønnike og så nogle få enkelte gange over tlf. men da han mener jeg er skyld i samkvemsophøret, er jeg ikke lige den store stjerne i hans øjne...
Selvom vores søn har forklaret ham årsagen til ophøret, er det nemmere at give mig skylden end at se sandheden i øjene, hvilket jeg et eller andet sted godt kan forstå.

Jeg har tøvet med at søge forhøjet børnebidrag dels pga. den reaktion der ville komme men også fordi jeg har lidt dårligt samvittighed over at søge den, når samkvemmen er ophørt.....jeg mener et eller andet sted at det er etisk forkert at "kræve" penge fra ham når han ikke har krav på at se sin søn - men på den anden side så skal han jo også tage sin del af ansvaret, det er jo trods alt hans egen skyld at samkvemmen er ophørt. Nemt er det ikke!!!

Kommentar
Fra : troldpuz

Dato : 18-09-04 22:51

Hej Toupie

Jeg har lige læst denne tråd, så jeg har et spørgsmål (og et halvt svar) til dig. Håber du vil svare mig, for jeg er efterhånden helt ude i tovene (økonomisk).

Min ældste datter startede på efterskole i år, men jeg giver 2000 kr. pr. mdr. for skoleopholdet og betaler selv hendes transport, som er på 595 kr. for et 10-turs klippekort, og det rækker jo kun til 5 weekend's. - Mit spørgsmål er så, hvor kan jeg søge økonomisk hjælp? (jeg er på supplerende dagpenge... og bla bla bla, så jeg har allerede et kæmpe minus på kontoen).

Bare lige for indsigtens skyld: Min datter kom på efterskole fordi hun var på vej ud i den grå zone, hun færdedes med de "forkerte venner". Suma su marum... hendes klasselærer skrev en udtalelse, som jeg kan vise "et eller andet sted", men jeg ved ikke til hvem, hvad og hvor. Jeg har ringet til kommunen, men fik at vide, at de ikke hjælper med betaling til efterskolen, med mindre hun bliver frivilligt anbragt. Bagefter fik jeg at vide, at jeg jo kunne ringe til, øhh... (husker ikke hvad det kaldes) men det var "psykolog-rådgivning"... nå, men jeg ringede til det pågældende sted og fik at vide, at jeg skulle tale med vores skolepsykolog. Han var ikke til stede, så jeg kunne lægge en besked på hans tlf.svare... og så lagde jeg altså røret på.

Mit halve svar: Jeg talte med statsamtet og de sagde at min datters far, ikke kunne pålægges, at betale halvdelen, men at de evt. kunne hjælpe med, at inddrive pengene. Det er nogle måneder siden, jeg talte med dem, så logikken i dét statsamtet fortalte, har jeg glemt, men vil bare lige fortælle dig det, så du er "advaret" om et evt. negativt udfald.

Nå, men efter at have læst tråden, tror jeg, at jeg vil kontakte statsamtet igen. Min datters far, har godt nok ikke mange penge, at rutte med, men lige nu, tænker jeg at "det kan jeg ikke tage mig af", for hvorfor skal min yngste datter og jeg, efterhånden spise møblerne for, at være i live, når min ældste datter kommer hjem på weekend.

Jeg håber du har heldet med dig. At betale sin del af udgifterne for jeres søn, er da det mindste, din søn's far bør gøre, uanset hvor meget/lidt han ser jeres søn.

Venlig hilsen Troldpuz

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 18-09-04 23:31

Hej Troldpuz

Selvfølgelig vil jeg svare dig
Jeg søgte kommunens børn og unge afdeling. Først fik jeg blankt afslag men ankede sagen og fik et bedre resultat. Jeg havde også fået min søns lære til at skrive en "anbefaling" som jeg vedlagde sagen - det er altid en fordel.

Ellers kan du søge nogle fonde, men det kræver et stort arbejde, som man sjældent har overskud til hvis ens økonomi er ude i torvene...

Du skriver: ---->>Jeg har ringet til kommunen, men fik at vide, at de ikke hjælper med betaling til efterskolen, med mindre hun bliver frivilligt anbragt----<< Er hun tvunget på efterskole?? og i så fald, af hvem???

Tak for det halve svar og opbakningen

// Toupie

Kommentar
Fra : troldpuz

Dato : 21-09-04 21:43

Hejsa Toupie

Åhh, tusind tak for svaret. Jeg prøver at ringe til "Børn og unge".

Nej, min datter er ikke tvunget på efterskole. Faktisk ville hun afsted, allerede i begyndelsen af 7. klasse, men dengang var det fordi, 2 piger fra omgangskredsen, kom hjem fra deres efterskole og fortalte om alt det rare, et sådan sted. Desuden er de 1 år ældre, så tiden var ikke til det for min datter, og på det tidspunkt, var hun ikke så slem. Nå, men året gik og min datter blev stor-slem (altså ikke noget med at stjæle og undlade at komme hjem om natten, men (måske) på vej i den retning... hun blev betragtet som en del af en pigebande), så hun blev meget glad, da jeg "gav hende lov" til, at komme på efterskole. Hun er super glad for sit nye liv; specielt fordi indlæringen på hendes efterskole (omend det lyder lidt dovent med, 2 fag pr. dag og liniefag, resten af dagen), passer til hendes "temperament". Folkeskolen's læs-en-bog-og-bliv-klog, kan hun ikke forene sig med.

Nå, jeg bliver jo ved med at "snakke", men det skal lige siges, at vi bor i et "ramt" område, ikke kun af fattige folk, men sandelig også "sørgelige" familier. Hvis du vidste, hvad min datter har fortalt mig i årenes løb! Her er basis for et "ungehjem". Min datter's mening om området er, at børn skal flytte herfra, når de bliver 10 år... så det er da stof, til eftertanke.

"Den frivillige anbringelse", var i forhold til, om kommunen på anden vis, var indblandet i vores familie... du ved, f.eks. hvis min datter havde en kontaktperson.

Nå, men jeg takker for svaret igen. Jeg synes det kan være svært, at stille de rigtige spørgsmål, de rigtige steder, for at få den rette hjælp.

Venlig hilsen Troldpuz

Kommentar
Fra : dunderfjert

Dato : 06-10-04 00:41

Hej Toupie og i andre

Jeg er helt klart tilhænger af efterskole ideen, men på den anden side er det jo ikke en livsnødvendighed.

Jeg arbejder med en familliefar der har en datter med læseproblemr + at hun er lidt ustabil psykisk. Han vil gerne have hende på efterskole, og har fundet en der særligt henvender sig til børn med læseproblemer.
Men famillien kan ikke få det til at hænge sammen økonomisk.

Det jeg vil sige med det er at .. kan økonomien ikke bære det jamen så kan det ikke lade sig gøre.

At du er klar til at tage flere jobs etc. er virkeligt flot, men skal sønnike ikke også lære at tingene må og skal hænge sammen ?
Har han slet ingen skrubler over at mor knokler for at han kan komme på efterskole ?

Er farmand indstillet på det og har økonomien er det noget andet. Jeg vil også gerne have mine drenge på efterskole når den tid kommer.

Jeg synes LIDT det er en .. speciel holdning .. at farmand bare på punge ud til hvad mor og barn finder på.

..sønnike vil ikke se farmand men vil da gerne have hans penge .. øøhh?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 06-10-04 09:47

Hej Troldpuz

Jeg er kun glad for at kunne hjælpe og jeg håber du får den rette hjælp, for med det du fortæller så burde du kunne få betalt noget af opholdet af kommunen.

Dunderfjert:

Du har da ret i, at det kan være et forkert signal at sende til min søn - men jeg er nu ret sikker på at han godt ved at tingene skal kunne hænge sammen for at kunne ske. At jeg gerne vil arbejde for, at han kan være på efterskole hænger udelukkende sammen med at jeg ønsker det bedste for ham - det er jo mig der har sat ham i verden - og hvis han har behov for at komme på efterskole, så er det dét han skal. Omvendt kan han måske lære, at man skal/kan kæmpe for at opnå de ting man gerne vil her i livet

Mht. til at hans far bare skal punge ud til hvad mor og barn finder på, så har du da også helt ret der.....nu er det bare sådan at han jo selv var med på ideen og havde på forhånd sagt at han ville betale halvdelen. Tingene er ikke sorte eller hvide.....grunden til min søn fik samkvemsretten ophørt var fordi hans far for 3. gang tævede kæresten i en brannert mens min søn så på og ellers ikke kunne lade flaskerne stå de weekender han havde vores søn Men vil lige fortælle at sønnike var på besøg hos sin far sidste weekend og det gik nogenlunde. Altså handler det ikke om at far kun er god nok når der er penge i farvandet, men om mange andre ting bla. om at tage ansvar.

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 12-10-04 10:52

Tak for svaret Ans og tak for hjælpen alle
Jeg må hellere lukke tråden, da der igen er polemyk omkring ulukkede spørgsmål Jeg har endnu ikke hørt noget fra hverken statsamtet eller faderen, men der sker jo nok noget på et tidspunkt

Tak for støtten og kommentarene

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-10-04 13:50

Tak Toupie

Skriver du tilbage, når du har hørt noget? For mit vedkommende gik der 9 mdr. før Statsamtet havde en endelig afgørelse i forbindelse med ansøgning om børnebidrag.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-10-04 15:05

9 mdr.??!!!!! det er dælme da lang tid forøvrigt ret utilfredsstillende for man søger jo ikke 9 mdr. før man har brug for hjælpen.....hvilket de sikkert også ville afslå med kommentaren "vent til det er aktuelt, med at søge" men jeg skal nok skrive når jeg høre noget

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-10-04 09:22

Hej Toupie

I forbindelse med et andet spørgsmål om efterskole fandt jeg denne side

http://www.efterskole.dk/Find%20din%20efterskole/Beregn%20pris.aspx

Så kan du jo prøve at lave din egen beregning for at se, om du får det rigtige tilskud.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-04 11:08

Hej Ans
Tak, det var rigtigt pænt af dig at tænke på mig og denne tråd

Forøvrigt, vil du ikke nok gøre mig en lille tjenste?? fortæl mig please, at du bare gasser i denne tråd: http://www.kandu.dk/dk/spg/51607 hvor du underskriver dig med "SA".....please please please

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-10-04 11:17

Hav tålmodighed

Jeg vidste ikke at mit sidste indlæg var kommet frem, da jeg sendte kom den berømte side frem "siden kan ikke vises"
Kandu har kørt dårligt i dag, men hav tålmodighed

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-10-04 14:02

Ans, det er nu ikke i dag jeg mener, men indlægget/indlæggende fra i går Der er da vist ikke kommet noget fra dig i den tråd i dag......men mig have tålmodighed??!! ha ha, da ikke hvad dette angår .....men det ser vist ud til at jeg bliver nød til det alligevel for jeg kommer ikke på computeren mere i dag

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-10-04 20:04

Nu har jeg fået svar fra Statsamtet, desværre negativt - men positivt var det da at der ikke gik 9 mdr. inden jeg fik svar

Begrundelsen var reel nok, hans far tjener mindre end mig.

Ans, jeg fik en kopi af brevet fra hans far til Statsamtet.....han havde gjort som så mange andre, kæmpet for ikke at skulle betale

Men den som intet vover intet vinder
// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-04 21:50

Det er da trist at høre. Et mundtlig tilsagn er jo bindende, som et skriftligt.
Har han glemt det?

Mht. min underskrift "Med venlig hilsen SA" Så stod S som superbruger og A som ans. Jeg har intet med svampearne at gøre.
Det er også ved at udvikle sig. Man skulle ikke tro, at det er voksne mennesker, der er tale om.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-10-04 22:10

Ans, når sandheden bliver set med andre øjne så er intet jo bindende

Det glæder mig MEGET at du ikke har noget med den profil at gøre Jeg havde da godtnok måtte ændre syn på dig hvis du var profilen SA, så jeg kan kun sige at jeg er glad for dit svar

Ja, det er gået over gevind og fylder alt for meget....og er ret ødelæggende for seriøsiteten på Kandu.dk

// Toupie

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-04 22:26

Det er ikke bare lidt, men meget ødelæggende for kandu.

Jeg ville blot vise, at enhver på kandu kunne underskrive sig som hvem som helst. Blot for at gøre forvirringen total.
Jeg deltager ikke mere i den pågældende tråd, men "kigger" ind nogle gange.

Har du talt med din eks., og er han blevet meget sur over din ansøgning?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-10-04 22:33

Jeg følger lidt med i trådene men gider ikke blande mig (er heller ikke så meget på Kandu mere)

Jeg har ikke snakket med min søns far, men jeg kunne forstå på brevet at han ikke var videre begrejstret over min ansøgning .....så jeg tror nok han er sur på mig,men heldigvis har han intet sagt til vores søn

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-04 22:34

Jeg holder mig også fra denne tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/52059

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-10-04 22:39

Ja det burde alle gøre, så blev det hurtigt stoppet....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-04 22:40

Hvor er det bare svært at blive skilt. Det er børnene det går ud over. De hører en version fra moderen og en anden fra faderen. Det er da godt at han på nuværende tidspunkt ikke har sagt noget til sønnen. Børnene kender bare ikke til sandheden hvorfor mor og far gik fra hinanden.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-10-04 22:50

Det går alt for tit ud over børnene, desværre. Jeg prøver så vidt det er muligt ikke at indblande vores søn i vores uoverensstemmelser og aldrig snakke nedsættende om hans far men desværre er det ikke altid det virker den anden vej Heldigvis er vores søn så åben, at han hellere spørger end går med usikkerheden hvis hans far har sagt noget negativt....så har vi da muligheden for at få snakket om tingene og det er jeg glad for ....men han får aldrig den rigtige sandhed om hvorfor hans far og jeg ikke længere er sammen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-10-04 23:21

Jeg har selv to sønner. De har desværre fået sandheden at vide "fra anden side", men det er ikke noget vi taler om.

Har du en ide om hvem svampearne er?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-10-04 23:33

Det er sq sørgeligt at dine sønner har fået det af vide, men måske ok hvis sandheden er ok - ellers er det måske værd at snakke om, så de har sagen fra begge sider af .....hvor gamle er dine drenge?

Ingen anelse andet end at jeg er overbevidst om, at det er en Q..... har du?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-10-04 00:54

Drengene er store nu, den yngste er 21 år og bor hos mig den ældste har egen lejlighed. De har sagen fra begge sider. De ønsker ikke at tale om det.

Jeg er ikke sikker på at det er en Q...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-11-04 13:01

Du har vundet månedens præmie

Hilsen ans