/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
spam program
Fra : jeanette18
Vist : 517 gange
50 point
Dato : 04-09-04 14:56

Hvem kender et effektiv spamprogram? Skal være freeware. Har prøvet spamfighter fra spywarefri. Er der andre?

Gode bud modtages gerne med jeres egne erfaringer.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 04-09-04 14:59
Accepteret svar
Fra : dannyboyd

Modtaget 50 point
Dato : 04-09-04 16:08

Så vidt jeg ved er spamfighter tidsbegrænset, men her er et gratis program som er ubegrænset- http://www.spamihilator.com/
Håber du kan bruge det så.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 04-09-04 17:30

Hej dannyboyd. Tak for linket. Er det et program du selv har erfaring med?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 04-09-04 17:36

-Jeannette 18 jeg har haft det installeret , men bruger det ikke mere fordi jeg ikke har problemer med spam- hvad vil du vide?

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 04-09-04 17:58

->jeannette 18 . Du har mulighed for at blokere de afsendere du får spam fra og også bruge keywords til at blokere spam med udover dem som i forvejen er indbygget i programmet.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 04-09-04 18:13

Dannyboyd. Tak for svarene. Det jeg især var ude efter var at vide om du har haft indbyrdes programkonflikter. Det ser da spændende ud.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 04-09-04 23:18

Mozilla Thunderbird har et glimrende spam filter.

Indtil 1/9, hvor TDC begyndte at fjerne spam på serveren, sorterede min Thunderbird ca. 150 spam mails fra om dagen.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 05-09-04 12:33

Har ikke haft et eneste problem emd min Outlook 2003

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-09-04 14:45

>Andreas1982, at du ikke får spam mail er sansynligvis ikke på grund af outlook.

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 05-09-04 14:59

Jo, 2003 har et utroligt godt filter.

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 05-09-04 15:31

Det er rigtigt hvad Andreas siger- Microsoft har sat et spam filter i Outlook 2003

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 05-09-04 16:18

Ok, det viste jeg ikke, men outlook er ikke freeware. Er der spam filter i outlook express?

Kommentar
Fra : er_du_klog

Dato : 05-09-04 16:23

nej!

Det mener jeg ikke!

Men thunderbird er rigtig godt... Brugte det selv før!

Men har købt office 2003 da jeg manglede nogle funktioner i alle programmerne! ( thunderbird ) og ( open office )

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 05-09-04 16:59

andreas1982> hvordan får du det filter i outlook aktiveret?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 05-09-04 17:00

andreas1982> hvordan får du det filter i outlook aktiveret?

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 05-09-04 19:20

Der er nogle forskellige måder.
Du kan oprette regler inde i funktioner, men jeg bruger bare det at højreklikke på en mail og vurdere den som spam engang imellem. Jeg har aldrig været ude for at en mail slap igennem alligevel. Du kan blokere for afsenderen, hele serveren osv.
Desuden sorterer den selv mails fra med de mest kendte ord brugt af spammere i emnelinien.

Før jeg fik 2003 fik jeg små 30 spams om dagen. Nu får jeg højst 10 om måneden og de bliver markeret med det samme som spam og jeg ser dem aldrig igen.
De spams der kommer fra en du har markeret som spam ryger ned i en mappe der hedder uønsket mail, så du kan se dem igenem engang imellem, men jeg tror kun det er sket en gang den tog en mail jeg skulle bruge.

Venlig hilsen
Andreas

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 05-09-04 19:30

Læste lige lidt om det....

I Outlook 2003 klikker du på Handlinger -> Uønsket e-mail -> Indstillinger for uønsket e-mail

Her kan du sætter niveauet fra lavt og opefter samt tilføje undtagelser osv.
Du kan desuden blokere mails der kommer fra diverse lande ( jeg har blokeret fra nigeria ) og mails der er kodet i et bestemt sprog.

Mit sikkerhedsniveau er sat til lavt og det er fint nok for mig, men fik jeg 150 mails om dagen kunne jeg da fristes til at sætte den til mellem.

Venlig hilsen
Andreas

PS: Libris har udgivet en ret god bog om Outlook 2003 der koster 59,- I den kan du lære alt om sikkerhed osv. Jeg laver f.eks spørgeskemaundersøgelser i Outlook og sender dem til alle i min klasse via en distributionsliste. De trykker bare ud for f.eks. "ja" og jeg får en mail tilbage om dette. Svarer flere oprettes der en mail der automatisk autogenereres med de seneste statistikker og grafer over svarene.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 05-09-04 21:14

Andreas1982> Tak for dine oplysninger. Jeg er slet ikke enige i den metode du der bruger, men er du tilfreds med det er det jo det vigtigste. Jeg benytter også den indstillingen med niveauet indstillinger, MEN jeg oplever at alt hvad der kommer derover og ligge bliver lagt der af norton virusscanneren, og dermed altså risiko for virusinficerede mails.
Jeg er ikke i stand til at vurdere alverdens mails for indhold af spam hvorfor jeg søger et program som netop er beregnet til formålet. Der findes jo millioner af spam mails hvilket de bedste programmer er i stand til at fange hovedparten af.
Funktionen som du her nævner er jeg enig med dig i - den er rigtig god i det øjeblik du ved hvem du ikke ønsker mails af, men som nævnt - jeg ved ikke på forhånd hvad der er spam mails og hvad der er virus mails.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 05-09-04 21:15

Andreas1982> Tak for dine oplysninger. Jeg er slet ikke enige i den metode du der bruger, men er du tilfreds med det er det jo det vigtigste. Jeg benytter også den indstillingen med niveauet indstillinger MELLEM, men jeg oplever at alt hvad der kommer derover og ligge bliver lagt der af norton virusscanneren, og dermed altså risiko for virusinficerede mails.
Jeg er ikke i stand til at vurdere alverdens mails for indhold af spam hvorfor jeg søger et program som netop er beregnet til formålet. Der findes jo millioner af spam mails hvilket de bedste programmer er i stand til at fange hovedparten af. Funktionen som du her nævner er jeg enig med dig i - den er rigtig god i det øjeblik du ved hvem du ikke ønsker mails af, men som nævnt - jeg ved ikke på forhånd hvad der er spam mails og hvad der er virus mails

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 26-11-04 21:45

I får tak for jeres indlæg:)
Jeg holder mig dog til spamfighter.