/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
hele koranen
Fra : tronddk
Vist : 710 gange
52 point
Dato : 03-09-04 12:45

nogle der ved hvor man kan finde hele koranen på nette for gider ikke købe den for dem der ikke er fra danmark og bruger koranen sige at det må vi ikke der sige koranen men nu vel jeg gerne vide hva der stå i den koranen for der kan fanme ikke stå alle de ting som de siger

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 62 point
Dato : 03-09-04 12:52

Måske du kan finde nogle svar her http://www.koranen.no/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-09-04 12:53

Her kan du starte med at læse lidt om hvad det er
http://www.islamstudie.dk/koranen_dansk.htm
http://www.ahrendtsen.dk/2002/koranen.htm

Efter sigende skulle mange af de ting der påstås slet ikke stå i Koranen, men er alene udlægninger fra Imamer (præster) der for en dels vedkommende er analfabeter.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 03-09-04 13:08

vel gerne se alle 114 kapitler har læst det meste at det på http://www.islamstudie.dk/koranen_dansk.htm før jeg lavet dette spg

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-09-04 13:21

Jeg er alvorligt bange for at en fuldstændig oversættelse til dansk ikke findes.
Se her: http://www.viaalpina.dk/bl/04/bl040326.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-09-04 13:40

Der skulle et eller andet sted befinde sig en dansk oversættelse af koranen.
Det var i en TV-udsendelse for år tilbage, hvor en eller anden religions forsker påstod, at de oversættelser der normalt var tilgængelige, var tillempede udgaver, der var modificerede til ikke at forarge for meget i de lande de blev udgivet.
Så vidt jeg husker, skulle det være på en eller anden akademi, fakultet ell.lign i Sorø.
Men nu ved jeg ikke tronddk, hvad du mener med alt det de siger skulle stå deri, men det er med Koranen, nøjagtig som med Biblen, at hvis man læser dem, bliver man egentlig rystet over hvad der står i dem.
Det hele ligger så i, hvordan de bliver tolket og efterlevet, og der vil jeg så give BjarneD ret i, at for muslimernes vedkommende, er det imamerne der bærer en del af skylden for meget af den fanatisme og ekstremisme der bliver lagt for dagen i visse kredse.
Sådan ville det også være blandt kristne, hvis nogen havde held til, at samle folk om en fanatisk og i tilfælde direkte forkert fortolkning af skrifterne.
mvh dova

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 03-09-04 14:48

Please, brug dog kommaer nogle gange. Eller et punktum, helt ærligt, det er skide svært at læse hvad du skriver. For søren da.

Kommaerne behøver jo ikke at være rigtigt sat, man skal bare vide hvad der er en sætning, og hvad der er en anden.

Hilsen Judleman, der hader når der ikke er kommaer i tekst.

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 03-09-04 14:56

hvilken ting siger de?

At Vesten skal dø?

Nej da. Men de er jo ekstremister, for søren da. Sammenlign med jehovas vidner, bare en voldelig slags. Ekstra fakt: Jehovas vidner har forudsagt dommedag mange gange........uden at der er sket noget på datoen. Muhaha. Navnet jehova er opstået, fordi nogen ikke kunne hæbraisk. Hvor dum kan man være?

Hvis du vil vide, hvad Koranen siger, så må jeg lige tilføje: hvorfor fanden vil du læse 5000 sider, bare for at vide hvad ekstremister tænker?

Det kan du sgu' da læse på nettet.........jaaah........mens du læser denne besked, ER du faktisk på nettet.......uuuuuhhh!!!! søg på google: ekstremister+hvaddetnuerduvilvide - så har du svaret! JUHUUU!!!

Luk røven Judleman, du er så skide flabet, at det ikke er til at holde ud.
(Kandu'erne kommer til at hade mig for denne besked her.)

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 03-09-04 15:00

HOV!!!1 AAAARRRGHHH!!!

JEG LAVEDE EN BRØLER!!!

JEG MENER IKKE DE ALLE ER EKSTREMISTER!!!! JEG RAMTE BARE IKKE "r" !!!!!!!

"- Nej da. Men der er jo ekstremister, for søren da."

det skulle der stå. jeg er jo ikke komplet dum, vel?
(jo måske)

her vil jeg lige gøre det helt klart:

Jeg mener ikke alle der tror på Koranen er ekstremister.
Jeg HADER Dansk Folkeparti
Jeg har intet mod folk fra mellemøsten.
Jeg er ikke konservativ.
Jeg kan ikke lide Bush.

Kommentar
Fra : Judleman

Dato : 03-09-04 15:05

* imod, hvorfor har jeg kun 9 fingre?

damn

Kommentar
Fra : Traffic

Dato : 03-09-04 16:02

Bogen er udgivet, men den kommer formentligt ikke lige på nettet med det samme !
Har du prøvet biblioteket, det var måske en mulighed !

Husk ikke alle muslimer er terrorister,
men alle terrorister er muslimer

Nazgul

Kommentar
Fra : binky

Dato : 03-09-04 17:32

Judleman
Drossel ned. Det er jo ikke alle, der er ekstremister. Ekstremisterne har så ikke noget at gøre her i Danmark, så ud med dem. De, der er intergreret, er jo dejlige mennesker. Jeg er tilhænger af Dansk Folkeparti.
mvh
binky

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 03-09-04 17:50

BjarneD skriver : "Jeg er alvorligt bange for at en fuldstændig oversættelse til dansk ikke findes.
Se her: http://www.viaalpina.dk/bl/04/bl040326.htm"
men bliver den så lavet en autoriseret dansk oversættelse af Koranen ? eller er det bare noget de siger for at få noget ro fra den der vel ha den?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-09-04 17:57

Denne udgave på 906 sider kan du måske låne på biblioteket
http://www.dci.dk/?artikel=889

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 25-09-04 00:56

Jeg kan godt fortælle dig hvad der står i koranen.. En bunke ligegyldigt ævl. Hvorfor spilde din td med at forsøge at forstå en gruppe mennesker som alligevel er udenfor pædagogisk rækkevidde.
Sjovt så travlt nogle har med at garantere at de i hvert tilfælde IKKE har noget imod muslimer.
Jeg har det lige modsat. Muslimer er allahs slaver og derfor kritiserer de aldrig hvad andre muslimer gør, det være sig selvmordsbomber, steninger, omskæringer, æresdrab ,tvangsægteskaber etc., bare det bliver gjordt i allah´s navn.
Derfor kan jeg sige at jeg ikke mener at islam har nogen plads i et demokratisk samfund som det danske. Islam er en ideologi mere end det er en religion. Der bør lovgives imod det på samme måde som der bør lovgives mod nazisme og andre ideologier som truer demokratiet.
Som sagt: spild ikke din tid med at læse koranen for at forsøge at forstå Islam. Der er mere at hente i et Anders And blad.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-09-04 01:04

På en måde har du sikkert ret Steenk1 for ifølge sagkyndige er Koranen meget vanskelig at læse og derudover kan man ikke forstå den før man har forstået den kultur den hører sammen med og det er som du nævner en totalt udemokratisk kultur.
Dit ordvalg er provokerende, men du har i hvert fald ret i at det ikke er rimeligt at et demokratisk samfund skal acceptere nogen der vil demokratiets undergang.

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 25-09-04 13:15

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : Resistance

Dato : 30-09-04 10:43

Steenk1

Godt formuleret. Du får lige 5 *****

Kommentar
Fra : Ilyas

Dato : 15-02-08 02:41

Citat
Jeg kan godt fortælle dig hvad der står i koranen.. En bunke ligegyldigt ævl

sig mig steenk1, har du læst koranen?
bare en del a den måske?
NEJ.
hvordan kan man udtale sig om noget som man ikk kender en skid til?
man skal ikk snakke om det man ikk ved.

har ondt a dig, da dine udtalelser stammer fra medierne.
koranen er blevet omtalt som om det var en koge bog for en kok, estaufirullah.
hvis i mennesker vil udtale jer om koranen, så vær venligt at læse enlille stykke af den.
tro mig steenk1, du vil ikk have den samme mening.