/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Apache gennem router
Fra : Grumsson
Vist : 556 gange
20 point
Dato : 29-08-04 22:28

Hejz, jeg er forbundet med nettet via min tv stik, hvor jeg har købt mig til en fast ip adresse som er bundet til min mac adresse. jeg har fået sat min router op så den har den mac adresse og sender en vidre til min maskine hvis der er en der vil se en side på min apache server, men den kan ikke finde ud af mine Virtual host i apache, som den kunne da jeg havde en hub. nu viser den bare min Default side. Det er en topcom WBR 611, router jeg har....

Håber der er nogle der kan hjælpe... Morten

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 29-08-04 23:23

Du skal forwarde nogle porte på routeren til den ip på din server.
For webserver skal du forwarde ip til port 80 og for ftp server skal du forwarde til port 21.
Der må være noget port forwarding på routeren.
Du skal selvfølgelig også sørge for at portene er åbne hvis du har lukket nogle på routeren.
Så nu bør det virke...
Det er også muligt at specificere en anden port i apache til ftp, men det kender jeg det ikke godt nok til at kunne forklare.

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 20 point
Dato : 30-08-04 00:33

det er nok ikke et router problem der er tale om
men jeg er næsten sikker på at namevirtualhost køre med en anden ipadresse
end dit netkort. dit netkort får sikkert tildelt en ipadresse via dhcp i din router
så hvis du ændre namevirtualhost med den rigtige ipadresse så skulle problemet være løst ville jeg tro

Kommentar
Fra : Grumsson

Dato : 30-08-04 06:48

poul_from.. Jeg kan ikke prøve det før på onsdag, men jeg tror at det meget vel kan være det...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-08-04 09:55

Hejsa
du skal tilrette din httpd.conf under virtualhost og dokumentroot, du skal skrive din wan ip adresse ind
og du skal sende en mail til hostmaster@tele.dk og bede om at de laver en pegning på din ip adresse.

Godkendelse af svar
Fra : Grumsson

Dato : 01-09-04 21:59

Tak for svaret poul_from. Det virker som det skal nu