/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Fisk og skildpadder?
Fra : janni26
Vist : 911 gange
50 point
Dato : 29-08-04 10:35

Er der nogen der har erfaring med at holde fisk og skildpadder sammen i det samme akvarie??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-08-04 11:10

Ja, det har jeg prøvet.
Det er ikke godt, for skildpadderne er rovdyr, og du vil næsten ikke tro, hvor hurtige sådan nogen skildpadder er når de øjner "mad", og det gælder også helt små skildpadder.
Det varede ca 3o sekunder før den største af mine slørhaler hverken havde hale eller finner. Og det var en lille skildpadde på 5-6 cm.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : spider7

Modtaget 50 point
Dato : 30-08-04 00:53

det kan man snilt, vi har 5 unger fra sydamerikanske zebracichlider og alm. zebrafisk, og guppyhanner!
de går med 3 padder , fra 12- 20 cm
Alle har det fint men jeg kan se guppyhannernes haler er begynt at blive ædt, men det tror jeg er cikliderne
mvh spider7

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-08-04 02:04

spider7
Det har jeg alligevel aldrig hørt skulle lade sig gøre.
Tværtimod, er der mange der fodrer dem med levende guppier.
Jeg synes da heller ikke at et akvarium sammen med fisk er ideelt for padderne, for de skal have så de kan gå på land og varme/sole sig under en lampe.
Og foderet til skildpadder der jo er rovdyr består da af kød,kattemad,levende fisk eller døde fisk og agurk og salat m.m.
www.nhf.dk/skildpadde/sigs3/sigs3.html

www.zoozity.dk/viewmsg.asp?ld=3472&ForumlD=8&Showsub=3474

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-08-04 02:15

Det sidste link er ikke godt, men www.zoozity.dk/viewmsg.asp?=id=3472&ForumlD=8

Det er en brevkasse hvor der er en der spørger om skildpadder kan gå sammen med fisk

Godkendelse af svar
Fra : janni26

Dato : 01-09-04 14:11

Tak for svaret spider7.

Kommentar
Fra : HansDanielsson

Dato : 17-11-04 17:48

Hej ja jeg har haft den rød øret terrepin skilpade sammen med Malawier gennem 2 år og ingen problemer haft med det de trives fredeligt, men syge fisk fanger de og spiser ellers fodrer du med sildefilere så de får kød at spise som de skal have er det flot at se, men husk de skal have en landdel de kan gå op på og lægge sig med en varmelampe.
Hans