/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP-instalation mislykkes
Fra : egoland
Vist : 277 gange
100 point
Dato : 27-08-04 16:47

Jeg har en pc Athlon 800 på sl-75kav mobo og 20 gb hd og godt 300 mb ram. Den vil godt instalere XP, men når den så skal genstarte efter instalationen, kommer den blå bjælke frem, men når kun halvt hen over, før skærmen bliver sort, og intet mere sker. Har nogen af jer en ide???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-08-04 17:16

Lyder som et driver spørgsmål! Kan du komme ind i fejlsikker tilstand? Tryk F8 under opstart

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 27-08-04 20:12

Det har jeg lige prøvet, men det sker der ikke så meget ved. Jeg får en boks med at det er fejlsikret tilstand, og at instalationen ikke er færdig, og at jeg skal trykke på OK for at genstarte, hvilket jeg så gjorde, hvorefter det samme skete: Sort skærm!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-08-04 23:48

Jeg ville prøve at installere winxp med kun det mest nødvendige hardware! Skærmkort, og harddisk! og selvfølig mus og keyboard og det cd-rom du installerer fra! Hvis det går godt tilslutter du en enhed/indstikskort af gangen, og ser om fejlen opstår igen!

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 28-08-04 12:16

SSIdder med en lumsk mistanke til skærmen: det er en gl. 15" IBM. Kandet have noget at gøre med det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 14:11

måske! Men hvis den kan køre i 800X600 er det ikke det! Hvilket grafikkort kører du med, og er det en winXP sp1 version?

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 29-08-04 12:58

ati rage pro 2000 m. 32 mb. Win xp pro m. sp1. skærmen kan godt trække den opløsning

Kommentar
Fra : giffenDK

Dato : 30-08-04 09:48

der er jo på en eller anden måde opstået en instalations fejl, dette kan være fra cd'n men det vil du normal få besked om da winxp starter med at lægge alle filer på HD'n, så det er kan være harddisken, det ville jeg faktisk nok undersøge, der findes et fantastisk stykke værktøj til at undersøge hardware "the ultima boot cd" det er frit til download og kan findes på http://www.ultimatebootcd.com/. brænd det på en cd, husk det er en iso fil, så det er et image der skal brændes til cd. når du så starter maskinen op i med CD'n husk at den skal starte op fra cd. og tja resten kommer helt af sig selv, det er fantastisk nemt at arbejde med, når du nu er igang så tag at test ram også.

MVH
GiffenDK