/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Stop movie clip!!
Fra : dux_delux
Vist : 564 gange
200 point
Dato : 23-08-04 15:54

Hej,

Er der nogen som kan hjälpe mig?

Jeg har importeret en extern swf fil til min timeline i Flash. Den er exporteret fra After Effects.
Nå, men mit problem er at dette Movie clip, blir ved med at loope!

Kan man på nogen smart måde stoppe et movie clip så den ikke blir ved med at gentage sig selv?
Har prövet actions & u name it...

Ellers er mit alternativ at lave den til et Graphic symbol.. men det virker jo dumt...

Nogen erfarne derude som kan hjälpe?

På forhånd TAK!!!

/ Dux

Accepteret svar
Fra : PerOlof

Modtaget 210 point
Dato : 23-08-04 16:08

Jeg er ikke helt med på din konstruktion av det hele men prøve fscommand("quit"); eller unloadMovie(this);

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 23-08-04 16:26

Hej,
Hvis du ikke kan komme ind i timeline i den swf file, så kan du ikke stoppe movie - fordi movien er sæt til replay og replay - og man ikke regdiger swf file - kun når du har en fla file med!

MVH

Kommentar
Fra : jhvp

Dato : 23-08-04 16:59

fscommand("quit") dur ikke der, for det afslutter jo fremviseren.

Hvor lægger din importeret swf fil, og hvordan gjorde du det ?

Prøv evt. at mail mig din fla fil på adressen flash@jhenri.dk
så kan jeg prøve at kigge på det.

Hvilken flash version bruger du ?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 23-08-04 17:33

Det er rigtigt som axencrone siger: du kan ikke redigere i en .swf Du er nødt til at have .fla filen for at kunne lave en stopaction.

Mvh
Palle jensen

Godkendelse af svar
Fra : dux_delux

Dato : 23-08-04 23:20

Tak for svaret PerOlof & alle jer andre!

"unloadMovie(this);" virkede (7-9-13!!!)...So far ihvertfald!
Jeg havde lavet en animation i AfterEffects (6,5 Professional... har I tjekket det nye animerede text gallery?? SÅ genialt!)
som jeg exporterede til en swf og tog ind i Flash MX. I timelinen på dette movie clip kunne jeg så lägge en action (unloadMovie(this);) som stoppede clippet fra at gentage sig selv...(havde prövet med en de andre stop actions, men det var lidt tid siden jeg sidst animerede i Flash...)

Hovedsagen...at det virkede!

Tak for hjälpen! I er geniale!

Ha en skön aften/nat/dag...

/ Dux

Kommentar
Fra : PerOlof

Dato : 24-08-04 08:10

Så lidt Godt du fik det til at virke.

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 25-08-04 19:17

Hello igen...

Jeg fandt også lige en knap under "File- Publish Settings" under "HTML" hvor man kan fjerne krydset fra "Playback / loop"
Hjälper også lidt på det hele

/ Dux