/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
fluestang
Fra : CCjunior
Vist : 922 gange
50 point
Dato : 18-08-04 15:24

Jeg skal til købe en ny fluestang..hvad skal jeg vælge ??
prisen hedder max 1000kr og jeg fisker mest i put & take..
jeg er blevet tilbudt en fenwick 7-8 med hjul, line og hele moleviten for 700,-
men er blevet anbefalet en 6-7.. hvad siger i.. hvad skal man vælge..

Junior

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 50 point
Dato : 18-08-04 19:07

Med mindre hjulet på den tilbudte 7-8 er det rene PAP, lyder det som et rigtigt godt tilbud. Mindre end AFTM 7-8 er stort set kun nødvendigt hvis du skal fiske i de mindre åer og bække. Jeg synes AFTM 7-8 egner sig godt til Put&Take-fiskeriet. Skynd dig at acceptere tilbudet. Knæk & Bræk

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-08-04 00:21

Prøv sættet, gerne ved vand uden fisk. Kan du lide fornemmelsen og i øvrigt lægge linen pænt på vandet, så slå til. Handlerne har ofte "tilbud" langt under den pris, men der skal man tit regne med selv at skulle købe en ordentlig line og smide den tilbudte væk. Derimod er stang og hjul ofte af forbløffende god kvalitet til prisen.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-08-04 00:38

Grundet en Neurologisk sygdom i benene har jeg ikke kunne bruge mit Flue-grej de seneste år og da ingen i min famile har lyst til at overtage det har jeg beslutte mig til at sælge det. Det består af:
1 stk Daiwa Regal Silver 8½ fod's stang i AFTMA 8
1 stk Intrepid Dragon Fly Regular 80 Fluehjul
1 stk Synkeline
2 stk Flueæsker med mange Vådfluer + vist nok nogle få hjemmelavede Tørfluer.

Hjulet alene er idag væsentligt dyrere end 1000- kr. Husker ikke hvad jeg gav for sættet da jeg købte det, men det er i perfekt stand. Og jeg har brugt det såvel i mindre Åer og bække, Karup Å samt i de sidste år også ved Put&Takes.

Jeg vil ha' 1000- kr. for det samlede sæt.

Kommentarer modtages gerne, men Take it or leave it! Interesserede kan henvende sig på min email: svamp@inet.dk

Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : Clausskeldal

Dato : 22-08-04 11:14

Hejsa det lyder da som et godt købt det der. så få da købt det.

så kunne du da også købe en skide go flueline ville du få meget mere ud af det
En god SCiRRA eller HARDY ligge på 300-400 men det er alle penge vær

MVH Claus

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 23-08-04 12:38

Tak for svaret arne.jakobsen.

Jeg er godt nok ved at se på en helt anden stang nu, så jeg har ikke helt besluttet mig...

Junior