/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
datakonvertering tekst/html til Excel
Fra : drsolidaire
Vist : 541 gange
20 point
Dato : 11-08-04 22:56

Hej,
Har nogen af jer et par forslag til at løse følgende:

1) I en webbutik får jeg ordrer ind hvor kundenavn, varenr antal osv. listes i en tabel på en html side.
Dvs. i html sidens "Vis kilde" er det en <table><td> tabel.
Og der sendes samtidig en mail hjem til mig med ordren.

2) I finansdelen af mit økonomisystem kan jeg importere/eksportere data via MS Excel.
Og jeg har set at Excel kan lave en web-forespørgsel, vist nok i Sql.

3) Webbutikken online hos udbyderen ligger på en Sql server,
og Økonomisystemet har også en Sql server integreret.

4) Udbyderens webbutik som jeg lejer ligger som .asp sider.

Mit spørgsmål til jer:
A. Hvordan kan jeg nemmest konvertere disse kundeordrer,
så de mest automatisk muligt kan importeres i mit windows-baserede økonomisystem?

B. Jeg mener MS Access og Excel er bygget op så de kan importere / konvertere data indbyrdes,
men er i tvivl om hvordan men rent praktisk gør mht. at automatisere dette,
når noget skal hentes fra en html / asp side.

C. Er der flere muligheder - og hvad er fordele og ulemper ved hver især ?

D. Mit niveau er at jeg for nogen tid siden har været igennem Excel, Acces og Sql via
fx Idg hefterne til ca. 70- kr - men i praksis ikke har arbejdet meget med Access tabeller
eller Sql forespørgsler.

Jeg er ny herinde og har endnu ikke mange points,
så jeg lægger ud med at tilbyde 20 points,
og evt. mere senere når og hvis der er flere / behov.

Hej og pf. tak.
Drsolidaire.

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 30 point
Dato : 11-08-04 23:51

1. du skal have oprettet en odbc (så du kan lave en forespørgsel som du kan andvende i eks. i exel eller et andet prg.)
2. du skal have oprettet en eller flere sql-sætninger at kunne kører en forespørgsel

du kan også bruge msqurry til at lave forespøgsel med det kan samtidig hjælpe dig med at opbygge sql-sætningerne
hvis du anvender office 2000 er stien denne "C:\Programmer\Microsoft Office\Office\MSQRY32.EXE" til msqurry

Godkendelse af svar
Fra : drsolidaire

Dato : 29-08-04 18:22

Tak for svaret poul_from.
Jeg kendte lidt af svaret, men du får 40 points for en hurtig besvarelse.
Tak for hjælpen,
drsolidaire