/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
SME-server.......port forvarding ???
Fra : emesen
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 11-08-04 17:41

Jeg har lige opdaget at min nye SME 6 server har en indbygget port forvarding.
Den ser sådan ud:

Protocol TCP/UDP - men hvilken skal bruges.
Source Port(s) - ???????
Destination Host IP Address - er det serverens lokal adresse ?????
Destination Port(s) - ?????

Jeg vil i første omgang bruge den til ftp server / hjemmeside.
Eyvind.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 110 point
Dato : 11-08-04 18:38

Protocol TCP/UDP - men hvilken skal bruges.
Source Port(s) - 20-21
Destination Host IP Address - er det serverens lokal adresse ????? Ja.....
Destination Port(s) - 20-21

og port 80 til www

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-04 18:43

Dk - hvad med disse TCP/UDP
Destination Port(s) - 20-21-80 sådan ikke

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 11-08-04 19:31

Tak for svaret dk. Jeg prøver mig frem til resten.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 11-08-04 21:12

sorry har været optaget.....
port 20=tcp og 21=udp
og
port 80 er til www (tcp)
har du installeret den som hedder "custom SME" oveni den almidelige SME ??

her
http://sme.swerts-knudsen.dk/ er der virkelig godt værktøj til både Spam og antivirus
se under
Spam, Antivirus and Intrusion Detection >>How to install SpamAssasssin og
How to install Clam Antivirus with Amavis support

her skal du fra SME servereren (i konsolen ALT+F2) bare bruge "wget.....linien" der hentes så en fil ned som f.eks
hedder ClamAv/clamav_install.sh
for så at installere skriver du bare sh clamav_install.sh (tryk enter) og installationen går igang mv.

du kan fange mig her slgt2003snabel a yahoo.dk (der skal bare stå @ istedet for snabel a )

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-08-04 21:22

Jo tak men det varer nok lidt - det var bare da jeg så denne port forvarding at jeg fik lidt blod på tanden til at eksperimentere med server nr.2 og bruge den til at lege med
Og tak - jeg vil gemme din mail.
Eyvind.