/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Soltek SL-75 DRV4
Fra : Terran
Vist : 476 gange
200 point
Dato : 08-08-04 10:56

Jeg har søgt vidt og bredt på nettet, men har ikke kunnet finde svar på følgende spørgsmål omkring en soltek sl-75 drv4:

Der sidder lige nu en Athlon 1800+ processer i nævnte bundkort, men hvor kraftig en processor kan dette bundkort klare? Jeg vil nemlig gerne opgradere min processorkraft uden at købe nyt motherboard.

I så fald, at der kræves en opgradering af bios, hvor kan jeg finde en sådan fil - kan ikke finde den på solteks hjemmeside.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-08-04 11:43

Hejsa

drivere mv. kan du finde her
http://www.soltek.de/
klik på downlaods >> derfter på "mainboard" og find dit motherboard under "model number"

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 08-08-04 11:55

Her er noget om CPU mulighederne.
http://217.160.208.211/soltek/FAQ/CPU_list/amd.pdf

Kommentar
Fra : Terran

Dato : 08-08-04 13:01

Tak for 2 gode svar og nu mangler vist kun en ting i puslespillet.

Hvor på bundkortet kan man se PCB versionen? Mit bundkort skal nemlig være version P4 for at kunne opgraderes til Athlon 2600+, men kan ikke finde informationen på kortet - håber I kan hjælpe.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-08-04 22:26

som regel står det på selve motherboardet med fed hvid hvilken ver. det er...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-08-04 22:36

PCB versionen skal være P4 står der under CPU support. Jeg aner ikke hvad det er.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 11-08-04 10:00

Ifølge Solteks hjemmeside som er her http://www.soltek.com.tw/soltek/download/download_all.php
kan den gå op til 2600 +
Mvh
Fleng

Godkendelse af svar
Fra : Terran

Dato : 12-08-04 22:17

Tak for svaret, BjarneD.

Både dk og BjarneD havde egentligt fortjent hele puljen, da begges svar var meget anvendelige og korrekte. Desværre kan man ikke dele point imellem flere svar, så jeg måtte vælge en af jer. Jeg valgte BjarneD af to grunde. Første grund er, at oversigten var meget anvendelig for mig og jeg ved nu præcist, hvor stor en processor mit bundkort kan klare (desværre var mit bundkort ikke en PCB P4 (Print Circuit Board) - kun P2 og dermed kan det håndtere max 2100+). BjarneD svarede dermed på mit primære spørgsmål.
Den anden grund er, at en af mine venner også havde stor glæde af oversigten, idet han også ønskede at opgradere i Soltek bundkort med en hurtigere processor, men ikke vidste, hvor hurtig en processor, kortet kunne klare. Det ved han nu.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-08-04 22:26

Det var da altid noget Terran og det her spørgsmål rørte så også lige ved noget jeg ikke ved ret meget om, PCB, i hvert fald ikke betydningen for CPU størrelse, men det er åbenbart den måde selve printpladen er opbygget på bundkortet. Det er jo også det der er sjovt ved IT, hver gang man tror man ved en masse finder man ud af at der er meget mere man ikke ved