/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Dreamweaver / Spørgsmål
10  basil28 320
Kinesiske tegn
Fra : Better_Performance
Vist : 539 gange
500 point
Dato : 04-08-04 12:44

Jeg har en kinesisk sektion på en hjemmeside jeg er ved at lave, men hvordan får jeg skrevet kinesisk tekst i Dreamweaver MX ??

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-08-04 14:56
Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-08-04 15:44

Min computer er skam sat op, problemet er kun i Dreamweaver

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-08-04 16:04

Jeg er med på at det er i Dreamweaver, som jeg intet kender til
Men jeg troede at der var noget hjælp at hente i mine links

http://users.erols.com/eepeter/chinesecomputing/internet/web.html
Citat
Web Page Creation Software
Specifying Page Language
When using a helper program to design web pages, it is also possible to specify what language the web page is in and what language it should be displayed in. The helps the browser properly show your web page. Here is how to set the language property for several web page design programs:

Front Page Express: From the main menu select File, then Page Properties. In the dialog that appears, there will be a box that selects "HTML Encoding". For displaying and saving the page select the appropriate encoding: Simplified Chinese (GB2312), Traditional Chinese (Big5), or Mutlilingual (UTF-8).
Netscape Composer: From the main menu select View, Character Set, and finally the appropriate encoding: Traditional Chinese (Big5), Simplfied Chinese (GB2312), or Unicode (UTF-8).
Dreamweaver: Select Modify, Page Properties, and then the appropriate encoding.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 04-08-04 19:54

Åben DW --> F1 --> Søg på 'Chinese'
Prøv det.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 04-08-04 23:17

Masser af ting her, som kan være relevant.
Du kender måske stedet ?

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&q=chinese&btnG=S%C3%B8g&meta=group%3Dmacromedia.dreamweaver.*

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-08-04 00:10

Better_Performance> Hvordan går det med det kinesiske

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-08-04 10:06

Det er faktisk blevet løst for længe siden, men jeg har ondt ved at give point til de indlæg der er kommet, der er ingen af dem der er bare i nærheden af noget jeg kunne bruge

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 26-08-04 17:02

Hvad var løsningen så?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 26-08-04 18:15

Egenskaber for side -> Vælg tegnsæt

En eller anden skal have point, så den første med et link til et billede af ANders And får hele dynen

Kommentar
Fra : BoJohansen

Dato : 26-08-04 18:24

Hmmmm, Ok.

Nej jeg vil ikke ha points for noget jeg ikke har løst, ellers tak

Kan du ikke gi dem til dig selv igen?? (er ikke så utroligt godt kendt her på sitet)

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 500 point
Dato : 26-08-04 22:45

Anders And har også prøvet på at løse mange opgaver, men ikke altid lige heldigt

http://www.disney.dk/andersand/index2.html

mvh
jakjoe

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-08-04 08:35

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 29-08-04 09:32

Jeg vil også sige tak.

mvh
jakjoe