/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Kanariefugle
Fra : tronddk
Vist : 1287 gange
50 point
Dato : 02-08-04 13:43

davs jeg har 4 Kanariefugle ( 2 par ) skal de selv bygge rede fra bunden eller skal man sætte i ved de der reder op hvis ja http://loppetjansen.gpserver.dk/product_info.php?cPath=80_131&products_id=570 hva for en af dem ?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 02-08-04 14:11

Det er bedst at give dem de reder man sætter op, og derudover skal de have yderligere redematerialer i form af kokostrevler eller lignende, det fås i små poser hos dyrehandleren.
Jeg bruger altid de lukkede reder til mine zebrafinker, men begge hold kan bruges.
Ved de lukkede risikerer man bare ikke så let, at ungerne falder ud af reden.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 02-08-04 18:19

det er fordi at det ene par jeg har bruger den opne rede så jeg trode at jeg bare ku smide noget garn og parpir strimler ind så de ku deles om det med det nye par er ikke begyndt at bygge i rede inu ( skal siges at jeg kun har haft dem i 16 dage) skal man prøve at købe en lukket rede og håbe at det nye par beder kan lide den ?

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 02-08-04 18:19

det er fordi at det ene par jeg har bruger den opne rede så jeg trode at jeg bare ku smide noget garn og parpir strimler ind så de ku deles om det men det nye par er ikke begyndt at bygge i rede inu ( skal siges at jeg kun har haft dem i 16 dage) skal man prøve at købe en lukket rede og håbe at det nye par beder kan lide den ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-08-04 19:25

Jamen det er faktisk ligemeget om du bruger en åben eller lukket rede. Jeg kan bare bedst lide de lukkede.

Men hvis du har to par fugle skal du opsætte mindst 2 reder, ellers mangler det ene par jo en.
Papirstrimler er ikke så godt til fugle. men hvis du ikke vil købe en pose redemateriale (tror det koster 20 kr.), så noget tørt vissent græs kan også bruges.

Kommentar
Fra : Nadia_fie

Dato : 07-08-04 13:31

Jeg synes du skal vælge den lukkede. På den måde har de mere "privatliv" og føler sig mere trygge. Hos dyrehandleren kan du få en lille æske med et lille hul i. den kan du hænge op i buret. så kan de selv komme og trække rede materiale ud som det nu passer dem. og selv "bygge" reden.

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 23-08-04 18:11

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-08-04 19:41

Jamen selv tak

hilsen dova

Kommentar
Fra : minihunden

Dato : 10-06-07 20:28

minihunden har en kanariefugl ca 3 aar som har fået nogle mærkelige gevækster på
benene er der nogle her der har muglighed for at oplyse om det er normalt.

venlig hilsen minihunden.

Kommentar
Fra : minihunden

Dato : 10-06-07 20:34

Jeg har desværre ikke haft mulighed i at følge med i disse indlæg,
men vil meget gerne høre nyt om måske et problem.

venlig hilsen minihunden.