/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Chios
Fra : Bragesvej
Vist : 387 gange
60 point
Dato : 01-08-04 16:54

Vi skal en uge til Chios, er der nogen der har været der, og har noget spændene at sige om øen?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 70 point
Dato : 01-08-04 17:32

Chios er en af de øer jeg ikke har været på endnu - men jeg glæder mig til at høre om den.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 01-08-04 17:34

Der er også en forholds vis ny ø rejseselskaberene har på programet, apolle har den med for første gang i år.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-08-04 18:32

Ok - men vi skal til en lille ø der hedder Poros i år (1½ time fra Piræus)

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 01-08-04 18:52

Der har jeg ikke været, jeg har været på Santorini og Kalymnos.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-08-04 19:55

Kreta øst / Kreta vest / Santorini / Naxos / Athen / Rhodos / Kos / Loutraki / Korfu / Kefalonia
Vi er vist nok lidt Grækenland fixerede.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 01-08-04 21:00

Hvilken ø var den bedste? er selv gået lidt uden om kreta da vi syntes den virker som om der bare lidt for mange turister....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-08-04 21:13

Poros som vi snart skal til for 3. gang, er nok den kedeligste.
Der er ikke ret meget "tam tam" men en masse hyggelige restauranter.
Øen går man rundt om på een dag.
Den ligger et stenkast fra fastlandet og der sejler store både ind gennem havnen.
Poros er nok den vi bedst kan li'
Naxos er også hyggelig.
Santorini/Rhodos tager vi nok ikke til igen. Det er for poppet til os.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 02-08-04 07:52

Ja Rhodos, har vi også gået uden om, Poros du skriver det er den kedligste ø , du har været der 3 gange, men det er den ø du bedst kan lide..forviret ja er det det stille og rolige ved øen du kan lide?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-08-04 15:46

Vi kan godt lide, at der ikke er for meget "tam tam". Jeg skriver "den kedeligste", for ikke at skuffe nogen som tager dertil - derfor.
Og det er 3. gang at vi skal dertil. Man kan sejle til de omkring liggende øer med store færger og hurtige "Dolfins", det gør vi også.
Måske tager vi også et par dage i Athen.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 03-08-04 09:11

jeg tror vi ligner lidt hinanden på det område, det minder lidt om kalymnos, meget stille og roligt.

Men jeg afventer og ser om der ikke er nogen der har været på Chios

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-08-04 16:57

Jeg glæder mig også til at høre om øen.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-08-04 09:22

Det virker ikke som om der er mange herinde fra der har været på øen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-09-04 09:26

Bragesvej > har du været på øen - så du kan fortælle om den.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-12-04 16:49

Tak for svaret emesen. Vi kom aldrig dertil, da min kone blev syg, i stedet for, købte vi hus, der kommer vi nok til at holde sommer ferie i mange år