/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Bulgarien (hvor er bedst)
Fra : kattejammer
Vist : 679 gange
20 point
Dato : 27-07-04 22:32

Vi vil på ferie i Bulgarien næste sommer og vil allerede have booket nu for at få det vi gerne vil have.
Men vi er meget i tvivl om vi skal vælge Sunny Beach eller Golden Sands.
Det vi vil med vores ferie er ren afslapning i solen ved stranden og ellers familiehygge og måske et par småture. Og billige indkøb.
Vi har set på noget i Golden Sands, et hotel som hedder Erma. Men vi er lidt bange for om det er fyldt med fulde unge mennesker. Ikke fordi jeg har noget imod det, men...
Vi er ikke 18 længere og vi har 3 piger fra 6-12 år.
Håber MEGET på om nogle har et tip!!!!!!

Accepteret svar
Fra : togi

Modtaget 20 point
Dato : 28-07-04 10:27

Hej, jeg har lige været dernede på en uspec. boet i Albena et udmæket sted, ikke så langt fra de andre steder, en meget flot strand der er mange gode hoteller men også nogle meget dårlige, jeg boede to dage på et der hed Elitsa flot hotel 50 meter fra stranden,4 dage på et der hed Praha det var et fra før første verdenskrig meget dårligt.
Selve Albena har et hovedstrøg med en masse liv, ved stranden er der mange aktiviteter for børn.
Priserne på turiststederne er omkring 10 kroner for en 0,5 litter fadøl og man kan spise for melle 30 og 40 kr.
Tager i en tur ind til Varna som er en meget hyggelig storby det koster ca en 100 kr i taxa, men er meget billigt med bus,
derinde er priserne meget billige 5 kr. for en 0,5l fadøl 0g mellem 25- og 30 for mad. der er masser af billige ting derinde og et kæmpe stort marked, der er ikke supermarkeder i byen, men udenfor byen. Ha en god tur.

Kommentar
Fra : kattejammer

Dato : 28-07-04 21:57

Tak for svaret. Jeg tror det ender med vi tager til Golden Sands, for der er et hotel som passer til vores pengepung og hvad vi ønsker.

Godkendelse af svar
Fra : kattejammer

Dato : 28-07-04 22:02

Tak for svaret togi. Vi glæder os allerede selv om der er lang tid til

Kommentar
Fra : kattejammer

Dato : 29-07-04 21:08

Jeg kunne godt tænke mig alligevel at høre fra andre også!!

Kommentar
Fra : pkj66

Dato : 31-10-04 17:56

Hej kattejammer !!!
Det absolutte dyreste sted i BG er ferieområdet Sunny Beach. Men der er pokkerme også meget at se på. Sunny Beach har simpelthen alt. Priserne er høje i forhold til den bulgarske indkomst men stadig billig i forhold til den vesteuropæiske indtægt. Af andre muligheder har du f.eks Sarafovo. En lille landsby på den anden side af lufthavnen i Bourgas. Der er et par rigtig gode hoteller, bl. a. Mirana, og priserne er væsentligt lavere end i de traditionelle ferieområder. Der er ca. 20 min. kørsel med bybussen til Bourgas - BG´s 4. største by - og prisen er 2,00 kr.. Ind mod Sunny Beach skal du regne med lidt højere pris, men der går busser ca. hver ½ time. Vil du længere syd på mod den tyrkiske grænse. er der en mulighed i Chenemorest. Der er mere turisme dér end i Sarafovo, men priserne er også på vej opad.
Uanset hvad du bestemmer dig for, er Bulgarien et aller tiders sted at tilbringe tiden.
P.S.: Balkan Holiday er den bedst kendte operatør på BG og du kan købe flybillet uden hotel. Go´tur.