/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Butterflyknive
Fra : Thomas_engel
Vist : 608 gange
75 point
Dato : 27-07-04 00:07

hejsa..jeg skal til gran canaria om et par uger...og har overvejet at købe mig en butterfly kniv dernede men kan det overhovedet lade sig gøre at få den med hjem i flyet??? og klan man købe dem der...og hvad koster de ca.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 85 point
Dato : 27-07-04 00:10

Nej, det kan ikke lade sig gøre. Den bliver opdaget i "bipperen" i lufthavnen,og så har du STORE problemer efter alt det der har været med terrorister.
Alle butterflyknive er ulovlig uanset størrelse, også herhjemme.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 27-07-04 00:14
Kommentar
Fra : Thomas_engel

Dato : 27-07-04 00:15

ved ok...ok...var også bange for at der ville blive meget ballade....hvad nu hvis man bare ikk tar den med som håndbagage?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-07-04 00:17

Muligt og muligt! For det første skal du ha våbentilladelse for at ha sådan en, og hvis den skulle med hjem i flyet, var det ihvertilfælde ikke som håndbagage! Hvis du forsøger at smugle den med hjem, er du i meget store vanskelligheder. Spanske fængsler er ikke morsomme har jeg hørt!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-07-04 00:19

Man kan ikke få en våbentilladelse til en butterflykniv. Loven er blevet skærpet her i sommer.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas_engel

Dato : 27-07-04 00:21

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Thomas_engel

Dato : 27-07-04 00:27

/advarslen he he

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-07-04 00:49

Du kan bare gemme den i kufferten,hvis du tør.Hvis du bliver stoppet i tolden, og de finder den, tager de kniven.Så får måske en bøde.
alimak