/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
gæstebog, i (php og MySQL)
Fra : rudik
Vist : 883 gange
10 point
Dato : 19-07-04 13:17

hej, jeg er noob i php og mysql.
så jeg søger en færdig gæstebog, min host, er frac.dk , som har php og mysql til rådighed, så jeg vil gerne have en kode, som jeg kan sætte ind.
jeg forlanger ikke noget særligt af gæstebogen.

den skal bare være der "og virke"

og er der noget særligt jeg skal sætte ind i koden, før den virker?

//rudik

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 13:31

Se her rudik : http://www.kandu.dk/dk/spg/45280

..og spørg ellebye, hvor han har den fra

Det koster godt nok 10 bobs, men det overlever du vel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 14:15

molokyle er du over alt? eller hvad

jeg kan ikke finde et svar på sidden der, http://www.kandu.dk/dk/spg/45280
men prøver lige at kigge på den igen.

//rudik

Accepteret svar
Fra : snortop

Modtaget 20 point
Dato : 19-07-04 14:34

nej du skal også... "købe" dig til svaret!! det stå indeni!

som Molokyle sagde før

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 19-07-04 14:39
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 15:02

rudik -> Overalt ? Næeh.. kun i :

Undervisning, Lystfiskeri, Madlavning, Sexualitet, Fisk, Andre dyr, Andet hus og have, Kandu.dk, Psykologi, Andre interesser, Smalltalk, Ernæring, Biologi, Filosofi, Anden videnskab, MS Windows, DOS, Andet hardware, PC'er, HTML, DHTML, Javascript, Java, Andet udvikling, Browser, Hjemmeside, Andet internet, Website's ...plus det løse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 19:21

---> molokyle wow, jer ser op til dig molokyle, du er jo under guden, du er jo over alt,og ser ALT hvad jeg skriver

---> snortop skal data base filen også bare ligges ind på ftp servern?
//Rudik

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 19:42

jeg ved altså ikke hvad jeg skal indtaste, jeg er bruger hos www.frac.dk

min config.php ser sådan ud

<?php
/******************************************************************************
   My-GuestBook Configuration !

   Copyright Michael Goh Kah Ong, 2002/03.
   E-mail: gkom99@yahoo.com
******************************************************************************/

   $hostname = "admin.frac.dk"; // example $hostname = "mysql.host";
   $database = "guestbook"; // example $database = "gb_data";
   $db_login = "root"; // $db_login = "root";
   $db_pass = "123"; // $db_pass = "123";

   $ad_login = "gkom";
   $ad_pass = "123";

   $line_num = 10;
?>

og min view_guestbook.php ser sådan ud

<?php

/******************************************************************************
   My-GuestBook Admin.php !

   Do not alter this file. All changes can be made in config.php file !

   Copyright Michael Goh Kah Ong, 2002/03.
   E-mail: gkom99@yahoo.com
******************************************************************************/

      include "config.php";

      $max = $line_num;   // configure how many rows of message display per page
      $guest_name = $_REQUEST['guest_name'];
      $guest_email = $_REQUEST['guest_email'];
      $guest_msg = $_REQUEST['guest_msg'];
      $pg = $_REQUEST['pg'];

      $dbase_link = mysql_connect($hostname, rudik, rudikod) or die("Could not connect");
      mysql_select_db($database) or die("Could not select database");

      $cur_rows = 0;
      $max_rows = $max;
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
   <title>View GuestBook</title>
      <p align=center>
         <table align=center border=0 width=525>
            <tr bgcolor=navy>
               <td>
                  <center>
                     <font face=arial size=-1 color=white>
                        <b>Guest Messages</b>
                     </font>
                  </center>
               </td>
            </tr>
         </table>
      </p>
</head>

<body>
   <center>
<?php
   if ($_REQUEST['id']=="1" && $guest_name != "" && $guest_msg != "")
   {
      $query = "INSERT INTO guest_book (guest_name, guest_email, guest_msg, guest_date, guest_ip) VALUES ('$guest_name','$guest_email','$guest_msg','".date("Y-m-d h:i:s")."','".$HTTP_SERVER_VARS['REMOTE_ADDR']."')";
      $result = mysql_query($query) or die("Query failed");
      print("<font face=arial size=+2 color=navy>Thank you! $guest_name</font><br><font face=arial size=+1 color=navy>Your message have been successfully <br> added to our guestbook.</font>");
   }
   elseif ($guest_name == "" && $_REQUEST['id']=="1")
   {
      print("<font face=arial size=+2 color=red>Error!</font><br><font face=arial size=+1 color=navy>Guest name required.</font>");
   }
   elseif ($guest_msg == "" && $_REQUEST['id']=="1")
   {
      print("<font face=arial size=+2 color=red>Error!</font><br><font face=arial size=+1 color=navy>Guest message required.</font>");
   }
?>
   </center>
<?php

   $result = mysql_query("SELECT * FROM guest_book") or die("Query failed");
   $num_rows = mysql_num_rows($result);

   if($pg!=1)
   {
      for($i=1;$i<$pg;$i++)
      {
         $cur_rows=$cur_rows+$max;
         $max_rows=$max_rows+$max;
      }
   print("<p align=center><table border=0 bgcolor=black align=center width=520 cellspacing=1>");

   $query = "SELECT guest_name, guest_email, guest_date, guest_msg, guest_id FROM guest_book ORDER BY guest_id";

   $result = mysql_query($query) or die("Query failed");
   $listed=0;
   while($line = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC))
   {
      if($listed>=$cur_rows && $listed< $max_rows)
      {
      print "<tr bgcolor=white><td><blockquote>";
         foreach($line as $guest_rec[$count])
         {
            if($count==0) print "<br><font face=arial size=1 color=navy><b>Name&nbsp; :&nbsp;</b></font><font face=arial size=-4>$guest_rec[$count]</font>";
            if($count==1 && $guest_rec[$count]!="") print "<br><font face=arial size=1 color=navy><b>E-mail&nbsp;:&nbsp;</b></font><a href=mailto:$guest_rec[$count]><font face=arial size=-4>$guest_rec[$count]</font></a>";
            if($count==2) print "<br><font face=arial size=1 color=navy><b>Date&nbsp;&nbsp;&nbsp; :&nbsp;</b></font><font face=arial size=-4>$guest_rec[$count]</font>";
            if($count==3) print "<br><font face=arial size=1.5 color=navy><u>Message</u></font><br><font face=arial size=-4>$guest_rec[$count]</font>";
            $count++;
         }
      $listed++;
      $count=0;
      print "</blockquote></td></tr>";
   }
   print("</table><br><table align=center border=0 width=525 cellspacing=0><tr bgcolor=navy><td width=%15 align=left><font face=arial size=2 color=white><a href='guestbook.php' alt='Fill in guestbook'>Guestbook</a></font></td><td><center><font face=arial size=2 color=white>");

   $pages = ceil($num_rows/$max);

   if($pg!=1)
   {
      print("<a href=view_guestbook.php?id=0&pg=".($pg-1)." alt='Page ".($pg-1)."'>Previous</a><<&nbsp;");
   }
   for($i=1;$i<=$pages;$i++)
   {
      if($pages>1)
         print("<a href=view_guestbook.php?id=0&pg=$i alt='Page $i'><u>$i</u></a>&nbsp;");
   }
   if($pg+1<=$pages)
   {
      print("&nbsp;>><a href=view_guestbook.php?id=0&pg=".($pg+1)." alt='Page ".($pg+1)."'>Next</a>");
   }
   print("</font></center></td><td align=right width=%15><font face=arial size=2 color=white>Page $pg of ".(($pages==0)?1:$pages)."</font></td></tr></table>");
   mysql_close($dbase_link);
?>
</body>

og min install.php ser sådan ud

<?php
/******************************************************************************
   My-GuestBook Installation !

   Do not alter this file. All changes can be made in config.php file !

   Copyright Michael Goh Kah Ong, 2002/03.
   E-mail: gkom99@yahoo.com
******************************************************************************/

   include "config.php";

   $ad_passc = crypt($ad_pass);

   $dbconn = mysql_connect($hostname, $db_login, $db_pass) or die("Could not connect"); // connects to host
print "<div align='center'>Connected to host!<br>";

   $query = "CREATE DATABASE $database";
   $result = mysql_query($query) or die("Query failed");
   print "Database created !<br>";

mysql_select_db($database) or die("Could not select database"); // selecting databes
print "Database selected !<br>";

$query = "CREATE TABLE guest_book (guest_id INT (4), guest_name TEXT, guest_email TEXT, guest_msg LONGTEXT, guest_date DATETIME, guest_ip TEXT)";

   $result = mysql_query($query) or die("Query failed"); // running create table powerban query
print "Table guest_book is created !<br>";

$query = "CREATE TABLE guest_book_admin (admin_login TEXT, admin_password TEXT, admin_ip TEXT, admin_date DATETIME)";
$result = mysql_query($query) or die("Query failed"); // running create table powerban_auth query
print "Table guest_book_admin is created !<br>";

$query = "INSERT INTO guest_book_admin (admin_login, admin_password) VALUES ('$ad_login', '$ad_passc')";
$result = mysql_query($query) or die("Query failed"); // creating admin account record
print "Administrator account created !<br></div>";

mysql_close($dbconn); // closing connection with database

?>

linket til gæste bogen er denne http://www.stenner.frac.dk/guestbook.html

hjælp!!

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 20:23

Tak for svaret snortop.
         jeg fandt en løsning, men bruger bare ingen af de der gæstebøger, jeg kan ikke finde ud af dem :'-(