/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
sms sender ??
Fra : rudik
Vist : 1332 gange
30 point
Dato : 19-07-04 09:24

hej, jeg har fundet en sms sender , ( http://script.efunny.dk/php/mail/ ) men den er i php format, kan man, finder en i java?
eller i html?
eller flash?
som ikke er php, for som jeg har forstået det med php, skal man have sin computer tændt, før php filen, bliver vist på nettet?
er det rigtigt, eller kan jeg bruge en php fil, lige så godt som jeg kan bruge en html fil?

//rudik

-----------------------------------
ned frys ikke urin, det ødelægger vitamenerne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 10:52

Du kan sagtens bruge PHP, selvom din PC er slukket. Du skal som med de fleste hjemmeside ting blot oploade til din host, der så til gengæld skal understøtte php og helst også f.eks. MySQL databasen.

Det med din computer skal være tændt er, hvis du selv opretter en internet server, som f.eks. Apache og selv hoster din side.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 11:02
Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 11:52

okay, så tror jeg godt, at jeg kan, for der står på deres webside, at der er

FTP login.

25MB plads til hjemmesiden.

php

- GD lib 2,0.

- Sendmail (Qmail)

SSI

CSS

.htaccess

MySQL Database

Ingen reklamer på hjemmesiden

POP3 E-Mail adresse

så det ser fint ud, men du skriver Mysql database, hvad skal jeg da bruge den til

//rudik

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 11:52

ps, hvad er ssi og css, hvis du også har et hurtigt svar på det?

//rudik

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 11:53

men hvis du ikke har, er det okay..
//rudik

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 11:56

jeg fatter ikke de der sms sendere, de må gerne være gratis.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 19-07-04 12:11

rudik, hvor finder du en side med disse muligheder??

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 30 point
Dato : 19-07-04 12:19

SSI = Server Side Interface ; f.eks PHP = PHP Hypertext Preprocessor, ASP = Active Server Pages og anden CGI = Common Gate Inteface script interfaces.

CSS = Cascading Style Sheets. Du kan lære at bruge det her : http://www.kandu.dk/dk/kurser/css/cssKursus.asp

Jeg har ikke rigtigt fundet nogle sms sendere du gratis kan lægge på din hjemmeside, men der findes da en del til download, hvor man kan installerer et program, hvorfra man kan sende SMS. Som oftest skal du dog alligevel betale en telefonudbyder for at 'snakke' med programmet, da det er teleselskabets antenner der skal sende signalet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 12:25

Ps. Mysql databasen skal du bruge til f.eks. gemme/hente data til en gæstebog. Når folk skriver en kommentar i en gæstebog skal data gemmes et sted. Det er i databasen. Når de gemte data skal vises, må de igen hentes fra databasen. Dette foregår som en kommunikation mellem interfacet (php), databasen (Mysql) og Serveren (Apache/Linux)
Resultatet er den HTML kode du 'ser' på din maskine, når du besøger en sådan gæstebog

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 12:26

Tak for svaret molokyle.

okay, tak for svaret
men jeg gad nu godt at finde en, der var gratis
jeg skriver hvis jeg finder en, som jeg gratis kan sætte ind på min hjemmeside.

så har jeg nemlig fundet ud af noget, du ikke ved molokyle
hehe.

//rudik

---------------------------------------
HUSK, nedfrys ikke urin, det ødelægger vitamenerne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 12:26

Som xodeus er jeg også interesseret i, hvor du har fundet denne host. Er den gratis ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 12:31

ps. xodeus
jeg mener da at det er en gratis sms sender, der findes på denne side http://script.efunny.dk/php/mail/
men den er bare i php.

//rudik

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 12:31

ja, den er nemlig gratis
www.frac.dk

//rudik

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 12:40

man kunne jo sætte denne kode ind, men jeg ved ikke lige hvor lovligt det er

<html><head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META NAME="Title" CONTENT=" <title>Send SMS</title>

<script>
<!--
function showleft() {
document.frmSms.tilbage.value = 800 - document.frmSms.besked.value.length;
if (document.frmSms.tilbage.value < 0) {
alert("Beskeden kan ikke være mere end 800 tegn");
}
//-->
</script>

</head>
<link rel="stylesheet" href="/scripts/inc/newshtmlstyle.css">
<body>
      <div align="center">
         <center>

</center>
         <table cellspacing="0" cellpadding="0" border="0">
<tr>
<td width="160">
<center>

</center>
</td>
   <td>
<center>

<font class="overskrift1">Send din SMS besked</font><br> <br>
   <form method="post" action="http://safehouse.dk/login/smsx.asp" name="frmSms">

<div align="center">
<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="5" width="90%">
<tr>
<td align="center">
<table border="0" width="442" cellspacing="0" cellpadding="0">
<center>
<tr>
<td valign="top" align="center" width="438">
<p align="left"><font face="Arial" size="2">Modtages Tlf&nbsp;nummer:<br>
<input type="text" name="nummer" size="20" style="font-family: Arial; size: 10pt; font-size: 10 pt"></font></p>
<br>
<p align="left"><font face="Arial" size="2">Din email adresse:<br>
<input type="text" name="email" size="20" style="font-family: Arial; size: 10pt; font-size: 10 pt"></font>
</center>
<p align="left"><font face="Arial" size="2">Afsender:<br>
<input type="text" name="fra" size="20" style="font-family: Arial; size: 10pt; font-size: 10 pt" value=""></font>
<p align="left"><font face="Arial" size="2"><textarea rows="5" name="besked" border="0" onkeydown="showleft();" style="font-family: Arial; size: 10pt; width: 300px; font-size: 10 pt" cols="20"></textarea></font></p>
<p align="left"><font face="Arial" size="2"><input type="submit" value="Send" style="font-family: Arial; size: 8pt; font-size: 10 pt">
</font></p>
</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
<tr>
               <td valign="top" align="center">
<p align="left"><font face="Arial" size="2"><input type="text" name="tilbage" value="800" style="font-family: Arial; size: 8pt; width: 28; font-size: 10 pt; height: 23" readonly size="20">
</font></p>
<p align="left"><font face="Arial" size="2">Din besked må max være på 800 tegn.<br>
Hvis den overskrider 160 tegn vil der blive sendt flere sms'er</font>
            </tr>
</table>
</div>
   </body>
</html>

men det er sikkert ulovligt, men ved heller ikke helt om den virker

//rudik

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 12:41

glem det, den virker ikke
pis

//rudik

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 12:50

rudik -> Ja, gratis, men det er ikke gratis at sende Det går på dine teleudbyders regning. Så lad nu være med at sende løs, så får du en giga regning eller tømmer dit taletidskort i en ruf

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 12:52

Hm.. koden er denne :

Kode
<html>
<head>
<title>ThomasLunde.dk</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style>
<!--
a:link {color:#000000; text-decoration:none}
a:visited {color:#000000; text-decoration:none}
a:hover {color:#000000; text-decoration:none}
-->
<!--
body {cursor:default}
-->
</style>
<script language="JavaScript">
function co(element,mode) {
if (mode=="in") {
cursortype = 'hand'
colorval = '#e9e9e9'
} else if (mode=="out") {
cursortype = ''
colorval = '#B7C6D6'
}
element.style.background=colorval;
element.style.cursor=cursortype;
}
</script>
<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
<!--
//Script by Mathias Hagensen
//Find more at www.script.dk

function setcookie(name,value) {
today = new Date;
expires = new Date(today.getTime() + 30 * 24 * 60 * 60 * 1000);
document.cookie=name + "=" + escape(value) + "; expires=" + expires
}
function getcookie(name) {
cookielist=document.cookie.split("; ");
for ( count = 0 ; count < cookielist.length ; count++ ) {
if ( cookielist[count].split("=")[0] == name )
return unescape(cookielist[count].split("=")[1])
}
return null;
}
function showvisits() {
visits = getcookie("visits")
if ( visits == null ) visits = 0;
visits++;
document.write(visits);
setcookie("visits",visits);
}
//-->
</SCRIPT>
</head>
<style>
.button    {background-color:#FFFFFF;
border-bottom:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       border-left:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       border-right:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       border-top:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       color:#000000;
       cursor:hand;
       font-family:verdana;
       font-size: 8pt;
       }

.but {background-color:#FFFFFF;
border-bottom:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       border-left:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       border-right:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       border-top:dotted 1px;
       border-color:#000000;
       color:#000000;
       font-family:verdana;
       font-size: 8pt;
       }

</style>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000" background="gfx/back.jpg">
<table width="740" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center">
<tr>
<td><font size="1" face="Verdana"><b>Forside :: SMS service</b></font></td>
</tr>
</table>
<table cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="Gray" width="740" align="center" height="50" style="border-top: 1 solid #000000; border-right: 1 solid #000000; border-left: 1 solid #000000; border-bottom: 1 solid #000000">
<tr bgcolor="#FFFFFF">
<td colspan="6" height="41">
<?php include("top.php"); ?>
</td>
</tr>
<tr>
<td bgcolor="#B7C6D6" onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" width="140" height="5" style="border-right: 1 solid #000000; border-top: 1 solid #000000">
<div align="center"><font face="Verdana" size="2"><a href="index.php" style="width: 100%;">Forsiden</a></font></div>
</td>
<td bgcolor="#B7C6D6" onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" width="140" height="5" style="border-right: 1 solid #000000; border-top: 1 solid #000000">
<div align="center"><font size="2"><a href="links.php" style="width: 100%;"><font face="Verdana">Links</font></a></font></div>
</td>
<td bgcolor="#B7C6D6" onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" width="140" height="5" style="border-right: 1 solid #000000; border-top: 1 solid #000000">
<div align="center"><font size="2"><a href="galleries/galleries.php" style="width: 100%;" target="_parent"><font face="Verdana">Gallerier</font></a></font></div>
</td>
<td bgcolor="#B7C6D6" onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" width="140" height="5" style="border-right: 1 solid #000000; border-top: 1 solid #000000">
<div align="center"><font size="2"><a href="http://www.thomaslunde.dk/download/downloads.php" style="width: 100%;" target="_parent"><font face="Verdana">Download</font></a></font></div>
</td>
<td bgcolor="#B7C6D6" onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" width="140" height="5" style="border-right: 1 solid #000000; border-top: 1 solid #000000">
<div align="center"><font size="2"><a href="uni.php" style="width: 100%;" target="_parent"><font face="Verdana">Aalborg
Uni</font></a></font></div>
</td>
<td bgcolor="#B7C6D6" onmouseover="co(this,'in');" onmouseout="co(this,'out');" height="5" style="border-top: 1 solid #000000" width="140">
<div align="center"><font size="2"><font size="2"><a href="mobil.php" style="width: 100%;" target="_parent"><font face="Verdana">Mobilos</font></a></font></font></div>
</td>
</tr>
</table>
<table cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="Gray" width="740" align="center" height="15" border="0" style="border-right: 1 solid #000000; border-left: 1 solid #000000; border-bottom: 1 solid #000000">
<tr bgcolor="#FFFFFF">
<td width="141" height="400" bgcolor="#B7C6D6" style="border-right: 1 solid #000000; valign="top" align="left" valign="top">
<div align="center">
<?php include("left.php"); ?>
</div>
</td>
<td width="466" height="400" bgcolor="#FFFFFF" valign="top">
<div align="center"> <br>
<table border="0" width="350" height="235" cellspacing="0" align="center">
<tr>
<td height="226" valign="top">
<form action="<? echo $PHP_SELF; ?>?mode=sms" method="post" name="SMS" id="
">
<br>
<table align="CENTER" width="250">
<tr>
<td width="96"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Mobil
nummer:</font></td>
<td width="125">
<input type="text" class="but" name="nr" size="10" maxlength="9" value="<? echo $nr ?>">
</td>
</tr>
<tr>
<td width="96"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Dit
navn:</font></td>
<td width="125">
<input type="text" class="but" name="fra" size="12" maxlength="20" value="<? echo $fra ?>">
</td>
</tr>
<tr>
<td width="96"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Din
besked:</font></td>
<td width="125">
<textarea cols="20" rows="7" class="but" name="besked" onKeyUp="tilbage()" onChange="check()"><? echo $besked ?></textarea>
</td>
</tr>
<tr>
<?
   if($anslag == ""){
      $anslag = "120";
   }
   ?>
<td width="96"><font face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">Anslag
tilbage:</font></td>
<td width="125">
<input type="text" class="but" name="anslag" value="<? echo $anslag ?>" size="3" readonly>
</td>
</tr>
<tr>
<td colspan="2" height="33">
<div align="center"><font face="Verdana" size="1" color="#FFFFFF">-<br>
</font>
<input type="Submit" class="but" value=" Send SMS " name="Submit">
<font color="#FFFFFF">_</font>
<input type="Reset" class="but" value=" Slet " name="Reset">
</div>
</td>
</tr>
</table>
</form>
<div align="center">
<script language="JavaScript">
<!--
function tilbage() {
document.SMS.charleft.value = <? echo $lang; ?> - document.SMS.message.value.length;
}
//-->
</script>
<? if($mode == "sms"){
   $nr = (($nr+1)-1);
   $lang = strlen($besked);
   if ($lang > 120) {
      $fejl = "Beskeden er for lang";
      $mode = "";
   }
   elseif($nr == 0) {
      $fejl = "Afsender mangler";
      $mode = "";
   }
   elseif ($fra == "") {
      $fejl = "Dit navn mangler";
      $mode = "";
   }
   elseif($besked == "") {
      $fejl = "Der mangler en besked";
      $mode = "";
   }
   else {
      if ((20100000<=$nr) and ($nr<=20169999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((20190000<=$nr) and ($nr<=20339999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((20400000<=$nr) and ($nr<=20409999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((20600000<=$nr) and ($nr<=20999999)) { $end = "note.sonofon.dk"; }
      elseif ((21200000<=$nr) and ($nr<=21299999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((21400000<=$nr) and ($nr<=21499999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((21600000<=$nr) and ($nr<=21999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((22100000<=$nr) and ($nr<=22999999)) { $end = "note.sonofon.dk"; }
      elseif ((23200000<=$nr) and ($nr<=23999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((24100000<=$nr) and ($nr<=24999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((25100000<=$nr) and ($nr<=25399999)) { $end = "note.sonofon.dk"; }
      elseif ((25500000<=$nr) and ($nr<=25599999)) {
         $fejl = "Det er en Tele1 Europa nummer. Og vi kender ikke emailen";
         $mode = "";
      }
      elseif ((25700000<=$nr) and ($nr<=25799999)) { $end = "sms.tele2.dk"; }
      elseif ((25910000<=$nr) and ($nr<=25929999)) { $end = "sms.tdm.dk"; } //tele passat
      elseif ((26100000<=$nr) and ($nr<=26999999)) { $end = "sms.mobilix.dk"; }
      elseif ((27100000<=$nr) and ($nr<=27399999)) { $end = "sms.mobilix.dk"; }
      elseif ((28100000<=$nr) and ($nr<=28899999)) { $end = "sm1800.telia.dk"; }
      elseif ((29100000<=$nr) and ($nr<=29999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((40100000<=$nr) and ($nr<=40119999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((40130000<=$nr) and ($nr<=40219999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((40250000<=$nr) and ($nr<=40469999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((40500000<=$nr) and ($nr<=40999999)) { $end = "note.sonofon.dk"; }
      elseif ((51100000<=$nr) and ($nr<=51399999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((51600000<=$nr) and ($nr<=51999999)) { $end = "sms.tdm.dk"; }
      elseif ((52200000<=$nr) and ($nr<=52299999)) {
         $fejl = "Det er en Sense Communications nummer. Og vi kender ikke emailen";
         $mode = "";
      }
      else {
         $fejl = "Ukendt mobil type";
         $mode = "";
      }
      if (!$end=="") {
         $smsemail = $nr."@".$end;
         mail("$smsemail", "", "Fra: $fra - $besked", "From: $afsender");

         $fejl = "Sms beskeden er sendt afsted";
         $mode = "";
      }

} ?>
<? if($mode == ""){?>
<script language="JavaScript">
<!--
function tilbage() {
document.SMS.anslag.value = 120 - document.SMS.besked.value.length;
}
//-->
</script>
<font color="Red" FONT face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" size="1">
<? echo $fejl; ?>
<? } ?>
</font> </div>
</td>
</tr>
</table>

</div>
</td>
<td width="141" height="400" bgcolor="#B7C6D6" style="border-left: 1 solid #000000; valign="top" align="left" valign="top">
<div align="center"></div>
<div align="center"><font face="Verdana" size="1">
<?php include("right.php"); ?>
<br>
</font> <font face="Verdana" size="1"> </font></div>
</td>
</tr>
<tr bgcolor="#FFFFFF" valign="middle" align="center">
<td colspan="3" height="20" style="border-top: 1 solid #000000">
<div align="center">
<?php include("bottom.php"); ?>
</div>
</td>
</tr>
</table>
<div align="center"><br>
<table width="300" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" height="13">
<tr>
<td>
<div align="center"><font face="Verdana" size="1">:: CopyRight Thomas
Lunde 1998 - 2001 ::</font></div>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
<div align="center"><font face="Verdana" size="1">Optimeret for Internet
Explorer 5.x<br>
1024 x 768</font></div>
</td>
</tr>
</table>
<p><font face="verdana" size="1"> </font></p>
</div>
</body>
</html>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 12:53

..og det ka' kandu.dk åbenbart ikke lide. Jeg har aldrig set noget lignende !!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 12:55

Jeg laver lige et sprøgsmål til kandu.dk, så folki ka' få sig en griner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 13:04

heh. lol, de reklamer med at det er gratis. ar, så er det heldigt, at man ikke sender fra nettet, men har teli express
hvad var det lige for en html kode?

hvordan laver du enlig de der citat felter, er det fordi du er spicel bruger, eller kan jeg også det?

//rudik

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 19-07-04 13:24

naaar, jeg fandt en

kode:
<form action="http://www.sendsms.dk/sendexternal.asp" method="get"><table align="center">
<tr><td colspan="2"></td></tr>
<tr><td><b>Mobilnummer :</b></td><td><input type="text" maxlength="8" width="30" name="mobil"></td></tr>
<tr><td><b>Dit navn :</b></td><td><input type="text" name="afsender" maxlength="20" width="30"></td></tr>
<tr><td><b>Besked :</b></td> <td><input type="text" name="message" maxlength="140" width="30"></td></tr>
<tr><td colspan="2" align="center"><input type="Submit" value="Send besked!"></td></tr>
</table></form>

men virker kun til telia abonenter :-|

//Rudik

ps. alle andre her lukket ned,for servicen.n

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 13:24

Du kan også, se hvordan her nederst : http://kandu.dk/dk/faq.asp#20

..men som du kan se; virker det ikke altid efter hensigten

Koden var denne : http://script.efunny.dk/php/mail/sms.zip ..fra det site du angav i dit spørgsmål.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 13:26

Ps. Det var jeg faktisk godt klar over. Teleselskaberne vil jo gerne tjene penge og så du'er en gratis SMS service ikke

</MOLOKYLE>