/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
spil på hjemmeside?
Fra : rednuf
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 18-07-04 23:14

Er der nogen der kender til upload af spil på hjemmeside,
Har hentet en lille java spil i en zip fil, unzippet til en mappe.
Der fulgte en applet med, hvordan uploader jeg til min hjemmeside,
det er jeg kørt helt fast i, og kører vist i ring, så jeg mangler et par ledetråde.
Jeg tror det er adressen til at starte spillet jeg ikke kan fikse.
Hej, rednuf

Kommentar
Fra : janlaser

Dato : 18-07-04 23:20
Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 19-07-04 00:06
Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 19-07-04 00:10

Jeg må have udtrygt mig forkert.
Jeg har downloadet et lille spil,
nu er det, hvordan får jeg det til at virke på min egen hjemmeside,
der er jeg kørt fast
rednuf

Kommentar
Fra : janlaser

Dato : 19-07-04 00:30

kik på min www.janlaser.webbyen.dk for det er ikke lige til at gøre hvis man ikke selv har lavet spillet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 00:33

Du skal bruge et <applet> ... </applet> eller <object> ... </object> tag. I dette skal du indsætte de relevante parametre.

Et eksempel på indsættelse af en applet finder du på : http://www.codebrain.com/tutorials/javaintro.html

..straks sværere, men mere korrekt (..og bliver nok snart standard for alle externe source HTML elementer) : http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/objects.html#h-13.3

<object> ... </object> er en 'generisk' standard metode til indsættelse af alt; fra billeder til Mediaplayer steam-filer

<applet> ...</applet> skal du dog nok holde dig til i øjeblikket, hvis ikke du er stærk i (D-)HTML, XML, osv...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 00:38

Et godt indtryk af Java applet's muligheder (..og mange kode eksempler) finder du på dette site : http://anfyteam.com/ln/danish/

..et Java spil (Java applet = *.class eller *.jar fil) indsættes/bruges på præcis samme måde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 19-07-04 20:20

Jeg har uploadet et lille java spil til min hjemmeside hvor det ligger i en mappe: games
På en side til min site har jeg lagt det applet der hører til spillet og uploaded.
Hvordan får jeg nu linket fra applet siden, til mappen games.
Hvis spillet ligger " frit" på serveren virker det fint, men kan man ikke have det liggende i en mappe og på en måde linke til det
Hilsen rednuf

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 20:37

Hvis din side ligger i roden (..samme sted som din index.html fil) og din *.class fil ligger i games, der er et underbibliotek, skal du i tag'et angive biblioteket således :

Kode
<applet code="MIN_APPLET.class" codebase="games" width="200" height="150">
..
<param name="MIN_PARAMETER" value="000000"> // kun et eksempel ;-)
..
</applet>

For at få applet'en MIN_APPLET.class vist på siden.

Er det det du mener?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 19-07-04 20:44

Som du skriver, sådan ligger det på serveren.
Den applet jeg har på siden ser sådan ud:

<applet
code=Driver.class
name=Driver
width=400
height=300 >
</applet>

hvordan for jeg henvist den til at bruge mappen games
rednuf

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 19-07-04 21:12

Således :

Kode
<applet code="Driver.class" codebase="games" name="Driver" width="400" height="300"></applet>

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : rednuf

Dato : 19-07-04 21:38

Tak for svaret molokyle.
Tusind tak for hjælpen, det var lige det jeg manglede.
Tror jeg vil sætte mig mere ind i java, det lader til at være interessant.
Tak og hilsen, rednuf

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 22:07

Der findes et alternativ til ovenstående kode, nemlig at angive HELE URL'en i code :

Kode
<applet code="http://www.MIN_SIDE.dk/games/Driver.class" name="Driver" width="400" height="300"></applet>

Java er et spændende emne ja, men svært at gå til, hvis ikke man har anden programmerings erfaring. Det er dog ikke sværere at lære end andre programmeringssprog.

Java har den fordel, man både kan lave selvstændige programmer (..altså *.exe filer) og kode der kan afvikles på nettet (Java classer der arver egenskaber fra klassen; java.applet.Applet), men alt dette kommer du til at lære mere om, hvis du går i krig.

Happy coding...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rednuf

Dato : 19-07-04 22:52

hej molokyle
jeg har lige begyndelsen på et andet applet her, hvad skal jeg her gøre for at henvise til mappen games1
Tak

<applet archive="anpuzzle.jar"
code="anpuzzle.class
width="300">
height="200">
<PARAM NAME="credits" VALUE="Applet by Fabio Ciucci (www.anfyteam.com)">
<PARAM NAME="statusmsg" VALUE="Puzzle applet">

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 23:14

Jeger blevet lidt træt ...jeg skal op kol. 5.30 og ud at fiske

Kode
<applet archive="anpuzzle.jar" code="anpuzzle.class" codebase="games1" width="300" height="200">
<PARAM NAME="credits" VALUE="Applet by Fabio Ciucci (www.anfyteam.com)">
<PARAM NAME="statusmsg" VALUE="Puzzle applet">
</applet>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-07-04 23:20

Ps. Både *.jar og evt. tilhørende *.class filer til denne applikation skal så ligge i games1 biblioteket.

Kunaat ...sinilluarit rednufi (..grøndlandsk og betyder : Godnat og sov godt rednuf. Udt. -> Gunat sini.sluarit rednufi)

</MOLOKYLE>