/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hammerum slægten
Fra : jrnmeyer
Vist : 996 gange
100 point
Dato : 18-07-04 22:29

Familienavnet Hammerum stammer mest fra udrejste fra området ved Herning og sikkert også for vores slægt.
Sønnen; Poul Berthram Hammerum, født i Vejle ca. omkring 1912, hans forældre er slagtermester Niels Peter Hammerum gift med Bodil og boede i Nørregade 19 i Vejle.
Hvem kan give bedre oplysninger om disse personer og deres familier ?

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 18-07-04 22:43

Hej

Prøv denne søgning:
http://www.google.dk/search?q=Hammerum%2Bsl%C3%A6gtsforskning&ie=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=cr%3DcountryDK

som giveer bl.a. disse links

www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/opslag/

stass.dk/stass_2/slaegt_2/slaegt_2_linksiden.asp?id=21

Lis

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-07-04 20:19

Dette er fra FS. fra Vejle , er det dine aner ?
Senta

17. JENS CHRISTIAN HAMMERUM - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 11 OCT 1878 Vejle, Vejle, Denmark
27. POUL CHRISTIAN HAMMERUM - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 24 MAY 1877 Vejle, Vejle, Denmark

28. HAMMERUM - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 12 OCT 1868 Vejle, Vejle, Denmark

29. HAMMERUM - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 12 OCT 1868 Vejle, Vejle, Denmark

Kommentar
Fra : jrnmeyer

Dato : 22-07-04 20:52

Hej Senta, tak for din optegnelse. Hvad betyder FS (din kilde). Umiddelbart er det ikke noget jeg kan forbinde, men det kan skyldes der mangler et par navne der er lidt yngre.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-07-04 21:44

Fs. http://www.familysearch.org/
mormonernes store database til søgemuligheder i hele verden
Senta

Kommentar
Fra : jrnmeyer

Dato : 25-07-04 10:00

Hej Senta: Tak, man kan kun blive klogere i FS havde jeg været men forstod sikkert ikke helt hvilken vej derinde der var bedst, det hjælper.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-04 10:21

Har du prøvet at kontakte Vejle lokal arkiv ? det kan være de kan hjælpe dig ,adressen finder du på nettet.
Senta

Godkendelse af svar
Fra : jrnmeyer

Dato : 05-02-06 14:13

Tak for svaret senta.