/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Meyer slægterne
Fra : jrnmeyer
Vist : 805 gange
200 point
Dato : 18-07-04 22:21

I min søgen efter slægternes spor er disse hurtigt slettet.
Min far Ejnar Meyer er født 12. dec. 1902 i Århus og her stopper oplysningerne da hans far skulle hedde Frits Vilhelm Meyer og være født 2. jan 1860 og han gifter sig d. 27. maj 1885 i Stubbekøbing med Anne Kirstine Hansen der er født d. 3 marts 1861 på Bogø. Hvem har klare oplysninger om disse personer med kildeanvisninger og andre familiebånd ?

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 18-07-04 22:29

Hej jrnmeyer.

Prøv at kigge på denne side, han har masser af personer fra Lolland, skriv evt. og hør ham ad.

http://www.tom-stryhn.dk/

Lis

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-07-04 20:35

Fra FS. Er det dine. ?
Senta
GI Individual RecordFamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

FRITS VILHELM MEYER
Male Family

Event(s):
Birth: 02 JAN 1860 Solbjorg

Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: ANE KIRSTINE HANSEN Family
Marriage: 27 MAY 1885 Stubbekobing, Maribo, Denmark

Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M208774 1871 - 1885 0300912 Film NONE

Sheet: 00

Anne Kirstine HANSEN
Sex: F

Event(s):
Birth: 03 Mar 1861Place: <Bogo, Praesto, Denmark>
Christening: 19 Mar 1861Place: Bogo, Praesto, Denmark

Parents:
Father: Jorgen Frederik Henrik HANSEN
Mother: Bodil Kirstine MADSEN

Source Information:
Batch Number: C223143
Source Dates: 1847 - 1873
Film or Fiche Number: 50534
Collection Details: Bogo; Den Danske Folkekirke

Kommentar
Fra : jrnmeyer

Dato : 22-07-04 21:01

Hej Senta: Tak for dit indlæg, det er faktisk de eneste oplysninger jeg selv har (fra mormonkirkens family search), måske derfor det er lidt svært. Samstemmende oplysninger er ikke at finde endnu på de Danske FT.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-07-04 21:47

Ved at søge på disse nr. finder du oplysninger om søgemulighed i kirkebøgerne på arkivet,du kan måske finde flere oplysninger om Anne Kirstine HANSEN's aner ved at søge på FS.har du prøvet DDA.?
senta

Source Information:
Batch Number: C223143
Source Dates: 1847 - 1873
Film or Fiche Number: 50534
Collection Details: Bogo; Den Danske Folkekirke

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 22-07-04 23:17

prøv at sende en efterlysning på Dis- Danmark med Meyer og Hammerum slægterne, det kan være en der kan hjælpe dig videre.
senta
http://www.dis-danmark.dk/forum/list.php?f=1

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 22-07-04 23:24

Eller prøv at søge på de indlæg der allerede er i Dis-Danmark ang. ihvertfald Hammerum-slægten, måske får du derved nye oplysninger.

Lis

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 28-01-06 20:01

Hej jrnmeyer.

Er din efterlysning stadig aktuel?
Jeannie

Kommentar
Fra : jrnmeyer

Dato : 05-02-06 14:20

Hej Jannie,
Udmærket set, jeg var nok kommet langt væk fra mine indlæg om slægtsforskning her, da jeg fulgte de mange henvisninger. Tiden er nok brugt på disse andre kilder, hvilket ikke skal ses som en underkendelse af denne site.
Men jeg er kommet meget videre og lukker spørgsmålet her.

Godkendelse af svar
Fra : jrnmeyer

Dato : 05-02-06 14:21

Tak for svaret senta.