/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Balaton
Fra : Helle10
Vist : 2678 gange
50 point
Dato : 16-07-04 17:09

Hej Alle.
Vi har hørt så meget godt om Balaton søen i Ungarn, og vil forsøge os næste sommer, er der nogen der kender til Camping Füred? er den god, pæn og med et poolområde der stiller 3 store unger tilfreds?
Vi vil gerne leje et mobilhome med plads til 5-6 prs., ved I hvor vi kan henvende os, jeg har været inde på et hav af sider, men synes at det virker lidt uoverskueligt.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-04 20:18

Prøv og spørg nogen rejsebureauer om de har kataloger vedrørende rejser til Ungarn.
Der skal nok være nogen af dem der arrangerer rejser hvor man kan leje mobilhomes på campingpladser.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 16-07-04 22:31

Der er rigtig godt på den camping, der er noget for børn i alle aldre og der er mange danskere dernede
Prøv www.suntours.dk
http://www.balatontourist.hu/kempfurdan.php?id=9&nyelv_id=2
http://vacansoleil.web3.nl/dk/

Kommentar
Fra : Wollesten

Dato : 24-07-04 12:27

Hej !

Vi er just kommet hjem fra Camping Füred, og vi var bestemt ikke imponerede. Det var vores første visit i Balaton.
Jeg vil give den følgende kommentarer : Selve pladsen var efter vores mening ALT for stor. Man ligger meget tæt, og har man en rimelig stor campingvogn med sig, ja så skal man virkelig slå knuder på den for at få den på plads. Vacannes Soleil opgiver deres pladser til 70 cm3, men den holder ikke !! Man kan ydermere risikere, at der står et træ på pladsen, og så bliver det rigtigt svært. Der findes dog større pladser på Füred hos andre udlejningsfirmaer. Poolen på pladsen er ikke noget for større børn. Vores egne på 11 og 14 kiggede blot overbærende på den, og var ikke i én eneste gang.
Det som nok gjorde størst indtryk på os var, at de hygieiniske forhold på toiletterne var meget dårlige.
I er meget velkomne til at spørge mere detaljeret, mens vi stadig har alt i frisk erindring.

Kommentar
Fra : Helle10

Dato : 24-07-04 20:12

Hej Wollesten

Kommentar
Fra : Helle10

Dato : 24-07-04 20:19

Hej Wollesten

Hvor er det synd at I ikke var tilfredse, men det er godt at du skriver da vi næsten havde besluttet os for den plads, vi har hørt fra nogen, at selve søen var ret ulækker med grumset, "fedtet" vand, og derfor var vi ude efter en plads med meget gode poolforhold.
Vores børn er 9,14 og 16 næste sommer og vil jo gerne have en god oplevelse, så vi vil helt sikkert tage jeres oplevelse med i vores planlægning, da det jo er smådyrt at tage afsted med en storfamilie.

Hvis I har et andet sted i kan anbefale, er I meget velkomne. Vi har ikke camperet før og vil gerne leje et godt mobilhome. Tak

Accepteret svar
Fra : AllanBugge

Modtaget 50 point
Dato : 27-07-04 18:45

Hej
Vi har været ved Balatonsøen mange gange (5 gange)
vi og vores børn har været vilde med Ungarn og dets befolkning vi er blevet taget utroligt godt imod.
Vi har været på en campingplads som ligger ca 8 km nordligere end Füred og dens navn er vist ændret nu til
Camping Europa den ligger i Alsorse når du kigger på et kort
Der var ikke det store bassin på paldsen Men det er der - men de fleste af børnenen badede i søen med stor glæde - der var rutchebane ud i søen til stor fornøjelse.

Vores unger var vilde med at komme til pladsen - for der var blandt mange andre unge en del danskere som de stadig har kontakt til
Og vi dendte som sagt tilbage til pladsen flere år i træk hvor de mødte amnge af deres tidligere venner
(Vores tøser er nu så gamle at vi ikke har været der de sidtste tre år - men vi taler stadig om ikke vi lige skulle tage en tur derned igen)
Og nok deet vigtigste mellem alle de gode og flotteste feriemål
PRISERNE I UNGARN ER CA 1/3 AF ITALIEN FRANKRIG OSV
Så når ungerne gerne villke have en is - så kunne de bare vælge den dyreste
Hvis vi havde lyst til at tage ud og spise - så kunne vi bare det.
Og vejret var alle gangene vi var afsted utroligt godt
(skulle vi klage lidt over vejret - så var det måske nogle gange for varmt om dagen - men altid tilpas om natten)
Ønsker du nærmere så må du jo skirve til mig
Hilsen
Allan

Kommentar
Fra : AllanBugge

Dato : 27-07-04 18:52

Og her var så lige linket til den palds jeg skrev om
http://www.camping.hu/balaton/balatonlink.htm
Hilsen Allan

Kommentar
Fra : Helle10

Dato : 27-07-04 20:23

Hej AllanBugge
Tak for din kommentar, det er dejligt at høre fra mange forskellige .
( Jeg skulle hilse fra min datter, der allerede har pakket, og er på vej . )
Vil det sige at I har oplevet selve søen som ren og god at bade i? Jeg læste et sted at man skulle ca 20 m. ud for at kunne svømme, det er en del.
Har I rejst med egen campingvogn eller lejet en på stedet, i så fald gennem hvem? Det virker ikke som om alle udbyderne er lige gode.
Undskyld, at jeg stiller så mange spg. men jeg er helt grøn på dette område

Kommentar
Fra : Wollesten

Dato : 27-07-04 20:48

Hej igen Helle10
Glemte at fortælle, at vi voksne og ungerne oplevede selve søen som en utrolig god oplevelse. Selve vandet fremstår hvidligt, men er absolut ikke fedtet, men af en ganske fin "sø-kvalitet". Jeg har af venner fået at vide, at netop Camping Europa har en højere standard en Camping Füred, men som du ved: Smag og behag...!".

Hilsen Wollesten

Kommentar
Fra : AllanBugge

Dato : 28-07-04 00:08

Vi har selv haft camplet med de første år og så senere campingvogn så jeg ved for lidt om leje af disse - jeg ved camping Europa har nogle hytter som de lejede ud - der var også et firma Vacansolei tror jeg det hed som havde nogle store telte som de lejde ud på pladsen (dengang)
Med hensyn til badning var vi generelt tilfredse med det men oplevede en meget varm sommer at der en kort overgang kom nogle alger ind i vandet samtidig med pålandsvind - men ellers var vi meget godt tilfredse med det
Camping Europa er jo ikke nær så stor som Füred og den ligger jo heller ikke så tæt ved den store by
Men det betød så for os at de unge mennesker sagtens kunne tage på disko om aftenen uden den store nervøsitet fra os forældre (de var jo lige udenfor hegnet og der var de sammen med de andre unge fra pladsen - dem de også mødte ved staranden om dagen. Der kom sjældent mennesker "udefra"
og som du kan se så kig billederne på linken jeg anførte ovenfor
Hilsen
Allan

Kommentar
Fra : AllanBugge

Dato : 28-07-04 00:08

Vi har selv haft camplet med de første år og så senere campingvogn så jeg ved for lidt om leje af disse - jeg ved camping Europa har nogle hytter som de lejede ud - der var også et firma Vacansolei tror jeg det hed som havde nogle store telte som de lejde ud på pladsen (dengang)
Med hensyn til badning var vi generelt tilfredse med det men oplevede en meget varm sommer at der en kort overgang kom nogle alger ind i vandet samtidig med pålandsvind - men ellers var vi meget godt tilfredse med det
Camping Europa er jo ikke nær så stor som Füred og den ligger jo heller ikke så tæt ved den store by
Men det betød så for os at de unge mennesker sagtens kunne tage på disko om aftenen uden den store nervøsitet fra os forældre (de var jo lige udenfor hegnet og der var de sammen med de andre unge fra pladsen - dem de også mødte ved staranden om dagen. Der kom sjældent mennesker "udefra"
og som du kan se så kig billederne på linken jeg anførte ovenfor
Hilsen
Allan

Kommentar
Fra : Helle10

Dato : 28-07-04 11:30

Tak til jer alle, vi vil glæde os til næste sommer som helt sikkert bliver en både varmere og mere tør oplevelse end denne.(i DK)

Godkendelse af svar
Fra : Helle10

Dato : 28-07-04 11:31

Tak for svaret AllanBugge.

Kommentar
Fra : kattejammer

Dato : 12-01-05 22:04

Hej
Vi var i ungarn på Europa Camping med Vacansoleil i 2003. I telt. Vi havde 4 børn med fra 6 år og den ældste 16 år. Det er rigtigt at vandet er hvidt og uigennemsigtigt. Og så findes der (ufarlige) slanger på op til 120 cm i sivene. Men ved stranden så jeg ingen. Jeg syntes personligt at det var lidt ulækkert når man skulle bade, for der var lidt "mudret" i nogle små buler i bunden som man jo ikke kunne se. Men man kunne godt vænne sig til det. Når man først kom længere ud var vandet rigtig lækkert og bestemt ikke fedtet. Ungerne nød den tur. Og de taler stadig om at det var den bedste (syd)tur de har været på. Det er meget billigt dernede. Jeg tør godt anbefale det, MEN jeg kender også nogle som siger de aldrig mere vil til Ungarn. Men man skal bare huske at Balatonsøen er en ferskvands SØ og ikke et hav. Det er der ´jo naturligt nok forskel på. Ungerne fandt også allesammen rigtig mange venner dernede. Også svenskere. Sjovt at se når de skulle kommunikere.
Men god tur