/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Fonts / Spørgsmål
10  Bille1948 320
Fontbrowser
Fra : dux_delux
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 14-07-04 00:17

Hillo,

Jeg leder efter en fontbrowser som man kan få til at pege på en fordefineret folder, så hvis jeg har internt bibliotek med hundredvis af fonte, så vil jeg kunne se hvordan disse skrifttyper ser ud, uden at behöver at installere dem först.

En genial browser er denne:

www.stcassociates.com/lab/fontbrowser.html

(hvis du ikke har prövet den er den värd et besög!)

men jeg vil have noget lignende, men hvor det ikke behöver at väre fonte som jeg har installeret på min computer, men jeg har muligheden at välge "bibliotek/folder"

Er der nogen som har et godt tips?

Takker
/Dux

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 14-07-04 00:53
Godkendelse af svar
Fra : dux_delux

Dato : 14-07-04 09:07

Tak for svaret molokyle.

Via en af dine links fandt jeg X-Fonter, som er helt genial!!

Ikke bare kan man se fonts som ikke endnu er installerede, men man kan skrive egen tekst, man kan med Effects Creator se/skabe tekst med gradients/shadow osc osv... men bedst af alt er at man kan installere fonten direkte fra X-Fonter, så man slipper gå via Controlpanelet..
Verdensklasse!!
(Dette er jo selvfölgelig når man ikke allerede har installeret fonten, men har den i en folder eller på en cd m.m.)

Kan varmt anbefales!

X-Fonter
v 4.5
Freeware

Our Rating: Popularity: Updated: 06/30/2004
This powerful but easy-to-use tool lets you view all installed fonts and also preview uninstalled fonts. You can test any of those fonts in all color combinations, all styles, all sizes and even a 3D view and a character map with all ASCII codes are included. The 3D text can be saved as JPG image. The program can also install fonts from any directory.

http://www.snapfiles.com/download/dlxfonter.html

/ Dux

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-07-04 09:29

Glad for du kunne bruge svaret, men endnu mere taknemmelig for din anmeldelse af X-Fonter
Den vil jeg kigge nærmere på...
Det er altid rart, når en spørger giver sig tid til at uddybe årsagen til en kommentar accepteres.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dux_delux

Dato : 14-07-04 09:33

Ur welcome!
Den er virkelig värd et besög... tror jeg ligger den ud som et tip... så flere kan få gläde af den!

/ Dux