/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
ur til min hjemmeside
Fra : Michaellehto
Vist : 494 gange
50 point
Dato : 13-07-04 00:18

Jeg vil gerne have et ur på min side på dansk. Jeg har et ur min side men det er på engelsk det vil sige det viser PM og AM. Så hvis nogen lige har et Script på et dansk ur ville det være kanon :D

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-07-04 00:30

Her sikkert et ur du kan bruge.

http://www.all4you.dk/FreewareWorld/links.php?search=watch&la=en

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-07-04 01:29

var det ikke noget med et grafisk ur?
Prøv at sætte nedenstående script ind i en html:
------------------------------------

<script language="JavaScript">

fCol='000000';//face colour.
sCol='000000';//seconds colour.
mCol='000000';//minutes colour.
hCol='000000';//hours colour.

H='...';
H=H.split('');
M='....';
M=M.split('');
S='......';
S=S.split('');
Ypos=0;
Xpos=0;
Ybase=8;
Xbase=8;
dots=12;
ns=(document.layers)?1:0;
if (ns){
dgts='1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12';
dgts=dgts.split(' ')
for (i=0; i < dots; i++){
document.write('<layer name=nsDigits'+i+' top=0 left=0 height=30 width=30><center><font face=Arial,Verdana size=1 color='+fCol+'>'+dgts[i]+'</font></center></layer>');
}
for (i=0; i < M.length; i++){
document.write('<layer name=ny'+i+' top=0 left=0 bgcolor='+mCol+' clip="0,0,2,2"></layer>');
}
for (i=0; i < H.length; i++){
document.write('<layer name=nz'+i+' top=0 left=0 bgcolor='+hCol+' clip="0,0,2,2"></layer>');
}
for (i=0; i < S.length; i++){
document.write('<layer name=nx'+i+' top=0 left=0 bgcolor='+sCol+' clip="0,0,2,2"></layer>');
}
else{
document.write('<div style="position:absolute;top:0px;left:0px"><div style="position:relative">');
for (i=1; i < dots+1; i++){
document.write('<div id="ieDigits" style="position:absolute;top:0px;left:0px;width:30px;height:30px;font-family:Arial,Verdana;font-size:10px;color:'+fCol+';text-align:center;padding-top:10px">'+i+'</div>');
}
document.write('</div></div>')
document.write('<div style="position:absolute;top:0px;left:0px"><div style="position:relative">');
for (i=0; i < M.length; i++){
document.write('<div id=y style="position:absolute;width:2px;height:2px;font-size:2px;background:'+mCol+'"></div>');
}
document.write('</div></div>')
document.write('<div style="position:absolute;top:0px;left:0px"><div style="position:relative">');
for (i=0; i < H.length; i++){
document.write('<div id=z style="position:absolute;width:2px;height:2px;font-size:2px;background:'+hCol+'"></div>');
}
document.write('</div></div>')
document.write('<div style="position:absolute;top:0px;left:0px"><div style="position:relative">');
for (i=0; i < S.length; i++){
document.write('<div id=x style="position:absolute;width:2px;height:2px;font-size:2px;background:'+sCol+'"></div>');
}
document.write('</div></div>')
}
function clock(){
time = new Date ();
secs = time.getSeconds();
sec = -1.57 + Math.PI * secs/30;
mins = time.getMinutes();
min = -1.57 + Math.PI * mins/30;
hr = time.getHours();
hrs = -1.57 + Math.PI * hr/6 + Math.PI*parseInt(time.getMinutes())/360;
if (ns){
Ypos=window.pageYOffset+window.innerHeight-200;
Xpos=window.pageXOffset+window.innerWidth-200;
}
else{
Ypos=document.body.scrollTop+window.document.body.clientHeight-80;
Xpos=document.body.scrollLeft+window.document.body.clientWidth-100;
}
if (ns){
for (i=0; i < dots; ++i){
document.layers["nsDigits"+i].top=Ypos-5+40*Math.sin(-0.49+dots+i/1.9);
document.layers["nsDigits"+i].left=Xpos-15+40*Math.cos(-0.49+dots+i/1.9);
}
for (i=0; i < S.length; i++){
document.layers["nx"+i].top=Ypos+i*Ybase*Math.sin(sec);
document.layers["nx"+i].left=Xpos+i*Xbase*Math.cos(sec);
}
for (i=0; i < M.length; i++){
document.layers["ny"+i].top=Ypos+i*Ybase*Math.sin(min);
document.layers["ny"+i].left=Xpos+i*Xbase*Math.cos(min);
}
for (i=0; i < H.length; i++){
document.layers["nz"+i].top=Ypos+i*Ybase*Math.sin(hrs);
document.layers["nz"+i].left=Xpos+i*Xbase*Math.cos(hrs);
}
else{
for (i=0; i < dots; ++i){
ieDigits[i].style.pixelTop=Ypos-15+40*Math.sin(-0.49+dots+i/1.9);
ieDigits[i].style.pixelLeft=Xpos-14+40*Math.cos(-0.49+dots+i/1.9);
}
for (i=0; i < S.length; i++){
x[i].style.pixelTop =Ypos+i*Ybase*Math.sin(sec);
x[i].style.pixelLeft=Xpos+i*Xbase*Math.cos(sec);
}
for (i=0; i < M.length; i++){
y[i].style.pixelTop =Ypos+i*Ybase*Math.sin(min);
y[i].style.pixelLeft=Xpos+i*Xbase*Math.cos(min);
}
for (i=0; i < H.length; i++){
z[i].style.pixelTop =Ypos+i*Ybase*Math.sin(hrs);
z[i].style.pixelLeft=Xpos+i*Xbase*Math.cos(hrs);
}
setTimeout('clock()',50);
}
if (document.layers || document.all) window.onload=clock;
//-->
</script>

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 13-07-04 02:02

Hvis du bare skal bruge et simpelt ur-script, så er der et her:
Du kan ændre placeringen af uret ved at redigere i < left:300;top:20; > (kan også helt fjernes)

--------------------------------

<BODY onLoad="clock()">

<span id="pendule" style="position:absolute;left:300;top:20;"></span>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function clock() {
if (!document.layers && !document.all) return;
var digital = new Date();
var hours = digital.getHours();
var minutes = digital.getMinutes();
var seconds = digital.getSeconds();

if (minutes <= 9) minutes = "0" + minutes;
if (seconds <= 9) seconds = "0" + seconds;
dispTime = hours + ":" + minutes + ":" + seconds

if (document.layers) {
document.layers.pendule.document.write(dispTime);
document.layers.pendule.document.close();
}
else
if (document.all)
pendule.innerHTML = dispTime;
setTimeout("clock()", 1000);
}
//-->
</script>

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 13-07-04 03:56

Har aldrig forstået hvad man skal med et ur på en hjemmeside? Der er jo et fint ur nede i højre hjørne af skærmen.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 13-07-04 07:25
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-07-04 07:27

Hvis du vil have et mere estetisk ur, kan du bruge denne Java applet : http://javaboutique.internet.com/billsClock/

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 50 point
Dato : 24-08-04 13:13

respons?

Godkendelse af svar
Fra : Michaellehto

Dato : 26-08-04 21:58

så kan du sku få point skal ikke være på den måde...